Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:29

ارزشمندترین مایع جهان؛ گالنی 39 میلیون دلار

163 1

 زهر تولید شده توسط یکی از خطرناک‌ترین عقرب های جهان، یکی از با ارزش‌ترین مایعات در جهان نیز محسوب می شود. این ماده بسیار گران قیمت است زیرا کاربردهایی فراتر از کشتن یک نفر دارد.

به گفته وب سایت بریتانیکا، زهر عقرب دث‌استاکر (Deathstalker)، یکی از خطرناک‌ترین عقرب های روی سیاره زمین، قیمتی برابر با 39 میلیون دلار برای هر گالن دارد که آن را به گران‌ترین مایع روی سیاره زمین تبدیل می کند.

برای درک بهتر قیمت بالای این ماده باید به این حقیقت اشاره کرد که برای تامین یک گالن باید زهر یک عقرب 2.64 میلیون بار گرفته شود.

زهر عقرب در طیف گسترده ای از کاربردهای پزشکی از تشخیص تومورهای سرطانی تا درمان مالاریا استفاده می شود.

البته زهر عقرب های دث‌استاکر را نمی توان در مقادیر زیاد خریداری کرد و فروش آن در مقادیر ناچیز صورت می گیرد. بنابر گزارش منتشر شده در وب سایت بیزینس اینسایدر، یک قطره از زهر عقرب که کوچک‌تر از یک دانه شکر است، به قیمت 130 دلار به فروش می رسد.

دلیل گران بودن زهر عقرب ساده است. زهرگیری از عقرب بیشتر با دست انجام می شود و یک عقرب هر بار تنها حدود دو میلی گرم زهر تولید می کند.

برچسب ها: حشرات، عقرب، زهر عقرب تعداد بازديد: 163 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

 


فیلم روز
تصویر روز