Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:18

2
خرداد
این اشتباهات ساده عمر لباسشویی را کم می‌کند

این اشتباهات ساده عمر لباسشویی را کم می‌کند

چند نکته بسیار ساده و در عین حال کاربردی وجود دارد که با رعایت آنها شما م‌یتوانید تجربه خراب شدن لباسشویی را نداشته باشید و یا کمتر با آن مواجه شوید.

ماشین لباسشویی در حالت معمولی می‌تواند حداقل ۱۰ سال عمر کند اما بعضی از افراد، اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که باعث کوتاه‌تر شدن عمر این دستگاه می‌شود که در این قسمت این اشتباهات را به شما معرفی می‌کنیم.

بیش از حد استاندارد از آن استفاده می‌کنید

اینکه عمر ماشین لباسشویی چقدر باشد، بستگی به میزان استفاده شما دارد. پس سعی کنید که در هفته ۸ بار یا کمتر از ماشین لباسشویی استفاده کنید که یک عدد میانگین است و بیش از این مقدار، ممکن است به ماشین لباسشویی شما آسیب وارد کند.

 

ماشین را به طور تخصصی نصب نکرده‌اید

نصب مناسب برای سالم نگهداشتن ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد . پس هنگامی که می‌خواهید آن را در جای مناسب قرار دهید، حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید و اجازه دهید که سایز و مواد اطراف آن توسط یک متخصص تعیین شود و به گونه‌ای جای گذاری کند که جریان هوا در اطراف آن وجود داشته باشد.

بیشتربخوانید:

آموزش نحوه پاک کردن صحیح ماشین لباسشویی

 

 

 

 روی ماشین لباسشویی وسیله می‌گذارید

ماشین لباسشویی کابینت نیست که بخواهید بیش از حد روی آن وسیله بگذارید، زیرا اگر روی آن وسایل باشد، وزنش سنگین‌تر می‌شود و فشار بیشتری وارد می‌کند. پس بهتر است که روی ماشین لباسشویی را خالی کنید و چیزی قرار ندهید.

 خیلی زیاد از مواد شوینده استفاده می‌کنید

استفاده بیش از حد از مواد شوینده، بالاتر از میزانی که کارخانه پیشنهاد داده است، برای لباسشویی مضر است زیرا مقدار کف در آن زیاد می‌شود و ماشین بیش از حد می‌چرخد تا کف‌ها را از بین ببرد. در نتیجه فشار بیشتری به ماشین وارد می‌شود.

 چیزهای غیرمجاز را با آن می‌شویید

شستن با دست برای بعضی از آیتم‌ها ضروری است و در نتیجه باید ببینید که محدودیت‌های ماشین لباسشویی چیست و چه چیزهایی را نباید داخل آن بیندازید که آسیب وارد می‌کند. به عنوان مثال کیف‌هایی که زیپ دارند و یا پتوها و ملحفه‌های خیلی سنگین نباید داخل ماشین لباسشویی ریخته شود.

بیشتربخوانید:

5فایده ریختن سرکه در ماشین لباسشویی

 

 

 

صفحه چرخان ماشین لباسشویی را تمیز نمی‌کنید

هنگامی که ماشین لباسشویی کارش را انجام می‌دهد، باید با یک دستمال داخل صفحه چرخان را تمیز کنید. در غیر این صورت جرم‌ها منافذ آن را می‌بندند و عمل شستشو به خوبی انجام نمی‌گیرد.

اقدام به در آوردن لباس ها نمی‌کنید

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در ماشین لباسشویی ایجاد می‌شود، وجود کپک‌ها است. این کپک‌ها بوی بسیار بدی را ایجاد می‌کنند و طول عمر ماشین لباسشویی را کم می‌کنند که برای جلوگیری از آنها باید هرچه سریع‌تر لباس‌های شسته شده را در بیاورید و اجازه دهید تا لباس‌های خیس داخل ماشین بماند. در غیر این صورت کپک ایجاد می‌شود و به ماشین آسیب وارد خواهد کرد .

لباس‌هایی که نباید خشک شوند را خشک می‌کنید

اگر برنامه‌ریزی کرده‌اید که هر لباس، هر ملحفه و هر پارچه‌ای را خشک کنید، بدانید که به ماشین لباسشویی آسیب وارد می‌کنید . پس حتما باید دستورالعمل روی لباس را بخوانید. بعضی از این پارچه‌ها با خشک شدن داخل ماشین لباسشویی به آن آسیب وارد می‌کنند.

بیشتربخوانید:

رایج ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی

 

 

 

از دستورالعمل‌های نگهداری پیروی نمی‌کنید

باید حتما دستورالعمل‌هایی که روی ماشین لباسشویی و دفترچه وجود دارد را بخوانید و طبق آن عمل کنید تا در طول زمان آسیب وارد نشود و تنظیمات را طبق دستور کارخانه انجام دهید.

دو جنس لباس نامناسب را کنار یکدیگر خشک می‌کنید

همان طور که گفتیم، باید تمام دستورالعمل‌ها را بخوانید و ساختار پارچه‌هایی که داخل ماشین می‌اندازید را بسنجید. در نتیجه متوجه می‌شوید که قرار دادن کدام دو جنس پارچه، همزمان داخل لباسشویی اشتباه است و تعادل آن را به هم می‌زند. به عنوان مثال شما هرگز نمی‌توانید یک لباس کلفت و ضخیم را با یک لباس نازک معمولی در کنار یک دیگر خشک کنید.

 

برچسب ها: لباس، نکات خانه داری، ماشین لباسشویی، پوشاک، پارچه تعداد بازديد: 84 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز