Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 05:54

2
اسفند
ازدواج با پسری کوچکتر از خود

ازدواج با پسری کوچکتر از خود

دختری 24 ساله هستم كه مدتی با پسری آشنا شدم و می‌گوید قصد ازدواج دارد، این پسر از من 4 سال كوچك‌تر است. من این فاصله سنی آزارم می‌دهد اما او می‌گوید مهم نیست. چه كنم واقعاً قادر به تصمیم‌گیری نیستم؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: ركسانا خوشابی؛ كارشناس ارشد مشاوره 

اول این كه تا پسری برای خواستگاری به منزل شما نیامده باشد از نظر روانشناسان قصد ازدواج ندارد. بنابراین در این وضعیت بهتر است تا شاهد خواستگاری رسمی نشده‌اید موضوع را چندان  جدی تلقی نكنید.

از طرفی پسری كه تنها بیست سال دارد معمولا (و نه همیشه) پختگی چندانی برای زندگی مشترك ندارد و حتی اگر از نظر مالی بی‌مسئله باشد باز هم معمولا مستقل نیست و تجربه‌ی كافی برای تشكیل زندگی و پدر شدن را ندارد.

چیزی كه بیش از تفاوت سنی شما مهم است به نظر من سنجش پختگی این آقا و تناسب برای زندگی زناشویی است. همچنین بررسی این موضوع مهم است كه چرا یك پسر بیست ساله برای ازدواج دختری 24 ساله را انتخاب می‌‌كند؟

آیا هدفش تكیه كردن به یك زن است؟ آیا می‌‌خواهد كسی جای مادر را برایش بگیرد؟ یا به دلایل منطقی‌تری این انتخاب انجام شده است؟ همه‌ی این موارد باید توسط شما یا متخصص بررسی شود تا به نتیجه برسید.

 

تعداد بازديد: 580 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز