Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:41

22
اسفند
موس انار با كيك اسفنجی

موس انار با كيك اسفنجی

زرده‌های تخم‌مرغ را با شكر مخلوط كنيد، روی بخار آب جوش قرار دهيد و مرتب هم بزنيد تا كاملاً غليظ و كمرنگ شود. سپس از روی حرارت برداريد و آن را با آب انار گرم كرده مخلوط سازيد.

مریم امیری

 

مواد لازم برای6 نفر
 

تخم‌مرغ                                     2 عدد

شكر                                        50 گرم

آب انار                                      200 ميلی ليتر

پودر ژلاتين                                 2 قاشق چايخوری

آب                                          3 قاشق سوپخوری

خامه‌ی فرم‌گرفته                          300 گرم

كيك اسفنجی يك عدد به قطر          20 سانتيمتر

دانه‌ی انار                                  200 گرم
 

روش تهيه

زرده‌های تخم‌مرغ را با شكر مخلوط كنيد، روی بخار آب جوش قرار دهيد و مرتب هم بزنيد تا كاملاً غليظ و كمرنگ شود. سپس از روی حرارت برداريد و آن را با آب انار گرم كرده مخلوط سازيد. پودر ژلاتين را روی آب بپاشيد و به روش بن‌‌ماری حل كنيد و به مواد ياد شده بيفزائيد. صبر كنيد مايه، كمی خنك شود. سپس خامه‌ی فرم گرفته را اضافه نمائيد و خوب مخلوط سازيد. در آخر، سفيده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنيد تا سفيد شود و فرم بگيرد. حالا آن را با مايه مخلوط نمائيد.

اينك كيك اسفنجی را از ارتفاع دو قسمت كنيد. يك قسمت از كيك را داخل قالب كمربندی قرار دهيد و موس انار را روی آن بريزيد. سپس لايه‌ی ديگر كيك را روی آن بگذاريد و در يخچال نگه‌داريد. بعد از چند ساعت، دسر را از قالب بيرون آوريد و با خامه‌ی فرم گرفته و دانه‌های انار بيارائيد.

نكات خواندنی

برای تهيه خامه فرم گرفته مطلوب می بايد خامه‌ای را در نظر بگیريد كه چربی آن از 35 درصد كمتر نباشد. به ازای هر يك كيلوگرم خامه مناسب، 250گرم شكر به آن افزوده و مخلوط كنيد و پس از سرد شدن كامل، با همزن برقی بزنيد تا فرم بگيرد و جای خطوط مفتول همزن روی خامه محو نشود. مراقب باشيد، يخ‌زدگی خامه را با فرم گرفتن آن اشتباه نگيريد. در فواصل زدن خامه، چنانچه يخ‌زده باشد به آن استراحت دهيد. به اين معنی كه همزن را خاموش كنيد و پس از چند دقيقه دوباره آن را بزنيد. اين كار راچند بار تكرار كنيد و در نظر داشته باشيد كه سرعت متوسط همزن برقی، مناسب‌ترين سرعت برای تهيه خامه فرم گرفته است.

 

برچسب ها: کیک اسفنجی، کیک انار، طرز تهیه موس انار، موس انار با كيك اسفنجی، طرز تهیه انواع موس، دسر موس انار، موس شکلات اناری، موس انار تعداد بازديد: 861 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز