Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 08:23

16
دی
کـش‌سـر دخترانه

کـش‌سـر دخترانه

درست کردن کش‌های سر پاپیون‌دار رنگی کار ساده‌ای است و بدون نیاز به مهارت خاصی می‌توان به راحتی تعداد زیادی از آنها درست کرد. این کار هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و هم می‌توان رنگ کش سرها را با رنگ لباس‌ها هماهنگ کرد

تحریریه زندگی آنلاین : درست کردن کش‌های سر پاپیون‌دار رنگی کار ساده‌ای است و بدون نیاز به مهارت خاصی می‌توان به راحتی تعداد زیادی از آنها درست کرد. این کار هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و هم می‌توان رنگ کش سرها را با رنگ لباس‌ها هماهنگ کرد و از پارچه‌های دورریز استفاده نمود.

در اینجا روش درست کردن دو مدل از این کش‌ها آموزش داده شده است؛ یکی با پاپیون‌های بلند و یکی هم کوتاه. برای پاپیون بلند بهتر است از پارچه سبک‌تر استفاده کنید.

درست کردن آنها خیلی زمان نمی‌برد و تقریبا با هر نوع پارچه‌ای درست می‌شوند؛ پارچه راه‌دار، گلدار، نخی، ابریشمی و ... .

 

بیشتربخوانید:

عروسك جغد

 

 

وسایلی که مورد نیازتان است

 تکه‌های باریک و بلند پارچه

 کش

 سوزن

از هر رنگ پارچه، نیاز به مستطیلی به ابعاد 8×40 سانتیمتر دارید. در ضمن برای پاپیون‌ها هم از همان پارچه که از وسط تا خورده است، لازم می‌باشد. 

 

 

روش کار

پارچه مستطیلی را از وسط به طول تا بزنید و لبه باز آن را از طول بدوزید. حدود نیم سانتیمتر از لبه جای دوخت بگذارید. شبیه لوله‌ای می‌شود که دو سر آن باز است. پارچه لوله‌ای شکل را به رو برگردانید. با کمک یک سنجاق قفلی اینکار را راحت‌تر انجام می‌دهید. سنجاق را به یک سر آن وصل کنید و با سراندن پارچه روی سنجاق آن را حرکت دهید.  یک تکه کش به اندازه 4 در 17 سانتیمتر را آماده کنید. به هر دو سر آن سنجاق قفلی بزنید. یک سر آن را به یک سر پارچه لوله‌ای وصل کنید و سر دیگر را داخل لوله حرکت دهید تا از طرف دیگرش خارج شود. دو سر کش را به هم بدوزید؛ آنقدر محکم که مطمئن شوید پاره نمی‌شود. یک سر لوله را به اندازه نیم سانتیمتر به داخل تا بزنید و سر دیگر را داخل آن فرو ببرید.

این قسمت را هم بدوزید. حالا قسمت کش آماده است و می‌توانید قسمت پاپیون را بدوزید.

برای دوختن پاپیون، ابتدا از پارچه، شکل شماره 7 را برش بزنید و بعد دور تا دور آن را با در نظر گرفتن نیم سانتیمتر جای دوخت، بدوزید. به غیر از آن بخش که باز است و پاپیون را از آنجا به رو بر می‌گردانید.

دقت کنید که هنگام دوختن دور تا دور آن، قسمت قوس‌دار را به بهترین شکل در‌آورید‌. برای به رو برگرداندن آن هم می‌توانید از یک مداد بدون نوک استفاده کنید. از گوشه‌ها بگیرید و به وسط بیاورید.

پاپیون را که برگرداندید، با اتو آن را پرس کنید تا کاملا صاف شود و حفره کوچک را هم بدوزید. بخش پاپیون را به کش سر گره بزنید تا کارتان تمام شود. اینکه طول پاپیون چقدر باشد، کاملا به خودتان بستگی دارد و سلیقه‌ای است.

 

بیشتربخوانید:

کیف دخترانه دکمه‌دار

روش ساخت عروسک خرگوش

کلاه گرم کودک

 

 

برچسب ها: آموزش دوخت تعداد بازديد: 379 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز