Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:20

11
آذر
اخباری از هنرمندان

اخباری از هنرمندان

اخیراً شایعه‌هایی درباره حضور مریلا زارعی به عنوان مجری در تلویزیون شنیده شده بود. ملیکا زارعی، مجری برنامه‌های کودک، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش خبر مجری شدن خواهرش را تکذیب کرد.

تکذیب مجری شدن مریلا زارعی توسط خواهرش

 

اخیراً شایعه‌هایی درباره حضور مریلا زارعی به عنوان مجری در یک برنامه تلویزیونی شنیده شده بود که توسط خواهر این بازیگر تکذیب شد.

ملیکا زارعی، مجری برنامه‌های کودک، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش خبر مجری شدن خواهرش را تکذیب کرد.

او نوشت: «پیرو شایعه‌ای که اخیراً» این روزها مبنی بر حضور خواهر جان به عنوان مجری در یکی از برنامه‌های تلویزیونی مطرح شده لازم می‌دانم توضیحاتی بدهم: خواهر جان هنوز مشتاق خلق شخصیت‌های متنوع هست و صد البته این عرصه اجرا و بازیگری برایش کاملاً مجزاست و می‌دانم قصد ورود به این عرصه یعنی اجرا را ندارد یا بهتر بگویم حالا حالاها ندارد.... اما خودم چون یکی از اعضای کوچک رسانه تلویزیون هستم و علاوه بر اجرا تجربه تهیه‌کنندگی هم داشتم احساس می‌کنم چقدر همه چیز تغییر کرده است.

در گذشته افکار و ایده آل‌های یک برنامه را با مدیرمان وقتی در میان می‌گذاشتیم تا وقتی این افکار از رؤیا به واقعیت تبدیل نمی‌شد اجازه نداشتیم ذهنیت‌های‌مان حتی در فضای رسانه با صدای بلند مطرح کنیم ... ولی ظاهراً کمی روال برنامه سازی تغییر کرده است.

اول طرح برنامه‌ای که در ذهنشان می‌گذرد با نام مجری ایده‌آل خودشان اطلاع‌رسانی می‌کنند و با نام هنرمند اسم برنامه را مطرح می‌کنند ... خب حالا اسم را مطرح کردیم... حالا بریم سراغ طرح کلی برنامه، اهداف برنامه، پیام برنامه عجب....»

جایزه «زنانی با گوشواره‌های باروتی» از جشنواره سینمایی پاریس 

فیلم مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی، برنده جایزه اصلی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی Signes de Nuit (نشانه‌های شب) پاریس شد.

در بیانیه هیات داوران این جشنواره درباره مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند آمده است: «فیلم زنانی با گوشواره‌های باروتی یک گواهی مستقیم و شگرف است که به بخش‌های مختلف جنگ اجازه صحبت کردن می‌دهد.

رضا فرهمند با دوربین شجاعش که به سوژه‌ها خیلی نزدیک است، ما را به مشاهده‌ تنش‌های شدید خط مقدم و رنج مردم می‌برد و موفق به گرفتن تصاویر و سخنانی می‌شود که ابهام در گفتمان حامیان داعش را به نمایش می‌گذارد.»

در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۷۰ دقیقه‌ای آمده است: «نور» ژورنالیست جنگ است و با همه مخاطره‌ها و فشارهای اجتماعی که برای حضورش در جنگ با داعش وجود دارد، مصرانه مبارزه می‌کند.

مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» پس از موفقیت در جشنواره‌های سینماحقیقت و فجر، در اولین حضور بین‌المللی خود، در میان هفت فیلم مستند شاخص هفته منتقدان جشنواره لوکارنو سوییس حضور داشت.

این فیلم در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در «61امین  فستیوال بین‌المللی فیلم «لایپزیگ» روی پرده رفت. این جشنواره از ۷ تا ۱۳ آبان ۹۷ در شهر لایپزیگ آلمان برگزار شد.

حضور مقتدر زنان در فیلم دفاع مقدس

سازمان سینمایی حوزه هنری در نظر دارد بر اساس رمان «فرنگیس» (خاطرات فرنگیس حیدرپور) اثر برگزیده جایزه کتاب سال دفاع مقدس به قلم مهناز فتاحی فیلم سینمایی بسازد.

این رمان به روایت خاطرات زنی شجاع به‌نام فرنگیس حیدرپور زنی کرمانشاهی) می‌پردازد که در مقام دفاع توانست سرباز دشمن را اسیر کند و نیروی دشمن را به خاک و خون بکشاند.

 کتاب «فرنگیس» یکی از آثار قابل تأمل در زمینه حضور تاثیرگذار زنان در دوران دفاع‌مقدس است که خاطرات فرنگیس حیدرپور، از زنانخطه گیلان غرب را با قلم مهناز فتاحی منعکس می‌کند.

بر پایه این خبر، نگارش این فیلمنامه اقتباسی در مرکز تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری آغاز شده است.

در بخشی از رمان آمده است: پرسید: «می‌خواهی از اینجا برویم؟ به شهر برویم یا..» با ناراحتی نگاهش کردم و گفتم: «یعنی تو دلت می‌آید خانه‌مان را بدهیم دست عراقی‌ها و برویم؟» بلند شد و توی تاریکی شب، به ستاره‌ها نگاه کرد و گفت: «جنگ وحشتناک است.

کشته می‌شوی، یا خدای نکرده اگر به دست دشمن بیفتی ...» رفتم کنارش نشستم و من هم مثل او سر بالا بردم و چشم دوختم و به ستاره‌ها گفتم: «یادت باشد آخرین نفری که از این روستا برود، من هستم.

برای من، فرار کردن یعنی مردن. از من نخواه راحت فرار کنم. یادت باشد من فرنگیسم درست است زنم، اما مثل یک مرد می‌جنگم. من نمی‌ترسم می‌فهمی؟»

 

برچسب ها: مریلا زارعی، اخبار هنرمندان، فیلم دفاع مقدس، ملیکا زارعی، جشنواره سینمایی پاریس، زنانی با گوشواره های باروتی، زنان در فیلم دفاع مقدس تعداد بازديد: 425 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز