Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 11:23

9
اسفند
بالا بردن تفاهم در زندگی

بالا بردن تفاهم در زندگی

زن و شوهر چطور می‌‌توانند تفاهم را در زندگی‌شان بالا ببرند؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: ناصر مهران‌فرد؛ روانشناس بالينی؛ عضو هيات علمی دانشگاه؛ عضو رسمی انجمن بين‌المللی روانشناسی كاربردی

 

مهم‌ترین نكته این است كه قبل از هر اقدامی، هر یك از شما به اعماق وجود خویش پی‌ببرد و خود را بهتر بشناسد. انتظارات از زندگی، هدف از زندگی و به عبارت بهتر تكلیفتان را با خودتان روشن كنید.

این اصلی‌ترین اقدام است. در مرحله بعد، جهت افزایش تفاهم می‌توانید درباره متغیرهای مهم ازدواج و زناشویی مثل باورهای مذهبی، فرزندپروری، حل تعارض، مسائل مالی و ... با هم گفت‌و گو كنید و در مورد آنها به فهم مشترك برسید.

ضمن آنكه از امیدها و آرزوهای یكدیگر حمایت می‌كنید با هم زندگی‌تان را هدفمند كرده و برای آینده برنامه‌ریزی كنید و دست به اقدام مشترك بزنید.

معنای دقیق‌تر این كار احترام است. ارزش‌های مشترك خلق كنید، هر روز راه‌هایی برای ابراز محبت خالصانه و قدرشناسی نسبت به همدیگر بیایید، به هم نوازش‌های كلامی و غیركلامی بدهید و اطلاعاتتان از هم را روزآمد كنید.

تعداد بازديد: 715 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز