Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 05:56

9
تیر
تزئین لباس‌های ساده کودکان

تزئین لباس‌های ساده کودکان

خیاطی کردن برای نوزادان و کودکان خردسال همیشه پر از جذابیت و کشش است، چه برای کودک خودتان باشد و چه کودک یکی از نزدیکانتان. کاری که می‌خواهیم امروز انجام دهیم، هم راحت است و هم کم هزینه.

تحریریه زندگی آنلاین : خیاطی کردن برای نوزادان و کودکان خردسال همیشه پر از جذابیت و کشش است، چه برای کودک خودتان باشد و چه کودک یکی از نزدیکانتان. کاری که می‌خواهیم امروز انجام دهیم، هم راحت است و هم کم هزینه. این کار می‌تواند یک هدیه فوق‌العاده خوب باشد. هر کدام از این طرح‌ها را می‌توانید روی تی‌شرت‌ها و سرهمی‌های ساده و بدون مدل و طرح کودکتان، پیاده کنید و به یک لباس ساده، جذابیت چند برابر بدهید، مثلا این بالن زیبا یا این تکه ابر. همه طرح‌ها و مدل‌ها هم دخترانه هستند و هم پسرانه.

 بیشتر بخوانید:

دوخت و دوز لباس زیر کودک

 کمی پارچه (تکه پارچه)، کمی نخ و چند عدد دکمه همه چیزهایی است که نیاز دارید. ما در اینجا مدل بالن را آموزش می‌دهیم، ولی همین دستورالعمل برای سایر موارد نیز کاربرد دارد و به راحتی قابل اجرا است. در مورد مدل یقه پاپیونی هم یک تکه پارچه را به شکل مستطیل بدوزید و وسط آن یک بند کوچک بگذارید تا جمع شود و آن را به شکل پاپیون درآورید. در نهایت هم پاپیون را به لباس بدوزید. می‌توانید به جای دوختن از دکمه‌های فشاری استفاده کنید تا هر بار که لباس را می‌شویید، پاپیون را جدا کرده و بعد از خشک شدن دوباره وصل کنید. مدل تکه ابر بارانی هم خیلی شیک و بامزه و هم دخترانه و هم پسرانه است.

 

 بیشتر بخوانید:

کلاه گرم کودک

  برای مدل بالن روی لباس نوزاد چه چیزهایی نیاز دارید؟

 لباس، سرهمی یا تی‌شرت ساده کودک (هر رنگی که ترجیح خودتان است).

 الگوهای مربوط به بالن

 پارچه (تکه پارچه) برای بالن و پایین آن

 لایی‌چسب (چسب‌هایی که به صورت پارچه‌های نازک هستند و با حرارت اتو روی پارچه می‌چسبند).

 اتو

 روش کار

در حال حاضر در این بخش مدل بالن را آموزش می‌دهیم.

  الگوی مورد نظر خود را مطابق شکل روی کاغذ بکشید.

  لایی‌چسب را پشت تکه پارچه مربوط به بالن قرار دهید و بعد سطح آن را اتو بکشید تا چسب به پشت پارچه بچسبد.

 الگو را روی پارچه (بخش پشت آن که چسب دارد) قرار دهید و با مداد روی آن بکشید تا دور تا دور طرح مشخص شود. بعد دور آن را با قیچی ببرید.

 حالا تکه‌ها را روی لباس قرار دهید و دور تا دور بالن و جعبه پایین آن را با دوخت زیگزاگی به لباس نوزادتان بدوزید.

 اکنون دو تا دکمه را با نخ و سوزن به قسمت‌های مربوطه بدوزید. اینک کار تمام شده است و شما می‌توانید این لباس زیبا را به تن فرزندتان ببینید و لذت ببرید.

 بیشتر بخوانید:

روش ساخت عروسک خرگوش

 

 

نکته:

طرح‌هایی مثل تکه ابر و قطره‌های باران را نیز با نقاشی روی لباس درست کرده‌ایم. برای این کار از رنگ آکریلیک استفاده کرده‌‌ایم. طرح مورد نظر را روی کاغذ کشیده و با قیچی یا کاتر دور تا دور آن را برش زده‌ایم و بعد به صورت برگه استنسیل روی لباس گذاشته‌ایم و با رنگ آکریلیک و قلم‌مو، قسمت‌های مورد نظر را رنگ

کرده‌ایم.

برچسب ها: هنر و خلاقیت، لباس کودک تعداد بازديد: 455 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز