Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - 18:53

14
آبان
راه حلی برای درمان بد خواب بودن کودکان

راه حلی برای درمان بد خواب بودن کودکان

کودک 4 ساله‌ای دارم که خیلی بدخواب است. هم کم می‌خوابد و هم ناآرام است و اصرار دارد که در مهمانی‌ها تا زمانی که بزرگ‌تر‌ها بیدارند بیدار بماند، در حالی که کودکان همسال او در مهمانی‌ها می‌خوابند و مشکلی ندارند. باید چه کنم؟

پاسخ ارائه شده توسط: رکسانا خوشابی، کارشناس ارشد مشاوره

خواب کودکان هم مانند بزرگسالان، متفاوت است. برخی کودکان خوش خواب‌تر و برخی بدخواب‌ترند. برخی محرک‌های محیطی برایشان مهم‌تر است و وقتی مهمان در منزل هست و اتفاقات جدید رخ می‌دهد دوست دارند بیدار باشند و تغییرات اطراف را ببینند. اما برخی از کودکان اینطور نیستند و محرک‌های محیطی جدید چندان آنها را جلب نمی‌کند. به همین دلیل راحت‌تر می‌خوابند. همچنین برخی کودکان به سر و صدا حساس‌ترند و نمی‌توانند در مهمانی بخوابند. در کل نمی‌توان از کودک انتظار داشت که وسط یک مهمانی شلوغ و پر سر و صدا راحت بخوابد تا والدینش راحت باشند! اگر می‌خواهید کودکتان زودتر و منظم‌تر بخوابد، محیط را کمی آرام کرده و چراغ‌ها را خاموش کنید و خودتان هم در آرامش دراز بکشید و بخوابید.

این کار به کودکتان احساس امنیت می‌دهد و کمک می‌کند تا با آرامش بخوابد. البته منظور این نیست که کودک را پهلوی خودتان بخوابانید. این کار هم نادرست است. بلکه منظور این است که محیط آرام خانه می‌تواند به کودک کمک کند که راحت‌تر بخوابد. نظم در ساعت و مکان خوابیدن نیز به کودک کمک می‌کند تا خواب آرام‌تری داشته باشد. گاهی هم علت بی‌خوابی یا بدخوابی کودک شما ترس و اضطراب است. در این صورت در ابتدا باید منشا ترس را از بین ببرید و سپس کودکتان را نزد روانشناس کودک ببرید تا راهنمایی لازم را بسته به عامل ترس یا اضطراب به شما بکند

تعداد بازديد: 546 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز