Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 21:38

10
اسفند
حساس شدن به ظاهر هنگام بلوغ

حساس شدن به ظاهر هنگام بلوغ

پسر من از 15 سالگی كه به بلوغ رسیده، نسبت به ظاهر خود خیلی حساس شده به سر و زلفش خیلی می‌رسد. لباس پوشیدنش مدت‌ها وقت می‌برد و حساس است. برای اینكه این حالت در او نماند و من بتوانم او را متوجه كنم، چه برخوردی باید داشته باشم؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: ناصر مهران‌فرد؛ روانشناس بالينی؛ عضو هيات علمی دانشگاه؛ عضو رسمی انجمن بين‌المللی روانشناسی كاربردی

 

سن نوجوانی سنی است كه نوجوان به خودش توجه می‌كند و ساعت‌ها پای آینه می‌ایستد؛ ولی اگر این حالت بیش از حد شد، غیرطبیعی است. باید نوجوان را مقداری به زیبایی‌ها و جلوه‌های درون توجه دهید و با او صحبت كنید كه زیبایی فقط زیبایی چهره و صورت و ظاهر نیست.

توجه دادن نوجوان به اندیشه و باطن زیبا در او تعادل ایجاد می‌كند. البته مادری می‌تواند این عمل را انجام دهد كه خودش در حفظ ظاهر از نوجوان سبقت نگیرد. معمولا پدر و مادری كه تعادل دارند، فرزندشان هم متعادل می‌شود. البته مدرسه خوب هم بسیار مهم است. اگر مربیان و معلمان بتوانند نگرش اخلاقی در نوجوان ایجاد كنند، در رسیدن نوجوان به تعادل تاثیر فراوان دارند.

 

 

تعداد بازديد: 690 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز