Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:34

9
اسفند
کنار آمدن با روحیه بد

کنار آمدن با روحیه بد

چگونه می‌توان با روحیه بد كنار آمد؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: ناصر مهران‌فرد؛ روانشناس بالينی؛ عضو هيات علمی دانشگاه؛ عضو رسمی انجمن بين‌المللی روانشناسی كاربردی

 

اغلب اشخاص وقتی احساس بدی دارند، آستین‌هایشان را بالا می‌زنند و دست به كار می‌شوند. روحیه‌ بدشان را جدی می‌گیرند و سعی می‌كنند از علت ناراحتی‌شان مطلع شوند. سعی می‌كنند به زور از روحیه بد فاصله بگیرند و همین بر شدت مشكل می‌افزاید.

وقتی اشخاص آرام و راحت را می‌بینید، به این نتیجه می‌رسید كه وقتی حالشان خوب است، در احساسی از امتنان به سر می‌برند. می‌دانند كه احساس خوب و احساس بد در رفت و آمد هستند، جابه‌جا می‌شوند. می‌دانند زمانی می‌رسد كه حالشان تعریفی نداشته باشد.

برای اشخاص شاد این هیچ اشكالی ندارد و جنبه‌ای از زندگی است. آنها ناچار تغییر احساسات را می‌پذیرند. به همین جهت وقتی افسرده، عصبانی یا استرس‌زده هستند، با روی باز به استقبال آنها می‌روند، احساساتشان را می‌پذیرند و می‌دانند كه این شرایط نیز می‌گذرد یكی از شادترین اشخاصی كه می‌شناسم، كسی است كه گهگاه روحیه‌اش خراب می‌شود؛ اما تفاوت او با دیگران این است كه با روحیه بدش كنار می‌آید و می‌داند دیری نخواهد گذشت كه بهتر و دوباره شاد خواهد شد.

برای او بی‌روحیه و كسل شدن هرگز موضوع مهمی نیست.

تعداد بازديد: 801 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز