Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:46

13
دی
مناسب ترین زمان برای تزریق واکسن در دوران بارداری

مناسب ترین زمان برای تزریق واکسن در دوران بارداری

محققان می گویند زنان باردار نباید واکسیناسیون خود را تا پایان دوره بارداری به تعویق بیندازند

به گزارش خراسان : محققان دریافتند میزان آنتی بادی ها در هنگام زایمان زمانی که دوره اولیه واکسیناسیون در سه ماه سوم انجام شده باشد، بیشتر می شود. به نقل از ساینس دیلی، با این حال، محققان دانشکده پزشکی ویل کورنل نیویورک همچنین دریافتند که اگر واکسیناسیون در اوایل بارداری یا حتی چند هفته قبل از بارداری انجام شده باشد میزان آنتی بادی در هنگام زایمان هنوز بالاست و احتمالاً همچنان محافظت کننده است و تزریق دوز تقویت کننده در اواخر بارداری می‌تواند سطح آنتی بادی را بسیار بالاتر ببرد.


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده واکسیناسیون کووید ۱۹ را برای زنان باردار توصیه می‌کند. مطالعات قبلی نشان می‌دهد که کووید ۱۹ در زنان باردار شدیدتر است و خطر تولد زودرس، مرده‌زایی و دیگر پیامدهای نامطلوب را برای نوزادانشان افزایش می‌دهد. آنتی‌بادی‌ها عموماً در هنگام زایمان، در خون مادر و بند ناف، در میان تمام زنان کاملاً واکسینه‌ شده، بدون توجه به زمان اولین دوز واکسن‌شان، قابل تشخیص است. در میان زنان بدون سابقه ابتلا به کووید ۱۹ که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند، سطح آنتی‌بادی‌ها در هنگام زایمان پس از واکسیناسیون قبل از بارداری یا سه ماه اول کمترین میزان و پس از واکسیناسیون سه ماه سوم بالاترین میزان بوده است. محققان تاکید می‌کنند زنان باردار نباید واکسیناسیون کووید ۱۹ را تا اواخر بارداری به تأخیر بیندازند.

بیشتربخوانید:

واکسیناسیون در دوران بارداری منعی دارد؟

کدام گروه از زنان بیشتر در خطر کرونا هستند؟

 

برچسب ها: بارداری، واکسیناسیون تعداد بازديد: 171 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز