رادیکال عمدتا به واسطه خودروهای عظیم الجثه و باشکوه مسابقه خود معروف شده است، حال باید دید که اولین خودرو جادهای آن چگونه از آب در میآید. بیشک، فروختن یکهزار و 400 دستگاه خودروی حرفهای طی یک دهه در دنیای تولید خودروهای اسپرت، جایی که کسب کوچکترین سود نیز مستلزم برداشتن گامهای بزرگ است، موفقیت بزرگی به حساب میآید.
خودروهای مسابقه و جادهای شرکت رادیکال که موتورهای سوزوکی بر آنها سوار شده است و در پیتربرو انگلستان تولید میشوند، واقعا خودروهای فوق العادهای هستند. شهرت آنها بیشتر به واسطه رقابتپذیری با خودروهای برتر دنیا، قابلیت اطمینان و کاربری آسان برای آماتورها که در کمال آرامش از یک رانندگی لذتبخش بهره ببرند میسر شده است.
رادیکالها قابلیت رقابتی خود را در مسابقات جهانی استقامت، پیستهای کوتاه، سرعت و جاده به خوبی اثبات کردهاند. دارندگان این خودروها عمدتا در رانندگی ترسوتر هستند و همگی آنها کلاه ایمنی چند لایه بر سر میگذارند و از محافظ دندان استفاده میکنند. شاسی ساخته شده در لولههای فولادی، سیستم تعلیق جناغی و یک بدنه فایبرگلاس تمام ویژگیهایی هستند که برای هل دادن یک خودرو با سرعت زیاد در طول مسیر مورد نیازند و همین مصداق مسابقه دادن بهتر با تجهیزات کمتر است. اما اکنون شرکت با گذر از مدل روبیکون قصد دارد وارد قلمرو خودروهای جاده ای شود، مسیری که بسیاری از خودروسازان از وارد شدن به آن اظهار پشیمانی کردهاند. رادیکال قصد دارد بر اساس پرفروشترین خودرو خود یعنی SR3 SL پنجاه هزار پوندی با صندلیهای سطلی دو قلو، بدون هیچ گونه تجهیزات چوبی، یک اسپویلر بزرگ در عقب و ظاهری کاملا شایسته خودروهای مسابقه و ایجاد تغییراتی در آن به این راه پرمخاطره قدم بگذارد.
عملکرد فوقالعاده و هیجانانگیز این خودرو همه چیز آن است. وزن آن 775 کیلوگرم است و یک موتور فورد توربو شارژ 2 لیتری با قدرت ترمزی 300 اسب بخار در پشت سر شما زوزه میکشد و یک سیستم انتقال قدرت 6 سرعته آن را تبدیل به یک خودرو سریع و هیجان انگیز کرده است. بالاترین سرعت ثبت شده برای آن 161 مایل بر ساعت و صفر تا صد آن 4/3 ثانیه است. با این خودرو بالا رفتن از پانتونها کار دشواری نیست به شرطی که از خاراندن شانههایتان و ساییدن آنها به تنه بغل دستی خود ابایی نداشته باشید.
موتور با فشار تنها یک کلید شروع به کار میکند و تا آماده به کار شدن کامل آن انواع صداهای مختلف را تولید میکند. کلاچ خیلی سبک است و در حالی که ترمزهای دیسکی دوار و پدال ترمز کوچک و زمخت آن برای شرایط دشوار رانندگی طراحی شدهاند، با این وجود خودرو را با سرعت کم نگه میدارند. هرگز نیازی به استفاده از کلاچ ندارید اما این وسیله به رانندگی آرام شما کمک میکند.
با به کارافتادن دندهها توربو لحظههایی دچار وقفه میشود و پنجرههای مشبک جلویی صدایی شبیه هیس هیس از خود ساطع میکنند و وقتی دنده را عوض کنید صدای کلیک آن به وضوح به گوش میرسد. همه این صداها را همراه با صدای برخورد قطرات باران با کلاه خود خواهید شنید. هر چند بر سر گذاشتن کلاه ایمنی برای اکثر رانندگان حس خوبی ندارد اما شاید برای سفرهای طولانی مجبور به این کار شوید.
شاید سرعت رادیکال آنطور که در کاتالوگش آمده نباشد و این بیشتر به خاطر سیستم توزیع قدرت تنبل آن است، ولی هنگام رانندگی نیم نگاهی به بیرون بیاندازید آنگاه متوجه میشوید که دارید بیشتر از سرعت مجاز رانندگی میکنید.
دورههای نرم لاستیک کوم هو بخشی از حس جنون سرعت را میگیرد اما با این حال فرمان کم ارتفاع دوباره بخشی از عطش از دست رفته سرعت را جبران میکند. رانندگی با این خودرو به عنوان یک خودرو جاده بسیار فوقالعاده است اما اعمال اصلاحات جزئی در سیستم فرمان موجب میشود که راننده به جای لرزیدن مداوم از حرکات فرمان لذت بیشتری از رانندگی ببرد.