Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:13

10
مهر
روش های خشک کردن بادام و گردو تازه

روش های خشک کردن بادام و گردو تازه

ابتدا زمانی که می‌خواهید گردو تازه بخرید دقت کنید گردو‌هایی را انتخاب کنید که پوسته آن‌ها هنوز سبز باشد و قهوه‌ای نشده باشند. گردو‌هایی را بخرید که پوستشان ترک خورده باشد.

به گزارش بیتوته،  ابتدا زمانی که می‌خواهید گردو تازه بخرید دقت کنید گردو‌هایی را انتخاب کنید که پوسته آن‌ها هنوز سبز باشد و قهوه‌ای نشده باشند. گردو‌هایی را بخرید که پوستشان ترک خورده باشد. خشک کردن گردو از خشک کردن بادام و پسته و ... کمی سخت‌تر است.

برای خشک کردن گردو ابتدا پوست سبز رنگ آن را جدا کنید اگر می‌خواهید دست هایتان رنگ نگیرد ابتدا دستکش‌های پزشکی به دست کنید و اگر دستکش ظرفشویی که به کارتان نمی‌آید هم می‌توانید روی آن به دست تان کنید گردو‌ها را در مکانی که زمین آن آسفالت باشد ببرید آن‌ها را روی زمین بریزید و با کفش روی آن‌ها کمی فشار بدهید و به جلو حرکت بدهید می‌توانید به جای کفش از یک تخته کمک بگیرید و تخته را روی آن‌ها بکشید فشار باید در حدی باشد که پوست گردو‌ها نشکند.

 

بیشتربخوانید:

بهترین روش خشک کردن پسته تازه در کوتاه ترین زمان

 

 

 

بعد از آن گردو‌ها را جدا کنید و در ظرفی بریزید و روی آن بگیرید و بشویید دقت کنید گرو‌هایی که روی آب آمدند پوک هستند آن‌ها را جدا کنید و گردو‌های پر به ته ظرف می‌روند. گردو‌های تازه را درون آبکش بریزید تا آب آن‌ها کشیده شود. سپس در مکانی که هوا جریان دارد آن‌ها را پهن کنید و اجازه بدهید خشک شوند اگر کاملا زیر آفتاب باشند مغز  آن‌ها سیاه می‌شود باید مکانی باشد که هم سایه باشد و هم کمی آفتاب باشد.

گردو‌ها را زیر و رو و جابه جا کنید که همه اطراف آن خشک شود و مغز آن یکسان باشد. بعد از ۲ روز از گردو‌ها یکی بشکنید اگر کاملا خشک شده بود آن را در جایی خنک و تاریک در سبد یا توری‌های پلاستیکی نگهداری کنید.

زمانی گردو‌ها کاملا خشک شده اند که مغز و پوسته نازک روی آن کاملا شکننده باشد اگر خشک نشده بودند باز هم به آن اجازه بدهید تا خشک شوند و سپس آن‌ها را جمع کنید اگر نم دار باشند و آن‌ها را جمع کنید باعث کپک زدن مغز گردو‌ها و فاسد شده آن‌ها می‌شود.

بادام‌هایی را بخرید که پوست آن‌ها قاچ خورده باشد.

نحوه خشک کردن بادام تازه:

برای خشک کردن بادام‌ها هم مانند گردو عمل کنید فقط با این تفاوت که دیگر نیازی به شستن ندارد و بعد آن‌ها را در مکانی با جریان هوا وجود دارد پهن کنید و آن‌ها را جابه جا کنید. تا همه اطراف بادام به صورت یکسان خشک شوند.

 

بیشتربخوانید:

آموزش خشک کردن پسته تازه در خانه

روش های خشک كردن گوجه فرنگی

2 روش تهیه میوه خشک برای شب یلدا

 

 

برچسب ها: گردو، نکات خانه داری، بادام، خشک کردن پسته، گردو تازه، خشک کردن، بادام تازه، خشک کردن گردو تازه، تازه تعداد بازديد: 362 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز