Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 03:32

29
بهمن
آموزش تـخصصی فيله كردن ماهی شير

آموزش تـخصصی فيله كردن ماهی شير

ماهي را به گونه‌اي كه شكم ماهي سمت خودمان باشد روي تخته كار قرار دهيد. آن‌گاه بوسيلة نوك چاقو زير شكم ماهي را از قسمت سر تا انتهاي دم برش دهيد. سپس داخل شكم را كاملا تخليه كنيد. حالا قسمت كمر ماهي را با چاقو به ضخامت كمتر از نيم‌سانتي‌متر برش بزنيد.

تحریریه زندگی آنلاین - کیان رنجبر :

ماهي را به گونه‌اي كه شكم ماهي سمت خودمان باشد روي تخته كار قرار دهيد. آن‌گاه بوسيلة نوك چاقو زير شكم ماهي را از قسمت سر تا انتهاي دم برش دهيد. سپس داخل شكم را كاملا تخليه كنيد. حالا قسمت كمر ماهي را با چاقو به ضخامت كمتر از نيم‌سانتي‌متر برش بزنيد و از قسمت دم تا پشت سر ماهي ادامه دهيد. اينك با نوك چاقو خط وسط دو فيله را برش دهيد به گونه‌اي كه چاقو روي سطح استخوان را لمس كند، به كمك انگشتان فيله را به آرامي از سطح استخوان جدا كنيد. سپس ماهي را از سمت بغل روي تختة كار قرار دهيد و چاقو را از قسمت كمر داخل كرده به گونه‌اي كه نوك چاقو از قسمت شكم بيرون زده شود و به اين ترتيب فيله را به طور كامل از استخوان جدا سازيد حالا فيله را از قسمت دم ماهي به گونه‌اي كه آسيبي به استخوان نرسد جدا سازيد. اكنون آن قسمت از فيله كه به آبشش‌ها متصل است را نيز جدا سازيد. حالا فيلة بدست آمده را از خط وسط برش دهيد. سپس پوست ماهي را با دستانتان نگه داريد و با چاقوي تيز آن را از گوشت جدا نمائيد. اينك فيله را به اندازة دلخواهتان برش دهيد.

بیشتربخوانید:

آموزش پاک کردن و انواع طرز پخت ماهی سالمون

 بیشتر بخوانید:

اشتباهاتی که هنگام سرخ کردن انجام می دهید!

سرخ کردن با تفت دادن چه تفاوتی دارد؟

راههای تشخیص ماهی تازه

برچسب ها: ماهی، آموزش تصویری، گوشت ماهی، فیله کردن ماهی، ماهی شیر تعداد بازديد: 209 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز