Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 1 خرداد 1403 - 22:44

13
شهریور
موفقیت در كسب و كار اتفاقی نیست (1)

موفقیت در كسب و كار  اتفاقی نیست (1)

بخش اول- آرزوی شغلی اول و آخر كسانی كه كسب و كار مستقلی دارند این است كه در كارشان موفق شوند و به مرحله سودآوری برسند. رسیدن به این هدف به عوامل مختلفی بستگی دارد كه داشتن سرمایه كافی فقط یكی از آنهاست.

آذین صحابی

 

 

آرزوی شغلی اول و آخر كسانی كه كسب و كار مستقلی دارند این است كه در كارشان موفق شوند و به مرحله سودآوری برسند. رسیدن به این هدف به عوامل مختلفی بستگی دارد كه داشتن سرمایه كافی فقط یكی از آنهاست. عوامل مهم دیگری در موفقیت یك كسب و كار دخالت دارند كه برخی از آنها عبارتند از: مدیریت قوی، داشتن محل كار مناسب، داشتن كارمندان دلسوز و توانمند و باانگیزه، داشتن روحیه نوآوری و خلاقیت، برخورداری از وجدان كار قوی، برقراری ارتباطات موثر و گسترده با كسب و كارها و منابع دیگر، رضایتمندی كارمندان از كارفرما و وضعیت كاری‌شان و چندین عامل دیگر كه در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

داشتن كسب و كار موفق كار آسانی نیست و راه و روش خاص خود را دارد و اگر مدیری با این روش‌ها آشنا نباشد، نخواهد توانست كسب و كار نوپای خود را حفظ كرده و آن را در مسیر موفقیت‌ هدایت كند. در اینجا به برخی از راه و رسم‌های موفقیت در كسب و كار اشاره می‌كنیم.

داشتن انگیزه و علاقه به كار

شاید این عامل مهم‌ترین عامل برای موفقیت در هر كاری باشد و این تنها به موفقیت در كسب و كار محدود نمی‌شود. شما باید برای راه‌اندازی یك كسب و كار انگیزه كافی داشته باشید و این انگیزه برای خودتان به طور واضح تعریف شده باشد. به عبارت دیگر، باید بدانید برای چه دارید یك كسب و كار مستقل راه می‌اندازید.

عامل مهم دیگر، علاقه است. شما باید كاری را شروع كنید كه به آن علاقه دارید. اگر فقط به خاطر سودآور بودن كاری را كه به آن علاقه ندارید شروع كنید، موفقیت چندانی در آن به دست نخواهید آورد.

جسارت برای امتحان روش‌های مختلف

به خاطر داشته باشید كه روش مشخص و تعریف شده‌ای برای موفقیت در یك كسب و كار وجود ندارد و شاید مجبور شوید راه‌های مختلفی را امتحان كنید تا به روش پاسخگو دست یابید. برای موفقیت در كسب و كار باید جسارت امتحان راه و روش‌های مختلف انجام یك كار را داشته باشید. اگر با امتحان اولین راه و عدم دریافت پاسخ مناسب مایوس شوید و دست از كار بكشید، موفق نخواهید شد.

تحقیق و بررسی كافی پیش از شروع كار

بیش از 75 درصد از كسب و كارهای تازه در همان سه سال اول منحل می‌شوند و این عمدتا به دلیل عدم تحقیق درباره بازار و اطلاع ناكافی از مشكلات احتمالی پیش از راه‌اندازی كسب و كار است. قبل از اینكه سراغ كسب و كاری بروید، با افراد با تجربه مشورت كنید و درباره وضعیت كار جدید در بازار اطلاعاتی به دست آورید.

برقراری ارتباطات موثر و گسترده

این ارتباطات می‌تواند با افراد خانواده و بستگان هم برقرار شود و حتما لازم نیست طرف شما یك شركت تجاری بزرگ باشد. ارتباطات موثر در هر مقیاسی كه باشد، در هر زمانی به كمك شما می‌آید. مثلا یكی از اعضای فامیل می‌تواند برای شروع یك پروژه جدید به شما پول قرض دهد یا در مواقع بحرانی از یكی از دوستان‌تان مشاوره بخواهید.

در این بین اعضای درجه اول خانواده را هم از یاد نبرید. گاهی اوقات همین والدین یا خواهر و برادر شما می‌توانند نقش موثری در بهبود وضعیت كسب و كار شما داشته باشند. لازم است روش‌های برقراری ارتباطات موثر و تعامل سازنده با دیگران را بدانید. اگر می‌بینید كه این هنر را ندارید، در پی یادگیری آن باشید.

آموختن از بازار

بسیاری افراد از راه‌اندازی كسب و كار در یك بازار كوچك می‌ترسند، چون نمی‌توانند سودهای نهفته را در آن ببینند. در واقع، از همین بازارهای كوچك است كه شما می‌توانید راه و رسم كسب و كار و تداوم حضور در آن را بیاموزید و با توسعه ایده‌های مربوط به آن كسب و كار، سابقه بازار را از دست رقبا دربیاورید.

مثلا اگر در بازار كوچك منطقه شما كسی نان فانتزی تولید می‌كند، شما می‌توانید با ارتقای كیفیت همین محصول و افزودن چند محصول جانبی و ارائه آن در كنار محصول اولیه وارد بازار شوید و با موفقیت رقابت كنید. این كار از راه‌اندازی یك كسب و كار كاملا جدید راحت‌تر است و به واقع تقلید كامل از یك كسب و كار دیگر هم نیست...

 

 

برای خواندن بخش دوم- موفقیت در كسب و كار  اتفاقی نیست- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: علاقه به کار، موقعیت شغلی، شغل مناسب، کار مناسب، عوامل شغل، شغل خوب، ریسک کاری تعداد بازديد: 649 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز