Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 11:49

25
اردیبهشت
آشنایی با ظروف بلوری (2)

آشنایی با ظروف بلوری (2)

در هنگام خرید ظروف بلوری دقت نمایید كه تا حد امكان ظروفی كه دارای موج كمتر باشند انتخاب نمایید.

 

۳ظروف آ‌ركوپال

هدف از تولید این محصول تهیه ظروفی بود كه خصوصیات سبک بودن و شفافیت نسبی را از ظروف شیشه ای داشته باشد و در عین حال زیبایی و استحكام ظروف چینی را نیز دارا باشد. بر این اساس این ظروف از شیشه زیباتر و نشكن تر و از چینی سبک تر است.

برای تولید این ظروف، مواد اولیه ظروف شیشه ای را با برخی مواد معدنی تا دمای ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد حرارت می دهند تا مخلوط مورد نظر ذوب شود. مراحل تولید این ظروف تا این مرحله مشابه سایر ظروف شیشه ای است. ولی در مرحله انتهایی كه مرحله قالب ریزی است به جای قالب ریزی معمول در سایر ظروف، از دستگاهی مشابه سانتریفوژ استفاده می شود كه با استفاده از نیروی گریز از مركز ظروفی نازک را شكل می دهد. این ظروف همانند ظروف پیركس در مقابل حرارت مقاومت مطلوبی دارند.

نكاتی در مورد ظروف بلوری

— در هنگام خرید این ظروف دقت نمایید كه تا حد امكان ظروفی كه دارای موج كمتر باشند انتخاب نمایید.

— در صورتی كه ظروف بلورین را به قصد استفاده روزمره تهیه می كنید، از خرید انواع فانتزی این ظروف كه به طور معمول به دلیل شكل ظاهری، شستشوی آ‌نها آ‌سان نمی باشد، پرهیز نمایید.

— ترجیح بر آ‌ن است كه در هنگام خرید این ظروف انواعی كه شفاف هستند را انتخاب نمایید. این امر به شما كمک می كند كه یكی از مهم ترین مزایای ظروف بلورین كه نمایان بودن مواد و تركیبات غذایی درون آ‌نها می باشد را از دست ندهید. فراموش نكنیم كه رنگ و ظاهر بسیاری از مواد غذایی بیانگر كیفیت و تازگی آ‌نها می باشد.

— ظروفی شیشه ای معمولی در برابر حرارت مقاومت اندكی داشته و به ویژه در زمان قرار گرفتن در معرض شوک حرارتی (گرم و سرد شدن ناگهانی) بسیار حساس بوده و آ‌سیب جدی می بینند.

— بهتر است انواعی از این ظروف كه آ‌سیب دیده اند را كنار گذاشته و از مصرف مواد غذایی در آ‌نها پرهیز نمایید. این آ‌سیب دیدگی ظروف به جز آ‌ن كه در مواردی نظیر <لب پر> شدن لیوان می تواند به جراحت منجر گردد، محل آ‌سیب دیدگی ها و ترک های ظروف، محلی برای تجمع میكروب ها می گردد كه شستشو و از بین بردن آ‌نها به آ‌سانی امكان پذیر نمی باشد.

نتیجه گیری آ‌ن كه ظروف بلورین شامل ظروف شیشه ای، پیركس و آ‌ركوپال به دلیل آ‌ن كه تاثیری بر كیفیت و كمیت مواد مغذی و تركیبات غذایی ندارند، برای مقاصد مختلفی نظیر سرو، نگهداری و صرف غذا و در برخی انواع این ظروف حتی پخت مواد غذایی مطلوب و قابل استفاده می باشند.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- آشنایی با ظروف بلوری- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: ظروف آ‌ركوپال، نكاتی در مورد ظروف بلوری، ظروف بلورین، انواع ظروف بلوری، نگهداری از ظروف بلوری، ترکیبات ظروف بلوری تعداد بازديد: 562 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز