Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 06:43

26
خرداد
مواد غذایی که به کاهش کلسترول کمک خواهند کرد

مواد غذایی که به کاهش کلسترول کمک خواهند کرد

بالا رفتن سطح کلسترول LDL، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. یکی از راه‌های کاهش این نوع کلسترول، استفاده از رژیم غذایی سالم است. غذاها با روش‌های مختلفی کلسترول را کاهش می‌دهند.

بالا رفتن سطح کلسترول LDL، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. یکی از راه‌های کاهش این نوع کلسترول، استفاده از رژیم غذایی سالم است. غذاها با روش‌های مختلفی کلسترول را کاهش می‌دهند. برای نمونه، برخی از غذاها حاوی استانول‌‌ها و استرول‌های گیاهی هستند که مانع جذب کلسترول می‌شوند. در ادامه درباره برخی از مواد غذایی که به کاهش کلسترول کمک می‌کنند بیشتر توضیح می‌دهیم.

روغن‌های گیاهی

برخی از روغن‌های گیاهی مانند روغن ذرت می‌توانند به کاهش کلسترول بد کمک کنند. در وبسایت‌های مختلف بهترین مارک این روغن معرفی شده‌اند. همچنین برای مشاهده قیمت یا خرید آنلاین روغن ذرت جدید یا اصل می‌توان به فروشگاه‌های شناخته‌شده اینترنتی مراجعه کرد. خرید اینترنتی می‌تواند فرصت بیشتری را برای بررسی یک محصول به شما بدهد تا در نهایت خرید خوبی داشته باشید و البته در عین حال، در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

آجیل

آجیل‌ها سرشار از چربی‌های سالم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌ها هستند. همچنین آجیل‌ حاوی فیتواسترول است و این ترکیب می‌تواند مانع جذب کلسترول شود و در نتیجه مصرف آجیل می‌تواند به کاهش چربی بد، کمک کند. علاوه بر این، انواع مغز می‌توانند به تقویت سلامت قلب کمک کنند.

علاوه بر کاهش کلسترول LDL، آجیل می‌تواند به تنظیم فشارخون هم کمک کند و با کاهش فشار خون ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هم کاهش پیدا کند. در یک مطالعه نشان داده شد مصرف روزانه آجیل تا حدودی کلسترول بد را کاهش می‌دهد و همچنین ارتباط بین مصرف روزانه این مغزها با کاهش خطر بیماری قلبی هم مطرح شده است.

شکلات تلخ

برخی از تحقیقات مطرح می‌کنند کاکائو و شکلات تلخ می‌توانند کلسترول بد را کاهش دهند. شکلات تلخ حاوی  فلاونوئید است و به‌همین خاطر مصرف این نوع شکلات به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند و همچنین کلسترول خوب را هم افزایش می‌دهد. در یک مطالعه، گروهی از افراد بزرگسال سالم به‌مدت یک ماه روزانه کاکائو دریافت می‌کردند

نتیجه این مطالعه کاهش کلسترول خون را نشان می‌داد. همچنین کلسترول خوب آن‌ها هم افزایش پیدا کرده بود. شکلات تلخ علاوه بر کاهش کلسترول LDL، می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. با این حال، از آنجایی که شکلات تلخ حاوی قند زیادی است لازم است در مصرف آن دقت کرد.

میوه

بیشتر میوه‌ها حاوی فیبر محلول هستند و به همین خاطر به کاهش سطح کلسترول بد کمک می‌کنند. برخی از میوه‌ها مانند سیب، انگور، توت فرنگی و مرکبات به عنوان منبع یک نوع فیبر محلول شناخته شده‌اند. به‌صورت کلی میوه‌ها برای محافظت از سلامت قلب می‌توانند یک مکمل عالی باشند. همچنین فیبر و چربی‌های تک غیر اشباع موجود در آووکادو به کاهش کلسترول LDL کمک می‌کند.

مطالعات و پژوهش‌های مختلف اثر مصرف این میوه را بر سلامتی بررسی کرده‌اند. در این مطالعه افراد بزرگسال که کلسترول بالا و اضافه وزن داشتند روزانه یک عدد آووکادو می‌خوردند. در نتیجه این افراد در مقایسه با افرادی که آووکادو نمی‌خوردندکلسترول پایین‌تری داشتند. علاوه بر این، آووکادو می‌تواند به سلامت قلب کمک کند.

سویا

دانه سویا یکی از مواد غذایی بسیار مفید برای کاهش کلسترول است. بررسی‌ها نشان می‌دهند مصرف 25 گرم پروتئین سویا در روز می‌تواند 5 تا 6 درصد کلسترول بد را کاهش دهد. برای مطلوب شدن طعم سویا می‌توان از انواع ادویه سالم که با این ماده غذایی هماهنگ است استفاده کرد. در سال‌های اخیر مصرف ادویه های ارگانیک فراگیر شده است. همچنین ادویه محلی و روستایی تنوع زیادی دارند. قیمت ادویه جات ارگانیک با توجه به تورم ممکن است ثابت نماند و برای مشاهده لیست قیمت ادویه ارگانیک می‌توانید از اطلاعات سایت‌های مرتبط استفاده کنید. برای خرید این محصولات می‌توانید از خرید آنلاین نیز استفاده کنید.

حبوبات

انواع حبوبات حاوی مقدار زیادی فیبر، پروتئین و مواد معدنی هستند. مصرف حبوبات می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. برای نمونه نتیجه یک بررسی نشان داد مصرف 100 گرم حبوبات می‌تواند تا حدودی به کاهش کلسترول LDL کمک کند. همچنین در مطالعات دیگری ارتباط بین مصرف حبوبات با کاهش وزن نیز مطرح شده است.

ماهی چرب

این نوع ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که می‌تواند به کاهش تری‌گلیسرید کمک کند. قرار دادن ماهی چرب در رژیم غذایی همچنین کمک می‌کند تا کمتر از منابع غذایی افزایش‌دهنده کلسترول بد استفاده کنید.

سیر

قدمت گیاه سیر به چند قرن می‌رسد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند سیر می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. همچنین اثرات این گیاه بر کاهش کلسترول LDL مطرح شده است. گفته می‌شود ترکیبات گیاهی موجود در سیر می‌تواند به کاهش این نوع کلسترول کمک کند. برخی از مطالعات هم نشان داده‌اند سیر علاوه بر کاهش کلسترول بد می‌تواند به افزایش کلسترول خوب کمک کند.

برای مشاهده موارد بیشتر درمورد روش های های کاهش کلسترول این مطلب را نیز مطالعه کنید.

 

در پایان، بالا رفتن کلسترول یا همان کلسترول بد می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. راه‌های مختلفی برای کاهش دادن این نوع کلسترول وجود دارد که در این میان داشتن رژیم غذایی سالم کمک زیادی می‌کند. سیر، حبوبات، شکلات، انواع آجیل، روغن گیاهی و موارد دیگر می‌توانند در کاهش کلسترول بد بسیار مفید باشند.

 

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، سویا، روغن گیاهی، روغن ذرت، کاهش کلسترول، کلسترول بد، LDL تعداد بازديد: 137 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز