Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 28 آبان 1403 - 09:25

24
مهر
فورد فوکوس اس‌تی

فورد فوکوس اس‌تی

شاید برای توصیف این خودرو بهتر باشد از چیزهایی که ندارد آغاز کنیم. نسل ...

شاید برای توصیف این خودرو بهتر باشد از چیزهایی که ندارد آغاز کنیم. نسل جدید فوکوس نسبت به نسل قبلی از سیستم تعلیق ریوک ناکل (Revoknuckle) که تعلیق عمودی بهتری را نسبت به سیستم رایج مک فرسون ارائه می‌دهد، برخوردار نیست. همچنین دیفرانسیل با ضریب خطای کم آن و موتور پنج سیلندر ولوو دیگر در این نسل وجود ندارند. این مساله کمی ناامید کننده است زیرا معمولا امید است که برخی ویژگی‌های نسل قبلی حفظ شود. به هرحال بهتر است که به توصیف ویژگی‌هایی که این خودرو دارد بپردازیم.
ویژگی‌های جدیدی که در این خودرو بکار رفته است، بیشتر مربوط به بخش فنی آن می‌شود و نه قطعات و اجزا خاص آن. در طراحی خارجی آن براگیرهای روی سقف و جلوپنجره سیاه رنگ و جذاب آن، نشان ST که بصورت برجسته روی آن حک شده است و اگزوزهای دوقلو که از میان سپرهای آویخته آن بیرون زده‌اند، خودنمایی می‌کنند.
موتور آن یک موتور 247 اسب بخاری و با گشتاور 250 پوند بر فوت از نوع توربو چهار سیلندر است که به اکوبوست فورد شناخته شده است. حجم 2 لیتر آن امکان گشتاور افقی و غرش زیبای آن در دور بالا را می‌دهد. حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت و شتاب صفر تا صد معادل 2/6 ثانیه از ویژگی‌های برجسته آن هستند. مصرف سوخت ترکیبی آن تقریبا معادل 4 لیتر در کیلومتر و گسیل دی اکسید کربن آن 169 گرم در کیلومتر می‌باشد. جعبه دنده‌ای که نیروی این موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند، یک جعبه دنده شش سرعته دستی و دیفرانسیل جلو است.
سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مستقل دارای تیغه‌های کنترل در عقب در این خودرو جدید هستند. همچنین در این سیستم میله‌های اتصال بی‌نقص و کاهش 4/0 اینچی در ارتفاع خودرو از دیگر ویژگی‌های شاسی و سیستم تعلیق این خودرو هستند. فرمان کمکی الکترونیکی آن نسبت چرخ دنده متغیر و ابعاد جدیدی نسبت به نسل قبلی خود یافته است.
در داخل اتاق و روی داشبورد مجموعه‌ای از ابزارها وجود دارند که یادآور خودروهای تشریفاتی است. صندلی‌های ریکارو آن بسیار نرم و راحت هستند و هنگامیکه در پشت فرمان آن نشسته و فرمان چرمی آن را به دست می‌گیرید، به سختی می‌توان شوق خود برای راندن آن را کنترل کنید.
با در دنده گذاشتن خودرو، دیگر صدای ناصاف موتور به گوش نمی‌رسد. با کمی راندن خودرو مشخص می‌شود که فرمان در هنگام شتاب گرفتن کمی به سختی در دستان شما می‌گردد، اما این مزیت را دارد که می‌توانید حرکت در جاده را به خوبی حس کنید و به شما القا می‌کند که سخت‌تر و سریع‌تر برانید. هنگامیکه پدال گاز را تا آخر بفشارید، موتور آن نوعی صدای غرش مصنوعی در داخل اتاق تولید می‌کند که جذابیت خاصی به راندن این خودرو می‌دهد.
با حرکت در جاده‌های پر دست‌انداز شاید انتظار داشته باشید که افتادن در هر چاله را حس کنید اما نرمی و روانی حرکت آن به گونه ای است که چندان این چاله‌ها را حس نمی‌کنید. کمی لغزش در بدنه وجود دارد اما به خوبی کنترل شده و شدت ندارد.
حرکت در جاده‌های پرشیب نیز با این خودرو که 1350 کیلوگرم وزن داشته و از نوع دیفرانسیل جلو است به خوبی صورت گرفته و خودرو همچنان چالاکی خود را حفظ می‌کند.
حرکت در سرعت بالا و جاده‌های پر پیچ و خم نیز به واسطه سیستم گشتاور عمودی آن به راحتی صورت می‌گیرد، زیرا ترمز چرخ‌ها را اعمال می‌کند تا جلوی خودرو در پیچ‌ها انحراف نداشته باشد.
علی رغم اینکه موتور آن نسبت به نسل قبلی ویژگی خاصی ندارد، اما قدرت فوق العاده‌ای دارد که در دورهای بالا و در دورهای پایین نیز عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد. در واقع هنگامیکه با این خودرو سرعت می‌گیرید و به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسید می‌بینید که دور موتور تنها 2500 دور در دقیقه است.
این خودرو در سه تیپ مختلف عرضه می‌شود که مدل پایه آن حدود 21 هزار دلار که‌هاچبک است، تیپ دوم آن که استیشن است حدود 23 هزار دلار و تیپ سوم آن که سطح تودوزی ST2 یعنی صندلی‌های ریکارو، تودوزی چرمی، سیستم کنترل تهویه خودکار، برف پاک کن‌های خودکار، گرم کن‌های چراغ‌های جلو و عقب و آینه‌ها را داراست حدود 24500 دلار قیمت دارند. همچنین آپشن‌های بسیار دیگری مانند محافظ‌های لبه درها که هنگام باز شدن آنها از پشت آن بیرون می‌آیند روی این خودرو قابل نصب هستند.
در زیر مشخصات کلی این خودرو بیان می‌شوند:
قوای محرکه: موتور 2 لیتری، چهار سیلندر، بنزینی توربور شارژر، جعبه دنده دستی شش سرعته، دیفرانسیل جلو
قدرت: 247 اسب بخار در دور 5500، گشتاور 250 پوند بر فوت در دور 1750
حداکثرسرعت: 250 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا 100: 2/6 ثانیه
مصرف سوخت: داخل شهر 5/28 مایل در گالن و ترکیبی 2/39 مایل در گالن
گسیل دی اکسید کربن: 169 گرم در کیلومتر

تعداد بازديد: 424 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز