Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 02:48

25
مهر
پژو 508 RXH

پژو 508 RXH

سیستم رهیاب تعبیه شده در این خودرو نیز به خوبی کار می‌کند. این سیستم هم از طریق شماره‌گیری که روی ستون میانی قرار دارد کنترل می‌شود.

پژو 508 RXH دیزلی یکی از  برترین‌های این نسل از پژو است که به ادعای پژو خودرویی کاملا هیبریدی است که می‌توان در هر مسیری به راحتی با آن تردد کرد. 
پژو 508 RXH خودرویی است که در طراحی آن مسائل زیست محیطی کاملا مدنظر قرار گرفته است. این خودرو از سیستم پیشرفته هیبرید4(Hybrid4) برخوردار است که از طریق آن چهار حالت رانندگی موسوم بهEV ، هیبریدی، اسپرت و دو دیفرانسیل وجود داشته که به هر راننده‌ای در هر محیط زیستی این امکان را می‌دهد که به نحو احسن از محیط خود محافظت کند. 
این نسل از 508 نسبت به نسل قبلی خود که آن نیز هیبریدی بود، از لحاظ ظاهری زیباتر و فضای داخلی آن نیز مطبوع‌تر و فراخ‌تر شده است. اما آنچه بیش از همه نظر ما را جلب کرده است، مجموعه ابزارهای روی داشبورد است. در زیر می‌بینید که این خودرو از لحاظ فناوری و ظاهر چه تغییراتی کرده است. 

 

فناوری پژو 508 RXH

ظاهر 508 RXH ممکن است جذاب به نظر برسد، اما در داخل آن هم از همان فناوری‌های هوشمندی که در پژو 3008 بکار گرفته شده است، بکار رفته‌اند؛ از جمله تعبیه ابزارهایی نوین در داشبورد که تجربه رانندگی را بهبود داده و مسافران را سرگرم می‌کند. علاوه بر آن بهبود‌هایی نیز نسبت به 3008 در این پژو نیز حاصل شده است؛ یکی از این اصلاحات سیستم همزمان سازی صوتی از طریق بلوتوث بود که در 3008 نمی‌توانستید لیست آهنگ‌های گوشی را با سیستم چند رسانه‌ای خودرو هماهنگ کنید و در 508 RXH این عیب برطرف گردیده است. البته مسئولان پژو معترفند که این سیستم در آیپادها، آیفون‌ها و گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید ممکن است با مشکل مواجه شود و همزمان سازی از یک گوشی به گوشی دیگر متفاوت است. 
اگر شما موفق به همزمان سازی از این طریق نشوید، اتصال یو اس بی که در کنسول میانی قرار دارد، این امکان را برای شما فراهم می‌کند، بعلاوه یک درگاه کارت SD هم برای بارگذاری داده‌های رسانه‌ای شما وجود دارد. 
بعلاوه همزمان سازی لیست مخاطبین گوشی همراهتان از طریق بلوتوث هم در این خودرو به راحتی صورت می‌گیرد به گونه‌ای که شما می‌توانید کلیه مخاطبین خود را روی صفحه نمایش 7 اینچی با کیفیت 16:9 مشاهده کرده و از آن طریق تماس برقرار کنید. 
ابزارهای کنترلی هم روی فرمان شماره‌گیری را آسان کرده و سیستم هندزفری آن هم صدای کاملا شفاف و بلندی را از بلندگوهای خودرو پخش می‌کند. 

 

سیستم رهیاب پژو 508 RXH

سیستم رهیاب تعبیه شده در این خودرو نیز به خوبی کار می‌کند. این سیستم هم از طریق شماره‌گیری که روی ستون میانی قرار دارد کنترل می‌شود. وارد کردن مقصد از طریق این سیستم در حالت سکون خودرو آسان است، اما در حالت حرکت وارد کردن کدپستی کمی دشوار می‌گردد، زیرا پایین رفتن در فهرست الفبا کمی آزاردهنده است. البته این مشکل مختص سیستم پژو نیست. 
تعیین مسیر در این سیستم علی رغم ساده بودن، کاملا واضح و اثربخش است. البته این سیستم برخی از موارد مفید و شفاف‌ساز مانند جستجوی گوگل، گوگل ارث و گوگل استریت ویو که در سیستم‌های رهیاب خودروهایی مانند آئودی وجود دارند، را ندارد.
بعلاوه پانل میانی آن هم از پخش دی وی دی برخوردار است و متعاقبا مسافران عقب خودرو هم می‌توانند از فیلم و موسیقی لذت ببرند. متاسفانه پژو مانند برخی خودروسازان دیگر از سیستم بلو-ری(Blu-ray) استفاده نکرده و دی وی دی را انتخاب کرده است. 
با نگاهی دقیق به محفظه داشبورد، می‌توانید درگاه سیم کارت را در آن مشاهده کنید که از طریق آن می‌توانید با سیم کارتتان قابلیت Wi-Fi به خودرو بدهید. همچنین صفحه نمایشی تاشو- صفحه نمایش شیشه‌ای کوچک- در جلو راننده اطلاعات مفیدی را در دسترس او قرار می‌دهد از جمله میزان سرعت، هشدار محدودیت سرعت و اطلاعات سیستم رهیاب. 
دیگر سیستم کمک راننده، فناوری کمک به پارک کردن است که اخیرا ویژگی معمول خودروهای جدید شده است. حسگرها مشخص می‌کنند که آیا خودرو فضای خالی کافی داشته و از طریق آنها سیستم راننده را از لحاظ قدرت مانور راهنمایی می‌کند. این سیستم با حسگرهای جلو و عقب که مانع از برخورد کردن خودرو می‌شوند، یکپارچه شده است. 

 

مشخصات پژو 508 RXH

- صفحه نمایش هفت اینچی با نسبت تصویر 16:9
- سیستم رهیاب به همراه اطلاعات ترافیکی
- نمایشگر تاشو راننده با نشانگرهای سرعت، کروز کنترل و سیستم رهیاب
- قابلیت وای- فای سیم کارت تلفن همراه
- سیستم کمک به پارک در جلو و عقب
- ترمز دستی الکترونیکی
- قابلیت تماس هندزفری
- استارت بدون کلید
- سیستم‌های-فای JBL با ده بلندگو

عملکرد پژو 508 RXH

مانند تمامی خودروهای هیبریدی، موتور الکتریکی آن در سرعت‌های پایین، هنگام استارت زدن و هنگام کاهش سرعت خودرو را هدایت می‌کند و موتور بنزینی که در خصوص این خودرو دیزلی است در سرعت‌های بالا و هنگام حرکت در بزرگراه‌ها به کمک خودرو می‌آید.
وجه تمایز پژو 508 RXH این است که چهار حالت رانندگی ارائه می‌دهد تا شما بتوانید در هر شرایطی کنترل بهتری بر رانندگی خود داشته باشید.
در حالت گسیل صفر این خودرو تنها از موتور الکتریکی استفاده کرده و می‌توان با آن در شهر بدون ایجاد هیچ آلایندگی تردد کرد. حالت خودکار به خودرو این امکان را می‌دهد که بین حالت دیزلی و الکتریکی بطور خودکار انتخاب کند تا با توجه به شرایط جاده خودرو بیشترین کارایی را داشته باشد. حالت اسپرت به راننده امکان انتخاب دنده در سرعت‌های بالا را می‌دهد. در نهایت در حالت چهارچرخ محرک موتور الکتریکی چرخ‌های عقب و موتور دیزلی چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورند. 
پژو 508 RXH از یک قوای محرکه 2 لیتری که بیشینه قدرت 220 اسب بخار و بیشینه گشتاور 287 نیوتن متر را تولید می‌کند، برخوردار است. این موتور شتاب صفر تا صدی معادل 5/9 ثانیه و حداکثر سرعت 212 کیلومتر بر ساعت به این خودرو می‌دهد. با این اوصاف پژو مدعی است که این خودرو مصرف سوختی معادل 69 مایل در گالن دارد. 
در مجموع پژو 508 RXH از مجموعه‌ای از ابزارها که به راحتی قابل استفاده و در دسترس هستند برخوردارند. سیستم وای- فای سیم کارت و رهیاب تعبیه شده در آن از ویژگی‌های برجسته آن هستند، علی رغم اینکه مرزهای دانش را در حوزه خودرو در هم نشکسته‌اند. در نهایت می‌توان گفت که این خودرو هر آنچه شما از یک خودرو از لحاظ راحتی انتظار دارید را با قیمتی معادل  695/33 دلار فراهم کرده است.  

 

برچسب ها: پژو 508 RXH، فناوری پژو 508 RXH، سیستم رهیاب پژو 508 RXH، مشخصات پژو 508 RXH، عملکرد پژو 508 RXH تعداد بازديد: 1048 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز