Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:48

9
تیر
ویتامین دی به کاهش رشد سرطان تخمدان کمک می کند

ویتامین دی به کاهش رشد سرطان تخمدان کمک می کند

ویتامین D یکی از ویتامین های مورد نیاز بدن است که به کاهش پیشرفت بیماری خطرناکی مانند سرطان تخمدان کمک می کند

بر اساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، سرطان تخمدان رتبه پنجم مرگ‌و‌میر ناشی از سرطان را در میان زنان دارد و نسبت به سایر سرطان‌های زنان، عامل مرگ‌و‌میر بیشتری بوده است. سرطان تخمدان به دلیل پنهان بودن علایم مانند نفخ و درد شکم می‌تواند سال‌ها توسط بیماران تشخیص داده نشود.


محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ناگویا در ژاپن دریافتند ویتامین D  مانع از رشد سلول‌های سرطانی تخمدان به اندام‌های مختلف خواهد شد.نتایج این مطالعه البته هنوز قطعی نیست زیرا محققان تنها  از مدل‌های ریاضی برای یافتن نتایج خود استفاده کردند و آزمایش بالینی در کار نبوده است.با ‌این‌ حال، محققان معتقدند،سطح پایین ویتامین D با خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.پیش‌ از‌ این یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ روی ژن‌های بیش از ۳۱ هزار زن اروپایی نشان داد که غلظت کم ویتامین D با خطر بالاتر سرطان تخمدان مرتبط است.بیشتر مردم می‌توانند روزانه ویتامین D کافی را از طریق نور خورشید دریافت کنند. با‌ این‌ حال، بسیاری از جمعیت جهان به ‌اندازه‌ کافی این ویتامین را دریافت نمی‌کنند. افرادی که در خانه کار می‌کنند، دور از خط استوا زندگی می‌کنند، پوست تیره دارند و مسن‌تر هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کمبود ویتامین D هستند.

 بیشتربخوانید:

چه عواملی در بروز سرطان سینه موثر است ؟

جلوگیری از سرطان سینه با این مواد غذایی

همه چیز درباره غربالگری سرطان سینه

 

برچسب ها: سرطان، سرطان تخمدان، علائم سرطان تخمدان، ویتامین D، کمبود ویتامین D، سندروم تخمدان پلی کیستیک تعداد بازديد: 206 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز