Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 18:11

5
شهریور
کیف دخترانه دکمه‌دار

کیف دخترانه دکمه‌دار

هر دختر بچه‌ای یک کیف کوچک و سبک لازم دارد که چیزهایی که نیاز دارد را داخل آن قرار دهد و با خود بیرون ببرد. آنها وقتی که کیف دلخواه خود را به دست می‌گیرند، یا از شانه خود آویزان می‌کنند

تحریریه زندگی آنلاین – گروه هنرو خلاقیت : هر دختر بچه‌ای یک کیف کوچک و سبک لازم دارد که چیزهایی که نیاز دارد را داخل آن قرار دهد و با خود بیرون ببرد. آنها وقتی که کیف دلخواه خود را به دست می‌گیرند، یا از شانه خود آویزان می‌کنند، آنقدر احساس خوشحالی می‌کنند که به راحتی می‌توان برق آن را در نگاهشان دید. کیفی که برای خیاطی در نظر گرفته‌ایم، در واقع راحت‌تر از هر کیف دیگری آماده و دوخته می‌شود. اندازه نهایی آن حدود 20 سانتیمتر پهنا (عرض) و 12 سانتیمتر بلندی (طول) است. بند دارد و جلوی آن یک دکمه دوخته شده است. این اندازه برای کیف مناسب است، زیرا برای یک دختر کوچولوی کم سن و سال،‌ نه خیلی کوچک است و نه خیلی بزرگ و از طرفی آنقدر جا دارد که وسایل اصلی و مورد نیاز او داخل کیف جا شوند، مثلا مداد شمعی،‌ کمی خوراکی و حتی بلیط باغ‌وحش را می‌تواند داخل کیف خودش بگذارد. کیف در مدت زمان کمتر از یک ساعت آماده می‌شود و نیاز به پارچه زیادی هم ندارد، حتی می‌توانید از پارچه‌های دم‌دستی‌تان استفاده کنید.

 

وسایل لازم برای دوختن این کیف

  23 سانتیمتر پارچه برای بیرون کیف (هر نوع پارچه‌ای که دوست دارید. ما از پارچه پنبه‌ای استفاده کردیم. اگر پارچه انتخابی‌تان نازک باشد،‌ نیاز به لایی دارید تا کمی ضخیم‌تر شود).

  46 سانتیمتر لایی حریر برای چسباندن روی پارچه

  11 سانتیمتر پارچه آستری

  1 عدد دکمه حدود 5/2 سانتیمتری

  وسایل اولیه و ضروری برای دوخت و دوز

 

بیشتربخوانید:

روش ساخت عروسک خرگوش

 

 

 روش‌کار

پارچه‌ها را به این اندازه‌ها برش بزنید:

بدنه کیف 28 ×12 سانتیمتر؛ 2 تا از پارچه بیرونی، 2 تا لایی حریر، 2 تا آستر

قسمت نواری بالای کیف 23×6 سانتیمتر؛ 4 تا لایه بیرونی و 4 تا لایی حریر

بند کیف 50×10 سانتیمتر؛ 1 عدد

حلقه دکمه 10×10 سانتیمتر؛ 1 عدد

 پارچه‌ها را مانند الگو برش بزنید و آماده کنید.

 با اتو قسمت‌هایی که لایی حریر دارند را به پارچه اصلی کیف بچسبانید (2 قسمت از بدنه کیف و 4 قسمت از نوار بالای کیف). این بخش‌ها به لایی حریر نیاز دارند.

 برای قسمت بند کیف، باید پارچه 50×10 سانتیمتری را از وسط تا بزنید (از طول پارچه) و با انگشت کمی روی آن را با فشار بکشید تا حالت صاف بگیرد. لبه‌های آزاد و دوخته نشده پارچه‌ها را به داخل تا بزنید. دوباره تا را از وسط یک تای دیگر بزنید، مثل شکل (انگار که عرض پارچه بند را به چهار قسمت تقسیم کرده باشید (مطابق شکل)).

 حلقه دکمه کیف به پشت کیف دوخته می‌شود. کمی کشیده می‌شود و دور دکمه جا می‌افتد. برای دوختن حلقه دکمه، پارچه 10×10 سانتیمتری را تا بزنید (تا از قطر مربع باشد به صورت مورب)، گوشه‌ها را روی هم قرار دهید. یک خط صاف به موازات ضلع سوم مثلثی که با تا زدن مربع درست شده، بدوزید. حدود 1 سانتیمتر از لبه‌ها فاصله بگذارید. قسمت‌های اضافی را جدا کنید. نوار را به رو برگردانید. برای اینکه این کار را راحت انجام دهید، از سنجاق قفلی استفاده کنید و سنجاق را داخل لوله حرکت دهید تا برسید به انتهای آن. حلقه مربوط به دکمه آماده است.

 پارچه مربوط به بدنه کیف را بردارید. باید گوشه‌های پایینی کیف را کمی گرد کنید تا شکل بهتری پیدا کند. برای این کار می‌توانید از یک بشقاب یا حتی فنجان استفاده کنید.

 قبلا لایی حریر را با اتو به پارچه چسبانده‌اید. حالا بشقاب را یک بار در گوشه سمت چپ از پایین و یک بار در گوشه سمت راست آن قرار دهید و با خودکار یا مداد پشت آن حالت گردی را بکشید. بعد پارچه را از وسط تای طولی بزنید، طوری که لبه‌ها روی هم قرار بگیرند و هر دو طرف را با قیچی به صورت گرد برش بزنید. همین کار را با قسمت پشت کیف تکرار کنید.

 

بیشتر بخوانید:

ایده هایی جالب برای تزیین گلدان

روش‌های خشک کردن گل‌های طبیعی

 

 

 

 در مرحله بعدی، پارچه مربوط به بدنه کیف را از وسط تای طولی بزنید،‌ طوری که قسمت پشت پارچه رو به شما باشد. با خودکار یا ماژیک از قسمت بالای آن و جایی که تا خورده شده، به اندازه 5/2 سانتیمتر اندازه بگیرید و علامت بزنید. یک دوخت طولی کوتاه در قسمتی که علامت زده‌‌اید بزنید، البته خیلی کوتاه. این کار مربوط به بخش چین‌خورده کیف است. طول دوخت‌تان بیشتر از 1 سانتیمتر نباشد. با انگشتان دست، قسمت مربوطه را بخوابانید (تخت کنید) و مطابق شکل این بار یک دوخت عرضی روی همان قسمت بزنید. سعی کنید از لبه بالایی پارچه نیم سانتیمتر فاصله را حفظ کنید. همین مراحل را با قسمت پشت کیف نیز تکرار کنید.

 حالا زمان دوختن لبه بالایی کیف به قسمت بدنه است (فراموش نکنید که لبه بالایی را نیز از قبل با اتو لایی حریر چسبانده‌اید). نوار مربوط به لبه بالایی کیف را با چند تا سوزن ته‌گرد به لبه بالایی بدنه کیف وصل کنید و بعد آن قسمت را بدوزید و همین کار را با پشت کیف نیز تکرار کنید.

 دو طرف کیف (پشت و جلو) را روی هم قرار دهید (از پشت پارچه) و دور تا دور آنها را سوزن ته‌گرد بزنید و بعد با فاصله 1 سانتیمتر از لبه‌ها،‌ شروع به دوختن آن کنید (مطابق شکل دور تا دور کیف را بدوزید).

 کیف را به رو برگردانید. لبه‌ها را کمی مرتب کنید و اضافی‌ها را با قیچی بگیرید. بند کیف را بردارید و با سوزن ته‌گرد در دو طرف بالای کیف قرار داده و سفت کنید. حلقه دکمه را از وسط تا بزنید و آن را هم با سوزن ته‌گرد به لبه بالایی کیف از جلو با سوزن ته‌‌گرد، وصل کنید. حالا وقت دوختن آستر کیف رسیده است.

 حلقه و بند کیف را در محل‌هایی که مشخص کرده‌اید، دوخت بزنید و پارچه آستری را بردارید. لبه آستری که مماس بر لبه بالای کیف است را دوخت بزنید و کمی آن را جمع کنید (کوک بزنید و بعد نخ را کمی بکشید) تا اندازه هر دو برابر باشد. ابتدا دو طرف آستری و بالای کیف را به هم سوزن بزنید تا ثابت شود و بعد همان قسمت را یک دوخت بزنید و دقیقا همین کار را با قسمت پشت کیف نیز تکرار کنید.

دقت کنید که شما از بخش بالایی کیف 4 تکه داشتید. دو تای آن را به بدنه کیف از پشت و جلو دوختید و دو تای دیگر را به آستر می‌دوزید.

 چیزی که آماده شده، ‌آستری دوخته شده به لبه بالایی کیف است که البته دو تا است (پشت و رو دارد). دو بخش مربوط به آستر را به روی هم قرار دهید. لبه‌هارا سوزن بزنید و شروع به دوختن آنها کنید. از قسمت پایین آن به اندازه 8 سانتیمتر درز بگذارید. این 8 سانتیمتر برای برگرداندن آستر کیف است (همان‌طور که در شکل نشان داده شده است).

 مثل شکل بعدی کیف را که قبلا دوخته‌اید و بند و حلقه‌اش را هم وصل کرده‌اید، داخل بخش مربوط به آستر قرار دهید.

 لبه بالایی را سوزن بزنید (لبه بالایی آستر به کیف را) و بعد شروع به دوختن همان قسمت کنید. کیف را از همان قسمتی که به عنوان درز باز گذاشته‌اید، به رو برگردانید و قسمت مربوط به درز را کوک بزنید و ببندید.

 حالا آستر را داخل کیف ببرید و یک بار دیگر لبه بالایی کیف را یک دوخت با فاصله نیم سانتیمتر از لبه، بزنید تا کار تمیزتر و محکم‌تر شود. دکمه را در قسمت مربوط  به خودش بدوزید. کار تمام شد.

 

 

برچسب ها: هنرو خلاقیت، کیف پارچه ای، آموزش دوخت کیف پارچه ای، الگو دوخت کیف پارچه ای تعداد بازديد: 413 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز