Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 12:36

1
مرداد
درجه سختی استخراج بیت کوین و اتریوم چگونه تغییر می کند؟

درجه سختی استخراج بیت کوین و اتریوم چگونه تغییر می کند؟

بیت کوین و اتریوم هر دو از محبوب ترین رمزارزها هستند که توانسته اند در میان سایر ارزهای دیجیتال به جایگاهی ویژه دست یابند. این ارزهای دیجیتال به راحتی برای معاملات، خرید و فروش و سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیرند.

بیت کوین و اتریوم هر دو از محبوب ترین رمزارزها هستند که توانسته اند در میان سایر ارزهای دیجیتال به جایگاهی ویژه دست یابند. این ارزهای دیجیتال به راحتی برای معاملات، خرید و فروش و سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیرند. استخراج این رمز ارزها دارای درجات سختی مختلفی هستند . اگر می خواهید با تاریخچه بیت کوین و اتریوم و سختی استخراج آن ها بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی بیت کوین

بیت کوین یک ارز دیجیتال است و با هدف راه اندازی یک سیستم مالی غیر متمرکز که انجام فعالیت های مالی را محدود به وجود یک نهاد یا شخص ثالث نمی کند ارائه گردید. در شبکه بیت کوین هر یک از اعضا یک گره در آن محسوب می شوند و برای نگهداری این رمز ارز از کیف پول الکترونیکی یا کیف پول سخت افزاری استفاده می کنند. بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال بیت کوین دارای یک سیستم دفتر کل غیر متمرکز به عنوان بلاکچین است. این رمز ارز سبب راه اندازی رمزارزهای بسیاری شده است به همین دلیل به آن آلت کوین می گویند.

رمز ارزهای مختلفی در تلاش هستند که از نظر قیمت و اندازه بازار از بیت کوین پیشی بگیرند اما نتوانسته اند به این جایگاه دست یابند و در این میان تنها اتریوم تا حدودی رقیب بیت کوین محسوب می شود

تاریخچه بیت کوین

تاریخچه بیت کوین چندان مشخص نیست و هیچ کسی به طور دقیق نمی داند که سازنده آن کیست؟ برخی معتقد هستند که شخصی به نام ساتوشی ناکوموتو سازنده بیت کوین است اما مشخص نیست که این نام یک فرد است و یا اینکه یک گروه تحت این عنوان  به تولید بیت کوین پرداخته اند.

 

اتریوم چیست؟

اتریوم در واقع یک پلتفرم بلاکچین و غیر متمرکز می باشد که رمز ارز بومی آن اتر نام دارد. این ارز دیجیتال  از توسعه نرم افزارهای کاربردی غیر متمرکز و امور مالی غیر متمرکز پشتیبانی می نماید. در پلتفرم اتریوم می توان برنامه های کاربردی غیر متمرکز را توسعه  داد به طوری که تمامی کاربران از سراسر جهان بتوانند با پرداخت مبلغ بسیار کمی با رمز ارز اتریوم از آن استفاده نمایند. اتریوم کاربردهای بسیار گسترده ای دارد به همین دلیل به آن کامپیوتر جهانی می گویند. در صورتی که چشم اندازهای واقعی اتریوم تحقق یابند در شبکه اتریوم در سراسر جهان افراد به گره هایی تبدیل می شوند که موجب می شود پلتفرم اتریوم توسعه یابد و به یک کامپیوتر غیر متمرکز جهانی تبدیل گردد.

تاریخچه اتریوم

ایده ارز دیجیتال اتریوم توسط ویتالیک بوترین در سال 2013 طی یک مقاله سفید ارائه گردید. وی در مجله بیت کوین فعالیت داشت و معتقد بود که بیت کوین دارای نقاط ضعفی می باشد که باید جبران شود. در همین راستا به همراه چند توسعه دهنده دیگر در ژانویه سال 2014 ایده خود را تکمیل نمود و با جذب سرمایه برای پروژه خود از اتریوم رونمایی کرد.

استخراج چیست؟

در شبکه ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم که از طریق اثبات کار استخراج می شوند سختی استخراج بسیار اهمیت دارد. سختی استخراج در واقع یک تابع کنترلی است که موجب می شود تعداد کوین های مد نظر در بازه زمانی خاصی کنترل گردد. شبکه بیت کوین از چندین نود اختصاصی تشکیل شده است که به عبارتی می توان گفت نودها همان ماینرها می باشند . این نودها با استفاده از دستگاه های خاصی باید معادلات پیچیده ای را حل نمایند. هر نودی که بتواند به زنجیره بلاک ها یک بلاک جدید اضافه کند استخراج انجام شده است و به ماینر به عنوان پاداش بیت کوین تعلق می گیرد.

سختی شبکه چیست؟

ماینرها برای ایجاد هر بلاک رقابت سختی با یکدیگر داشتند تا بتوانند یک محاسبات پیچیده و دشوار را انجام دهند. محاسبات پیچیده شامل تابع هش نیز می باشد، از این رو نیاز است که ماینرها تابع هش بلاک را پیدا کنند تا بتوانند بلاک را بسازند. پارامتری که برای اندازه گیری نسبی شرایط لازم برای ایجاد یک بلاک در شبکه بلاکچین به کار می رود سختی استخراج نام دارد. به بیانی دیگر می توان گفت که سختی شبکه مشخص می کند که یافتن تابع هش بلاک در مدت زمانی معین به چه میزان دشوار است.

با استفاده از سختی تابع هش یا همان سختی شبکه ماینر متوجه می شود که افزودن بلاک جدید به بلاک چین چه مدت زمانی طول می کشد. به طور کلی با توجه به اینکه هش ریت کلی شبکه افزایش یا کاهش داشته است به استخراج بیت کوین می پردازند. به میزانی که سختی افزایش یابد ماینرها به سخت افزارهای قدرتمند تری نیاز خواهند داشت و روبروز شاهد تولید دستگاه های استخراج قوی تری هستیم.

تعداد بیت کوین ها محدود و حدود 21 میلیون است، به همین دلیل در شبکه بیت کوین هر چقدر که تعداد ماینرها افزایش یابد بیت کوین های بیشتری در زمانی کوتاه تراستخراج می گردد. از این رو توسعه دهندگان آن یک میزان سختی به منظور استخراج بیت کوین در نظر گرفته اند به این صورت که هر چقدر سختی بیشتر باشد ماینرها باید تلاش و زمان بیشتری صرف کنند تا بتوانند یک واحد بیت کوین استخراج نمایند. این موضوع موجب کنترل قیمت بیت کوین نیز می شود.

چه مواردی درجه سختی استخراج بیت کوین را افزایش می دهد؟

اکنون که با تاریخچه بیت کوین و اتریوم آشنا شدید لازم است که از عوامل تاثیر گذار بر درجه سختی بیت کوین نیز صحبت کنیم. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • حفظ تعادل شبکه

مقدار سختی شبکه بیت کوین بر اساس مقدار سهولت عملیات استخراج کاهش یا افزایش می یابد. در این شبکه در هر 10 دقیقه یک بلاک جدید ایجاد می شود. از این رو به منظور حفظ تعادل شبکه با افزایش تعداد ماینرها درجه سختی را افزایش می دهند. اما در مواقعی که شاهد کاهش ماینرها هستیم درجه سختی نیز کمتر می شود.

  • هش ریت

هش ریت بیانگر قدرت محاسباتی یک شبکه اثبات کار غیر متمرکز است. در این شبکه نودها با توان محاسباتی که دارند به استخراج بلاک در شبکه بلاکچین می پردازند. در واقع هش ریت از موارد تعیین کننده میزان عملکرد صحیح درون شبکه است که از الگوریتم اثبات کار استفاده می نماید. هش ریت مشخص می کند که میزان قدرت ماینرها در شبکه چقدر است. میزان هش ریت در شبکه بیت کوین خیلی بالا است و همچنین دارای سرعت و امنیت فوق العاده ای می باشد. البته با این وجود همچنان باید میزان هش ریت کنترل گردد.  زیرا بالا رفتن آن موجب افزایش سختی شبکه بیت کوین خواهد شد و کاهش آن نیز شرایط عکسی را به وجود می آورد.

توجه داشته باشید که هش ریت زمانی کاهش می یابد که سختی استخراج شبکه خیلی بالا باشد و ماینرها به زمان بیشتری برای استخراج نیاز داشته باشند. همچنین در مواقعی که قیمت بیت کوین کاهش می یابد نیز شاهد کاهش هش ریت هستیم. در مورد اتریوم نیز سختی و هش ریت شبکه دارای چنین شرایط مشابه ای می باشد و هر چقدر که استخراج کنندگان بیشتر شوند سختی شبکه اتریوم بالاتر خواهد رفت و استخراج سخت تر می گردد.

 

استخراج اتریوم آسان تر است یا بیت کوین؟

تاریخچه بیت کوین و تحلیل و بررسی آن نشان می دهد که این رمز ارز یکی از محبوب ترین و موفق ترین ها در دنیای ارزهای دیجیتال است. اتریوم نیز با اقداماتی که انجام می دهد توانسته نظر سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب نماید و به رقابت با بیت کوین بپردازد. بیت کوین و اتریوم هر کدام دارای درجه سختی استخراج متفاوتی هستند. در واقع باید گفت که استخراج اتریوم به توان محاسباتی کمتری نسبت به بیت کوین نیازمند می باشد. در نتیجه در مدت زمان کوتاه تری استخراج آن صورت می گیرد. بیت کوین دارای یک میزان تامین محدود حدود 21 میلیون واحد است و زنجیره تامین آن هر 4 سال یکبار از طریق فرایند نیمه شدن کند می گردد.

این در حالی است که پلتفرم اتریوم دارای محدودیتی درسختی عرضه اتر نیست. با توجه به اینکه اتریوم در تلاش است تا فروشگاه برنامه های کاربردی غیر متمرکز باشد پشتیبانی نمودن از کل اکوسیستم برنامه های کاربردی ضمن محدود نمودن عرضه امری دشوار و مشکل ساز می باشد. به عبارتی اگر میزان مشخصی اتر در دسترس باشد هنگامی که تمامی اترها خریداری شدند جمعیت بالایی از جهان دیگر امکان دسترسی به اتر را نخواهند داشت. در نتیجه نمی توانند از خدمات موجود بر روی پلتفرم اتریوم نیز استفاده نمایند. از طرفی محدود بودن عرضه نیز می تواند مشکلاتی را به وجود آورد. بنابراین می توان گفت زنجیره تامین اتریوم بر خلاف زنجیره تامین بیت کوین که دارای محدودیت عددی است به صورت بی پایان می باشد. این مسئله موجب شده که پس از مدتی به دلیل محدودیت های شبکه بیت کوین قیمت بیت کوین خیلی افزایش یابد.

سخن پایانی

بیت کوین و اتریوم هر دو از بهترین رمز ارزهای دنیای ارزهای دیجیتال هستند که امروزه بیت کوین با اقبال خوبی مواجه شده است و رشد قیمتی فوق العاده ای دارد. از این رو می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. اتریوم نیز در طی چند سال اخیر روند رشد صعودی قابل توجه ای داشته است و می تواند آینده بسیار درخشانی داشته باشد. بنابراین به طور کلی با توجه به وضعیت این رمز ارزها و میزان سختی و تعدادی که دارند در صورتی که ریسک سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را پذیرفته باشید بیت کوین و اتریوم می توانند انتخاب هایی عالی برای سرمایه گذاری بلند مدت و کسب سود باشند.

برچسب ها: ارز دیجیتال، بیت کوین، رپورتاژ آگهی، قیمت بیت کوین تعداد بازديد: 448 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز