Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 06:47

14
دی
جاده زندگی يك‌طرفه نيست - بخش دوم

جاده زندگی يك‌طرفه نيست - بخش دوم

اعتماد، بخش اصلی یك رابطه است. آیا رفتار خاصی در همسرتان می‌بینید كه مانع از اعتماد شما به او می‌شود؟ یا اینكه یك مساله یا اختلاف حل‌نشده بین شما وجود دارد كه این اعتماد را از شما یا او سلب می‌كند؟

اعتماد، بخش اصلی یك رابطه است. آیا رفتار خاصی در همسرتان می‌بینید كه مانع از اعتماد شما به او می‌شود؟ یا اینكه یك مساله یا اختلاف حل‌نشده بین شما وجود دارد كه این اعتماد را از شما یا او سلب می‌كند؟ 

روش‌های حل مشكل:

شما و شریك زندگی‌تان با رعایت برخی نكات می‌توانید كاری كنید كه اعتماد بیشتری به هم داشته باشید. 

 ثابت قدم باشید   وقت‌شناس باشید   به آنچه كه قول می‌دهید، عمل كنید  دروغ نگویید؛ حتی دروغ مصلحتی  منصف باشید؛ حتی هنگام اختلاف و درگیری  به احساسات همسرتان احترام بگذارید و احساسات او را جریحه‌دار نكنید؛ حتی اگر با او اختلاف‌نظر بسیاری هم دارید، هرگز احساسات او را نادیده نگیرید.  وقتی كه قول می‌دهید با او تماس می‌گیرید، به قول‌تان عمل كنید.  اگر كاری پیش‌آمد كه مجبور شدید دیرتر به خانه بروید، حتما طی یك تماس به همسرتان خبر دهید.  

 وظایف مربوط به خانه و خانواده را انجام دهید و كوتاهی نكنید.  وقتی كه كاری درست پیش نرفت، بیش از اندازه واكنش نشان ندهید.  زخم‌های كهنه را باز نكنید و سعی كنید برخی خاطرات تلخ را فراموش كنید.  حسود نباشید.  شنونده خوبی باشید. البته زندگی پستی و بلندی‌های بسیاری دارد و شما می‌توانید هر دو با هم كاری كنید كه این مشكلات به حداقل برسند. واقع‌بین باشید. هر آنچه را كه نیاز دارید و می‌خواهید، به طور مستقیم به او بگویید.  خوش مشرب و شوخ‌طبع باشید. برخی چیزها را به حال خود رها كنید و سعی كنید از زندگی بیشتر لذت ببرید. كارهای خود را به دیگران محول نكنید. هر چه كمتر بدانید و كمتر تلاش كنید، مهارت كمتری در ایجاد یك رابطه خوب خواهید داشت.

ناسازگاری‌ها و اختلافات گاه و بیگاه جزء لاینفك زندگی است، اما اگر شما و شریك زندگی‌تان در اثر این اختلافات اتفاقی، زندگی و رابطه‌تان را به معنای واقعی از دست می‌دهید و هر چه می‌گذرد احساس می‌كنید ارتباط‌تان سردتر می‌شود، بهتر است دست به كار شوید و آرامش و گرمی را دوباره به زندگی‌تان برگردانید.

 شما قربانی نیستید. چگونه رفتار كردن و نوع عكس‌العمل‌تان را خودتان انتخاب می‌كنید.  با خودتان صادق باشید. آیا در فكر یك راه‌حل مناسب برای مشكلات خود هستید و یا اینكه ترجیح می‌دهید بنشینید و عواقب كارها و رفتارهای خود را ببینید؟ اگر با فكر كردن به رفتار و كردار خود به این نتیجه رسیدید كه خوب عمل نكرده‌اید، هم‌اكنون بهترین زمان برای تغییر رویه است؛ بهتر است شروع كنید. 

 اگر ترجیح می‌دهید به رفتارهای قبلی خود ادامه دهید، باید رنج و عذاب ناشی از آن را نیز تحمل كنید و نمی‌توانید انتظار دیگری داشته باشید. این را بدانید كه با اندك تغییری در رفتارها‌ی‌تان شاهد بزرگ‌ترین تغییرات در زندگی خواهید بود؛ مثلاً اگر عادت دارید وسط حرف‌های همسرتان بپرید و شروع به دفاع از خود كنید، بهتر است با كمی درنگ كردن، كم‌كم این عادت را كنار بگذارید. خواهید دید كه با همین مقدار كم مكث كردن چه نتیجه بزرگی به دست می‌آورید و چقدر اختلافات‌تان كم می‌شود.  وقتی كه اشتباه می‌كنید، آن را قبول و معذرت‌خواهی كنید. برای یك‌بار این روش را امتحان كنید و ببینید چه نتیجه‌ای عایدتان می‌شود.  شما نمی‌توانید رفتارهای دیگران را كنترل كنید؛ ولی حتما می‌توانید این كار را در مورد خودتان انجام دهید.

 برخی عوامل روی میزان اختلافات زوج‌ها و حتی طلاق آنها تاثیر می‌گذارد؛

1- زنانی كه در سنین زیر 18 سال ازدواج می‌كنند، 48 درصد بیشتر از سایر زنان در معرض طلاق هستند. 

2- زنانی كه كودكان خود را بیشتر از همسرانشان دوست دارند.

3- طبق آمار زن و شوهرهایی كه دو دختر دارند، 43 درصد در معرض طلاق هستند ولی زن و شوهرهایی كه دو پسر دارند؛ 36 درصد!

4- مردانی كه ترشح هورمون تستسترون در بدنشان بیشتر است، 43 درصد بیشتر در معرض خطر هستند.

5- اگر فرزندتان در هفته بیستم بعد از بارداری جان خود را از دست بدهد، 40 درصد بیشتر در معرض طلاق هستید.

6- مهندسان هسته‌ای، عینك‌سازها و كشاورزها بسیار كمتر از دیگران طلاق را تجربه می‌كنند!

7- طبق آمار، زنان آمریكایی 47 درصد، زنان آفریقایی 32 درصد و زنان آسیایی 20 درصد، در معرض طلاق هستند.

8- زنانی كه شغل‌های مردانه دارند و دائما در محیط كاری خود با مردان مختلف سر و كار دارند، 74 درصد بیشتر از دیگران در معرض طلاق هستند.

 

برچسب ها: زندگی مشترک، زناشویی، ازدواج و طلاق، صمیمیت زن و شوهر، مشکلات زناشویی تعداد بازديد: 1484 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز