Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 16:14

تولد جگوار در ایران

162 1

۲ توله جگوار در باغ وحش صفا دشت کرج متولد شدند. این برای اولین بار است که در ایران این توله‌ها متولد می‌شوند.

به گزارش فارس، ۲ توله جگوار در باغ وحش صفا دشت کرج متولد شدند. این برای اولین بار است که در ایران این توله‌ها متولد می‌شوند.

جگوار یکی از بزرگترین اعضای خانواده گربه‌ها است که از شمال مکزیک تا جنوب آرژانتین زندگی می کنند. زیستگاه اصلی این حیوان، باتلاق‌ها و جنگل‌ها است؛ اما در بوته‌‌زارها و بیابان‌ها هم یافت می‌شود.

جگوار شبیه پلنگ است اما با این حیوان تفاوت ‌هایی هم دارد. این ۲ حیوان در کنار ببر و شیر، تنها گربه‌های بزرگ حیات وحش محسوب می‌شوند. این چهار گربه تنها حیواناتی هستند که قادر به غرش هستند! آن‌ها همچنین قویترین فک را در بین گربه‌سانان دارند حتی قوی‌تر از شیر و ببر. نام جگوار ریشه در زبانهای توپیایی-گوارانی که از زبان‌های بومی آمریکا است دارد و سپس وارد دیگر زبان‌ها شده است.
 
جگوارها تنها زندگی می‌کنند و اصولاً شب فعال‌اند. شناگران خوبی نیز هستند و گاهی ماهی می‌خورند.
 
جگوارهای ماده پس از ۹۳ تا ۱۰۵ روز بارداری یک تا چهار توله می‌زایند و در مکانی امن از آنها نگهداری می‌کنند. بچه‌ها حدود دو سال کنار مادر می‌مانند. جگوار در اسارت تا ۲۳ سال عمر کرده است. لازم به ذکر است حیوان جگوار در وضعیت «نزدیک تهدید و انقراض» قرار دارد.
برچسب ها: حیات وحش، حیوانات، جانوران تعداد بازديد: 162 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

 


فیلم روز
تصویر روز