Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:01

26
آبان
عروسك جغد

عروسك جغد

تكه‌‌هاي مشخص شده از پارچه را برش بزنيد، البته كمي بزرگتر از اندازه‌هاي واقعي كه براي دوخت و دوز فضاي كافي داشته باشيد و كار كوچك نشود، البته اين كار را براي همه بخش‌ها انجام دهيد به جز بدن جغد. يك تكه از لايي‌چسب را اتو بزنيد

تحریریه زندگی آنلاین :

وسايل مورد نياز

 روبان (از هر رنگ و طرحي كه دوست داريد)

 پشم براي داخل بدن جغد

 پشم نرم براي قسمت شكم و بال‌ها

 پارچه نمدي براي چشم‌ها و نوك

  زانفيكس

 وسايل اوليه و اصلي براي دوخت و دوز

 پشم شيشه‌ يا تكه پارچه براي پر كردن داخل عروسك

بیشتربخوانید:

کیف دخترانه دکمه‌دار

 

 

روش كار

 تكه‌‌هاي مشخص شده از پارچه را برش بزنيد، البته كمي بزرگتر از اندازه‌هاي واقعي كه براي دوخت و دوز فضاي كافي داشته باشيد و كار كوچك نشود، البته اين كار را براي همه بخش‌ها انجام دهيد به جز بدن جغد. يك تكه از لايي‌چسب را اتو بزنيد (دقيقاً به اندازه پارچه از بافت برداريد).

طرح و الگوي مورد نظر را روي زانفيكس بكشيد و شروع به برش زدن كنيد. درست روي خطوط برش بزنيد. حالا كاغذ را از پشت آن جدا كنيد و بعد تكه بافت مورد نظر را درست همانجايي كه از شما خواسته شده قرار دهيد مي‌توانيد كمي حركتش بدهيد تا جاي دلخواهتان قرار بگيرد و بعد طبق دستورالعمل آن شروع به اتو كردن بافت حرارتي مورد نظر كنيد. تمام بخش‌ها و تكه‌هاي مورد نظر را بدوزيد. سعي كنيد به هنگام دوخت زدن از لبه‌ها حدود نيم سانتيمتر فاصله را حفظ كنيد هم مي‌توانيد دوخت ساده بزنيد و هم مي‌توانيد از دوخت زيگزاگ استفاده كنيد.

 

بیشتربخوانید:

تزئین لباس‌های ساده کودکان

 

نوارها را هر جا و هر جور كه دوست داريد، بدوزيد (در مورد اينكه چقدر به هم نزديك باشند). ما روبان‌ها را حدود 12 سانتيمتر برش زده‌ايم ولي در اين مورد مي‌‌توانيد از سليقه شخصي خود استفاده كنيد. ابتدا آنها را با سوزن ته گرد روي كاغذ سوار كنيد و بعد هر كدام را جدا جدا بدوزيد. دو طرف سمت راست جغد را روي هم (از قسمت روي پارچه) قرار دهيد و آنها را با سوزن به هم وصل كنيد.

بعد شروع به دوختن لبه‌ها كنيد طوري كه حتما حدود نيم سانتيمتر از لبه‌ها جاي دوخت داشته باشيد. از لبه‌ بالاي كار 2 تا فاصله 5 سانتيمتري را ندوزيد و فاصله بيندازيد. حالا كار را به رو برگردانيد و گوش‌ها را بيرون بكشيد. سعي كنيد اين بخش را با حوصله انجام دهيد تا دقيقاً گوشه‌ها نيز بيرون درآيند. دور تا دور كار را بدوزيد و بعد داخل آنرا با پشم شيشه يا تكه پارچه پر كنيد.

 

 بیشتر بخوانید:

روش ساخت عروسک خرگوش

کلاه گرم کودک

 

 

برچسب ها: عروسک، عروسک نمدی، الگو عروسک، آموزش دوخت عروسک نمدی، عروسک جغد تعداد بازديد: 425 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز