Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:35

19
بهمن
رابطه خواب شبانه با شخصیت شما (2)

رابطه خواب شبانه با شخصیت شما (2)

آیا شما از آن دسته افرادی هستید كه به ندرت پیش می‌آید شبی هشت ساعت بخوابید و معمولا وقتی كه به رختخواب می‌روید، تا مدت‌ها خواب‌تان نمی‌برد؟

تحريريه دنيای سلامت

 

افرادی كه كم‌خوابی دارند

آیا شما از آن دسته افرادی هستید كه به ندرت پیش می‌آید شبی هشت ساعت بخوابید و معمولا وقتی كه به رختخواب می‌روید، تا مدت‌ها خواب‌تان نمی‌برد؟ در این صورت بهتر است این قسمت را با دقت بیشتری بخوانید.

افرادی كه شب‌ها كمتر از هشت ساعت می‌‌خوابند، خیلی از خودشان انتقاد می‌كنند و دلیل آن هم افكار ناملایم و آزاردهنده ذهنی‌شان است. آنها وقتی كه در طول شب از خواب بیدار می‌شوند،

به سختی دوباره به خواب می‌روند. نوع خواب این افراد ریشه در نگرانی‌های مداوم‌شان دارد. به طور كلی آنها همیشه مضطرب هستند و تنش‌های فراوان‌شان به آنها اجازه نمی‌دهد كه شب‌ها راحت بخوابند.

هم افرادی كه خواب زیادی دارند و هم افرادی كه كم می‌خوابند، بیش از سایرین در معرض خطر مرگ هستند. كم‌خوابی، فشار خون را افزایش می‌دهد و خطر حملات قلبی و سكته را نیز بالا می‌برد. این افراد باید برنامه‌ریزی كنند تا ساعات خواب‌شان از ساعات نگرانی‌هایشان جدا شود؛ یعنی چند ساعت قبل از زمان خواب، مدتی را برای فكر كردن به مسائل نگران‌كننده‌شان اختصاص دهند.

كسانی كه با آرامش می‌خوابند

اگر شما خیلی راحت و با آرامش بسیار به خواب می‌روید، فرد قدرشناسی هستید. با آزمایش‌هایی كه روی 161 نفر انجام شد، دانشمندان نتیجه گرفتند افرادی كه روی آنچه دارند و آنچه هستند، تمركز می‌كنند (نه آنچه كه ندارند و آنچه كه نیستند)، سریع‌تر و راحت‌تر به خواب می‌روند و خواب سالمی هم دارند.

این افراد حق‌شناس و سپاسگذار هستند، كمتر خسته می‌شوند و در طول روز فعالیت بیشتری دارند. اما قدرشناسی چگونه روی خواب اثر می‌گذارد؟ دانشمندان و روانشناسان دریافته‌اند كه این مسأله از طریق افكار ما روی خواب تأثیر می‌گذارد.

حق‌شناسی منجر به خواب عمیق و سریع می‌شود. افرادی كه قدرشناس‌تر هستند، تنش كمتری دارند و كمتر دچار نگرانی و تشویش می‌شوند. داشتن چنین شرایط روحی، كمك‌ زیادی به خواب آسوده و آرام می‌كند.

كسانی كه خواب ناآرامی دارند و در خواب بیقرارند

اگر شما از آن دسته افرادی هستید كه شب‌ها تا دیروقت تلویزیون تماشا می‌كنید، افكارتان را نمی‌توانید متمركز كنید، از شاخه‌ای به شاخه‌ای دیگر می‌پرید و چون نمی‌توانید بخوابید، برخی از كارهای‌تان را شب انجام می‌‌دهید، فرد كمال‌گرایی هستید.

افراد كمال‌گرا معمولا در اغلب امور موفق هستند، جز قلمرو خواب و استراحت. طبق تحقیقات به عمل آمده، افراد كمال‌گرا، معمولا به كم‌خوابی‌های حاد دچار هستند. آنها از خودشان انتظار بالایی دارند. وقتی كه خودتان را مسوول بیشتر امور بدانید،

چنانچه نتوانید در یك مورد به موفقیت دلخواه خود برسید، شروع به سرزنش كردن خود می‌كنید و از خودتان ناراضی می‌شوید. این مسأله موجب تشویش بیشتر شده و شب به هنگام خواب دچار مشكل می‌شوید.

برای از بین بردن این چرخه، باید بدانید كه همیشه همه چیز را نمی‌توانید تحت كنترل كامل خود درآورید و تمام مواردی كه روی محیط شما اثر می‌گذارند، تحت كنترل شما نیستند و فقط میزان قهوه‌ای كه بعدازظهر میل كرده‌اید و نور اتاق خواب‌تان را می‌توانید كنترل كنید! اگر همواره با بی‌خوابی درگیر هستید،

هتر است بپذیرید كه زندگی همواره محدودیت‌‌هایی دارد كه جزء لاینفك آن هستند. فكرتان را به چیزهای مثبت معطوف كنید و قبل از خواب از فكر كردن به این محدودیت‌ها بپرهیزید تا راحت‌تر به خواب بروید.

افرادی كه شب‌ها زیاد خواب می‌بینند

آیا هر صبح وقتی كه از خواب بیدار می‌شوید، می‌توانید خواب‌های‌تان را به یاد آورید؟ این نشان می‌دهد كه شما به هنگام بیداری فرد خلاقی هستید. افرادی كه زیاد خواب می‌بینند و پس از بیدار شدن بیشتر آنها را به خاطر دارند، كسانی هستند كه همه چیز را خاكستری می‌بینند، نه سیاه و نه سفید.

آنها نه دموكرات هستند نه جمهوریخواه، نه خوابند نه بیدار و معمولا زندگی‌شان به همین صورت می‌گذرد. برخی از این دسته افراد، دمدمی مزاج هستند؛ اما عموما جزء افراد معمولی به شمار می‌روند؛ با این تفاوت كه بیشتر از سایرین در معرض بیماری اسكیزوفرنی قرار دارند...

 

برای خواندن بخش اول - رابطه خواب شبانه با شخصیت شما- اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: بی خوابی، خواب شبانه، شخصیت درونی، خواب شبانه و شخصیت شما، رابطه طرز خوابیدنبا شخصیت افراد تعداد بازديد: 946 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز