Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 09:56

22
آذر
خريد كفش عيد برای كودك - بخش دوم

خريد كفش عيد برای كودك - بخش دوم

مدل و اندازه كفش در دوران مدرسه بسیار مهم است. در این سن، آنها می‌توانند خودشان كفش مورد نظرشان را انتخاب كنند.

تحریریه مجله کودک سالم

 

 

قسمت داخل كفش

قسمت داخلی كفش باید قدرت كششی و انعطاف‌پذیری، داشته باشد و نرم باشد، زیرا در عین حال كه از كف پا مراقبت می‌كند،‌ بتواند راحتی را نیز به دنبال داشته باشد. كفش‌هایی كه سفت و خیلی خشن باشند، بتدریج پاها را بد شكل و بی‌قواره و بدتركیب خواهند كرد. بدین ترتیب از خرید كفش‌هایی كه داخل آنها خشك و خشن است، جداً اجتناب كنید.

پاشنه كفش

كودك نوپا به پاشنه كفش احتیاجی ندارد. وقتی كه كف بیرونی كفش صاف باشد كودك به راحتی گام برمی‌دارد. زمانی‌كه كودك بزرگ‌تر شد می‌تواند از كفش‌هایی كه كمی پاشنه دارند، استفاده كند، اما حد پاشنه نباید از دو سانتیمتر بیشتر شود. كودك نیازی به پاشنه ندارد زیرا ممكن است در طول راه رفتن پاهای وی به طرفین منحرف شود و برای او دردسرساز گردد.

كفش مناسب كودك

زمانی‌كه كودك شما راه نمی‌رود،  نیاز به كفش مخصوص راه رفتن ندارد. تنها چیزی كه برای او مفید است بوت‌هائی هستند كه پاهای كوچك او را گرم نگه می‌دارند، اندازه آن كاملا باید قالب پاهای او باشد. جنس آن فقط باید گرم و نرم باشد، ترجیحا می‌تواند در جاهای مناسب، مانند خانه با پاهای برهنه حركت كند.

كودك نوپای شما باید از كفش‌های مخصوص این سن استفاده كند، این كفش‌ها باید بتواند هوا به پاهای كودك برساند، بدین سبب از مواد مصنوعی اجتناب كنید تا جریان هوا در پاهای كودك شما آزادانه به گردش درآید. كودك 9 تا سه سال نیازمند كفشی است كه رویه محكمی داشته باشد به جهت آنكه وی را در راه رفتن كمك كند، كفش می‌بایستی نرم باشد و كف آن باید به گونه‌ای طراحی شده باشد كه اطراف و زمین گیر نكند و باعث افتادن و صدمه وی نشود. كفش كودك شما در این سن باید كاملا سبك باشد، تا كودك بتواند بدون آنكه بار اضافه حمل كند به بازی و جنب و جوش بپردازد.

مشكلات پا و كفش

كودك شما در سال‌های اولیه خود، دارای رشد سریع پا می‌باشد. در سال‌های اولیه ممكن است كف پاهای او صاف به نظر برسد و یا اینكه بیش از حد دارای انحنا باشد. در اكثر موارد با استفاده از كفش‌های مناسب به شكل درست خود، تغییر شكل پیدا می‌كند، اما چنانچه این حالات با درد و یا مشكلات عضلانی وی همراه بود، توصیه می‌شود به افرادی كه تخصص كامل در درمان پاهای كودك و انتخاب كفش مناسب دارند مراجعه كنید.

كفش دوران مدرسه باید دارای تهویه كافی باشد

مدل و اندازه كفش در دوران مدرسه بسیار مهم است. در این سن، آنها می‌توانند خودشان كفش مورد نظرشان را انتخاب كنند. آنها می‌توانند از كفش‌های ورزشی و یا فوتبال و یا سایر كفش‌های راحت استفاده كنند. جهت انتخاب كافی است بر روی قیمت مناسب، انعطاف‌پذیری، دوام و راحتی آن تمركز كنید و چنانچه پاهای فرزند شما دارای میخچه و یا پینه است و یا احساس درد دارد، سریعاً با پزشك وی مشورت كنید.

 

برچسب ها: کفش مناسب، خرید کفش، انتخاب کفش مناسب، کفش مناسب برای کودک، کفش کودک، انتخاب کفش تعداد بازديد: 922 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز