Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:55

13
تیر
فلوئنس یکی دیگر از ناشناخته‌های رنو در ایران

فلوئنس یکی دیگر از ناشناخته‌های رنو در ایران

رنو فلوئنس، که در ابتدا قرار بود جای مگان را بگیرد، نخستین‌بار در سال ۲۰۱۲ راهی بازار شد. سدانی خوش‌قیمت، راحت و با طراحی ظاهری جالب و جذاب، که قصد داشت در حوزه سدان‌ها و خودروهای مناسبِ خانواده، جایگاهی برای خودش دست‌وپا کند.

رنو فلوئنس، که در ابتدا قرار بود جای مگان را بگیرد، نخستین‌بار در سال ۲۰۱۲ راهی بازار شد. سدانی خوش‌قیمت، راحت و با طراحی ظاهری جالب و جذاب، که قصد داشت در حوزه سدان‌ها و خودروهای مناسبِ خانواده، جایگاهی برای خودش دست‌وپا کند. کابین راحت و ارگونومی مناسب صندلی‌های فلوئنس، باعث می‌شد تا خودرویی برای خانواده‌ها باشد.

این سدانِ متعلق به رنو، در حد فاصل سدان‌های رده کوچک c و سدان‌های متوسط قرار دارد. رنو فلوئنس در ۲ نسل ارائه شده است؛ نسل اول متعلق به سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ و نسل دوم از ۲۰۱۵ تا امروز است. اما فلوئنس درکنار برخی دیگر رنوهای ناموفق در ایران قرار می‌گیرد. در واقع فلوئنس مانند کپچر و لتیتود از مشکلاتی مانند واردات بدموقع و قیمت‌گذاری نامناسب ضربات جبران‌ناپذیری خورد تا درعین قابلیت، در کشور ما با اقبال خوبی مواجه نشود.

مشخصات فنی

درکل، فلوئنس‌ها با موتورهای متنوعی راهی بازارهای جهانی می‌شوند. اما مدل‌های ارائه شده در ایران پیشرانه‌های ۲لیتری ۴ سیلندر دارند. این پیشرانه قدرت مطلوبی تولید می‌کرد و قادر بود شتاب و کششی مناسب را تقدیم این سدان کند. قدرت تولیدشده این پیشرانه ‌۱۴۰ اسب‌بخار بود که با گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متری آن، می‌توانست شتاب نزدیک به ۱۰ ثانیه را تقدیم این سدان خانوادگی کند. سرعتی هم که برای این خودرو درنظر گرفته بود، فقط کمی، کمتر از ۲۰۰ کیلومتر بود؛ یعنی ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت. مشخصات کامل فنی را در رنو  فلوئنس دیوار مطالعه کنید.    

مزایا و معایب

در بخش طراحی باید گفت، طراحی رنو فلوئنس کمی خاص و سخت‌پسند است. شاید چندان باب‌طبع کسانی نباشد که دنبال خودرویی کاملاً چشم‌نوازند. اما در نوع خودش طراحی خاصی دارد. منحصربه‌فرد بودن این طراحی را می‌توان یکی از ویژگی‌های مثبت آن دانست. در داخل کابین، یک مزیت مهم این است که سروصدای بسیار کمی وارد کابین خودرو می‌شود، این امر نشان از طراحی خوب کاپوت و کابین دارد.

فرمان خودرو به‌واسطه برقی بودن، نرمی خاص خودش را دارد و به‌راحتی کنترل خودرو را در اختیار شما می‌گذارد. فرمان‌پذیری خودرو کاملاً قابل‌قبول است و چسبندگی و ترمزهای آن، باعث می‌شود در سرعت زیاد و پیچ‌های مختلف، نگرانی چندانی نداشته باشید. ایمنی خودرو به‌واسطه ۴ ستاره کسب شده از مؤسسات معتبر اروپایی، قابل‌قبول است.

کیفیت ساخت خودرو و قطعات آن مناسب است، هرچند برخی رانندگان گلایه کرده‌اند که بخشی از این قطعات، اصل فرانسه نیستند و کره‌ای محسوب می‌شوند. فضای خودرو برای سرنشینان آن به اندازه کافی فراهم است، طوری‌ که حتی صندلی‌های عقب برای سرنشینان عادی خودرو، فضای سر و فضای جلو پای مناسبی را ایجاد می‌کند.

 ترمزهای خودرو مطمئن بوده است و خوب عمل می‌کنند و سیستم تعلیق به‌کاررفته در آن، نرم‌تر از رقبایی چون النترا است. طراحی کابین رنو فلوئنس، مناسب‌تر از طراحی بیرونی آن درآمده است و در آن دسترسی راحتی به همه موارد کنترل‌کننده خودرو خواهید داشت. سنسور نور باعث می‌شود چراغ‌های خودرو نسبت به کم و زیاد شدن نور اطراف، روشن و خاموش شوند. سانروف خودرو البته عادی است و پانوراما نیست، ولی به‌هرحال گزینه‌ای قابل‌قبول در این خودرو است.

صندلی‌های جلو گرم‌کن دارند، که بازهم نشان از به‌روزبودن این خودرو دارد. صندوق‌عقب فضای خوبی در اختیار شما می‌گذارد و هنگام سفرها، ویژگی قابل‌اتکایی محسوب می‌شود. وقتی داخل خودرو قرار می‌گیرید، دید خوبی به اطراف خودتان خواهید داشت. موتور خودرو در دورهای زیاد، سر و صدایی غیرمعمول تولید می‌کند که ممکن است چندان باب‌میل شما نباشد.

قدرت ایجاد شده و کشش خودرو، کمی نسبت به رقبای آن کند به‌ نظر می‌رسد، درحالی‌که با افزایش حجم پیشرانه، این مشکل به‌راحتی قابل حل است. درصورتی‌که از مدل‌های دنده‌ای استفاده می‌کنید، بخشی از آپشن‌های درنظر گرفته شده برای مدل‌های اتوماتیک را در اختیار نخواهید داشت. نمایش‌گر خودرو کمی کوچک است و شاید موردپسند برخی از مشتریان نباشد. علی‌رغم طراحی جالب داخل کابین، گلایه‌هایی از نوع متریال به‌کاررفته در داشبورد و کابین هم مطرح شده است.

شرایط بازار

مشخصات دیگر خودرو های دیوار عنوان می‌کند که فلوئنس با برخی دیگر محصولات رنو مانند مگان اشتراکاتی دارد. باتوجه‌به اینکه برخی از قطعات به‌کاررفته در این خودرو با مگان یکی است، می‌توانید نسبت به تهیه آنها اقدام کرده و نگرانی چندانی نداشته باشید. اما به‌طورکلی به‌واسطه حضور کم‌رنگ این خودرو در کشور ما، خدمات خاص آن کمی، کم‌یاب‌تر از خودروهای مشابه است. بازار خریدوفروش نسخه‌های کارکرده این خودرو چندان پُررونق نیست و این موضوع، جزء نقاط ضعف آن محسوب می‌شود.

بررسی قیمت روز خودرو رنو کولئوس و نمودار رشد قیمت آن در سال‌های گذشته نشان می‌دهد این خودرو ضربه اصلی را در قیمت‌گذاری اولیه خورده است و امروز به‌دلیل ضعف بازار دست‌دوم‌ها و خدمات‌پس‌ازفروش و از همه بیشتر ناشناخته بودن خودرو، تیراژ فروش نسخه‌های کارکرده آن بسیار کم است.

 

برچسب ها: خودرو، قیمت، رپورتاژ آگهی، خودرو سازان، خودرو برقی، رنو فلوئنس تعداد بازديد: 2121 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز