Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:48

14
دی
به هنگام عصبانیت از همسر «سکوت» کنیم؟

به هنگام عصبانیت از همسر «سکوت» کنیم؟

زوجین به هنگام عصبانیت نباید با یکدیگر قهر کرده و یا درباره دلخوری خود سکوت کنند، گفت: بی‌تفاوتی زوجین نسبت به احساسات یکدیگر در مواقعی که عصبانی هستند درست نیست، بلکه باید از طریق یافتن راه حل مناسب

شبنم طلوعی  - روانشناس

 

تحریریه زندگی آنلاین : زوجین به هنگام عصبانیت نباید با یکدیگر قهر کرده و یا درباره دلخوری خود سکوت کنند، گفت: بی‌تفاوتی زوجین نسبت به احساسات یکدیگر در مواقعی که عصبانی هستند درست نیست، بلکه باید از طریق یافتن راه حل مناسب و با حفظ آرامش و دوری از برخوردهای تند، عصبانیت خود نسبت به مسائل را با همسر بازگو کنند.عصبانیت نوعی پرخاش است، افکار افسار گسیخته تولید کننده عصبانیت هستند و این عصبانیت در زندگی اجتماعی تأثیر مستقیم می‌گذارد. از این رو کنترل افکار و در دست گرفتن افسار آن به هنگام عصبانیت بسیار مهم است.انسان‌ها دارای احساسات مختلف در زمان‌های مختلف‌اند و این احساسات از فکر و باورهای هر فرد نشات می‌گیرد، از این رو برای احاطه به این احساسات باید بر افکار خود احاطه داشت.باید حواسمان به ورودی و خروج افکار در ذهن باشد، کنترل افکار به این معنی است که ابتدا نسبت به درستی و نادرستی افکار مطمئن شویم و اگر این افکار درست بود به آن‌ها اجازه ورود به ذهن را دهیم. به نوعی می‌توان گفت باید نسبت به درستی یا نادرستی افکار قضاوت کنیم.قهر کردن زوجین به هنگام عصبانیت نوعی خشم  پنهانی محسوب می‌شود که به رابطه آسیب جدی می‌زند.

بیشتر بخوانید:

راز داشتن یک زندگی عاشقانه فاش شد!

اشتباه در انتخاب همسر چه دلایلی دارد؟

رمزو رازهای زندگی زناشویی موفق

 

 

تنها راه ارتباطی افراد با یکدیگر بیان کلمه است و این کلمات هستند که عصبانیت، خشم، ناراحتی، عشق، محبت افراد نسبت به یکدیگر را نشان می‌دهند و سکوت زوجین در مقابل رفتار یکدیگر هیچ سودی برای بهبود رابطه ندارد چراکه در این شرایط همسر متوجه ناراحتی زن یا شوهر خود نمی‌شود.زوجین باید احساسات لحظه‌ای خود را از طریق بیان کلمات به همسر منتقل کنند، وقتی از دست همسر خود عصبانی هستید، ابتدا درباره درستی یا نادرستی رفتار همسر خود فکر کنید. به این فکر کنید که این عصبانیت درست است یا نه؟، آیا همسر شما حق داشته آن رفتار را از خود بروز دهد یا خیر؟. به چالش کشیدن ذهن و پرسیدن سؤالاتی این چنینی در رابطه با مسئله پیش آمده می‌تواند جلوی عصبانیت شما را بگیرد. این‌گونه از عصبانیت غیرمنطقی شما کاسته می‌شود و در مقابل به دنبال راه حلی برای حل مسئله می‌گردید.

در هنگام عصبانیت از خود گویه‌های مثبت استفاده کنید و جملات مثبتی نظیر اینکه "من نیاز ندارم برای اثبات خود با صدای بلند حرف بزنم" یا "نیازی به فریاد زدن نیست"،  "این احساسات همیشگی نیستند و کنترل همیشگی شرایط نیز غیرممکن است"، را تکرار کنید. این‌گونه عصبانیت شما در لحظه فروکش می‌کند و به سراغ حل کردن مسئله می‌روید.

بیشتر بخوانید:

مردان چگونه عاشق زنان می شوند؟

4 ترفند زنانه برای عاشق کردن همسر!

 

 

برچسب ها: روانشناسی، زندگی مشترک، ازدواج، طلاق، همسرداری، کنترل خشم، عشق، عصبانیت، روابط عاطفی، شبنم طلوعی تعداد بازديد: 129 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز