Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 27 آبان 1403 - 03:06

27
تیر
سانتافه 2013

سانتافه 2013

شرکت کره‌‌اي هیوندا در نمایشگاه خودروی نیویورک 2012 از نمونه جدید ...

شرکت کره‌‌اي هیوندا در نمایشگاه خودروی نیویورک 2012 از نمونه جدید سانتافه پرده برداری کرد. این نسل از سانتافه هم در طراحی داخل و هم خارج دچار تحول شده است و از ویژگی‌های برجسته و فناوری‌های پیشرفته‌‌تري‌ برخوردار است. همچنین قوای محرکه آن بهبود یافته که جذابیت آن را بویژه برای اروپایی‌ها بیشتر مي‌‌کند. این نسل سوم از این رده از محصولات هیونداست و همچنان نام سانتافه را با خود به همراه دارد و نسل‌های قبلی آن از اولین عرضه آن در سال 2000 تاکنون بیش از 56/2 میلیون دستگاه در دنیا فروش داشته‌‌اند. هیوندا انتظار دارد که این نسل از سانتافه نیز بتواند موقعیت هیوندا را در بازار این کلاس از خودرو حفظ کند.
تغییرات و ایده‌های طراحی که در این نسل از سانتافه اعمال شده‌‌اند ملهم از طبیعت بوده‌‌اند. طراحان آن به طور خاص روی رعد و برق تکیه داشته و طراحی بدنه این سانتافه از آن الهام گرفته است.
انواعی از قوای محرکه نیز برای این نسل از سانتافه ارائه مي‌‌شوند. از جمله یک قوای محرکه 2 لیتری دیزلی کم مصرف که استاندارد یورو6 را داراست. این قوای محرکه با تولید 150 اسب بخار تنها 155 گرم/کیلومتر دی اکسید کربن تولید مي‌‌کند. موتور دیزلی 2/2 لیتری آن هم بسیار بهره ور بوده و با گسیل 145 گرم/کیلومتر بسیار کم الاینده است.  همچنین به دلیل اینکه یکی از بازارهای هدف این محصول اروپاست، اصلاحاتی در سیستم فرمان، تعلیق و‌‌ترمز و همینطور تنظیم خودرو برای ثبات در سرعت بالا و قدرت بکسل داشته باشد.  همانند دیگر محصولات جدید در اروپا، این نسل از سانتافه نیز از بهترین خدمات پس از فروش شامل پنج سال گارانتی نامحدود، پنج سال خدمات جاده ای، پنج سال چک آپ خودرو برخوردار است.
طراحی
این نسل از سانتافه ظاهری پویا، قدرتمند و جسورانه دارد که به هر بیننده‌‌اي احساس کاربردی و البته پیچیده بودن آن را القا مي‌‌کند.
همانند دیگر محصولات هیوندا این نسل از سانتافه نیز از جلو پنجره شش ضلعی که از جنس کروم تیره است برخوردار است. چراغ جلوهای اشکی شکل کاملا با مه شکن‌های زیرآن هماهنگی دارند. نواری نقره‌‌اي رنگ در زیر پانل‌های سرتاسر بدنه، علاوه بر آنکه نمای خارجی را دو رنگ کرده، ایرودینامیک آن را نیز بهبود داده است.
فاصله دو محور 2700 میلیمتری که طویل‌‌تر، پایین‌‌تر و عریض‌‌تر از نسل‌های قبل است، جلوه‌‌اي خاص به آن داده است. همچنین برای اولین بار رینگ‌های آلیاژی با قطر 19 اینچ بطور استاندارد توسط کارخانه روی آن نصب مي‌‌شوند.
امکانات و راحتی
تجهیزاتی که تجربه و لذت رانندگی را بهبود مي‌‌دهند شامل سیستم کروز کنترل راداری تطبیقی، چراغ‌ها و برف پاک کن‌های مجهز به سنسور نور و باران که در صورت حس هرکدام از این حالات عمل کرده و راننده نیازی ندارد که خود آنها را به حرکت بیندازد. همچنین این نسل از سانتافه مجهز به سیستم کمک به پارک است که پارک کردن این خودروی بزرگ را در تنگ‌‌ترین مکان‌ها ساده مي‌‌سازد.
برای بهبود راحتی، صندلی‌های جلو برقی بوده و صندلی راننده دارای حافظه برای حالات‌‌ترجیحی راننده است. دومین ردیف صندلی‌ها بصورت ریلی حرکت کرده و تا مي‌‌شوندکه دسترسی به ردیف سوم صندلی‌ها را با یک حرکت ساده میسر مي‌‌سازد. فاصله صندلی‌های ردیف دوم و اول در این مدل به‌‌ترتیب هرکدام 38 و 45 میلی‌متر افزایش یافته‌‌اند. همچنین سقف پانورامایی امکان ورود نور بسیار را میسر مي‌‌سازد. فضای صندوق عقب تا 37 میلی‌متر نسبت به نسل قبلی افزایش یافته و حجم آن را به 534 لیتر افزایش داده است.
در حالت دنده عقب، دوربین عقب خودرو بطور خودکار فضای گسترده و شفافی از عقب خودرو را در صفحه نمایش 7 اینچ نمایش مي‌‌دهد. زاویه باز آن به راننده امکان مي‌‌دهد که موانع کوچک را نیز به راحتی مشاهده و از آنها اجتناب کند. همچنین از جمله آپشن‌های این نسل به پریز 220 ولت است که برق وسایلي مانند لپ تاپ، جاروبرقی و غیره را مستقیما تامین مي‌‌کند.
قوای محرکه
همانند دیگر بخش‌های این خودرو، قوای محرکه آن نیز دچار تغییر و تحولاتی شده است. سه قوای محرکه ارائه شده برای این نسل از سانتافه عملکردی مناسب در همه نوع جاده‌ها بدون اینکه تغییری در کارایی و آلایندگی خودرو بدهند، ارائه مي‌‌دهند.
دامنه قوای محرکه این نسل از سانتافه شامل یک موتور بنزینی و دو موتور دیزلی مي‌‌شود که دامنه قدرت آنها بین 150 تا 200 اسب بخار متغیر است. بهترین موتور دیزلی در کلاس خود، موتور 2/2 لیتری است که مجهز به توربو با ابعاد متغیر(VGT) است. این موتور تمام آلومینیومی قدرتی معادل 200 اسب بخار و گشتاور 431 نیوتن متر را ارائه مي‌‌دهد و مهندسان هیوندا توانسته‌‌اند آلایندگی آن را به 145 گرم در کیلومتر کاهش دهند- که در کلاس خود بی نظیر است. این موتور مي‌‌تواند این خودرو را در 4/9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند- البته در حالت گیربکس دستی و دو چرخ محرک.
قوای محرکه دیزلی دیگری که هیوندا برای این نسل از سانتافه ارائه مي‌‌دهد، موتوری 2 لیتری است که آن نیز مجهز به توربو با ابعاد متغیر بوده و قدرتی معادل 150 اسب بخار دارد. گشتاور این موتور 382 نیوتن متر است و گسیل دی اکسید کربن آن 155 گرم/کیلومتر است.
به واسطه سیستم توربو با ابعاد متغیر که در هر دو موتور دیزلی نصب شده است، این نسل از سانتافه مي‌‌تواند 100% گشتاور را در دورهای پایین یعنی تنها 2000 دور در دقیقه ارائه دهد. این سیستم عملکرد خودرو را هم در جاده‌های بیابانی و هم مسیرهای هموار بسیار بهبود مي‌‌دهد.  قوای محرکه دیگری که برای این نسل از سانتافه عرضه مي‌‌شود موتوری 4/2 لیتری بنزینی مجهز به GDI است. این موتور بیشینه گشتاور 193 اسب بخار را داشته و گسیل دی اکسید کربن آن تنها 197 گرم در کیلومتر است.
سیستم انتقال نیرو
نسل جدید سانتافه مجهز به جعبه دنده‌های شش سرعته دستی و اتوماتیک است که برای هماهنگی با سه موتور قدرتمند آن تطبیق و تغییر یافته‌‌اند. موتورهای 4/2 لیتری بنزینی و 2/2 لیتری دیزلی با جعبه دنده‌های دستی و اتوماتیک عرضه شده و موتور 2 لیتری دیزلی نیز بطور استاندارد با جعبه دنده دستی عرضه مي‌‌شود.
جعبه دنده خودکار آن از دو حالت عملکردی برخوردار است؛ کاملا خودکار و اسپرت.
برای رانندگی در شهر حالت تمام خودکار ایده ال است و حالت اسپرت امکان تعویض دنده دستی بدون کلاچ را به راننده مي‌‌دهد. باوجودیکه این جعبه دنده دارای یک مبدل گشتاور خودکار معمولی است، از یک مبدل گشتاور صاف و ساختاری بدیعی که آن را  با داشتن وزنی کمتر از 12 کیلوگرم، کوچک‌ترین و سبک‌ترین جعبه دنده در کلاس خود مي‌‌کند.
ایمنی
علاوه بر سیستم‌های رایجی مانند‌‌ترمز ضد قفل و سیستم کنترل الکترونیکی ثبات خودرو که امروزه در اکثر خودروها وجود دارند، در این نسل از سانتافه سیستم‌های ایمنی و کنترلی مانند سیستم مدیریت ثبات خودرو، سیستم کمکی در سربالایی‌ها و سیستم هشدار خروج از لاین نیز در این خودرو وجود دارد. همچنین سیستم کروز کنترل آن از رادار برای بررسی‌‌ترافیک پیش رو بهره برده و تضمین مي‌‌کند که این خودرو به خودروی جلویی زیاد نزدیک نشود.
در زمینه ایمنی غیرفعال، این نسل از سانتافه از ساختار آلومینیومی و فولادی با توان کششی بالا که استحکام و قدرت بسیاری به بدنه مي‌‌دهد، برخوردار است.
همچنین این سانتافه مجهز به هفت کیسه هوا بطور استاندارد است که شامل کیسه‌های هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌‌اي و کیسه هوای در جلوی پای راننده مي‌‌شوند.
یکی از دیگر امکانات ایمنی این نسل از سانتافه که برای اولین بار در یکی از محصولات هیوندا نصب مي‌‌شود، سیستمی موسوم به کاپوت فعال است. در این سیستم در صورت تصادم خودرو با یک عابرپیاده، کاپوت کمی بالا مي‌‌آید تا نیروی تصادف را کاهش داده و خطر تصادف را کمتر کند.
در مجموع امکانات و تجهیزات ایمنی و کنترلی که در این نسل از سانتافه نصب شده‌‌اند، هم در کلاس این خودرو و هم در بین محصولات هیوندا کم نظیر هستند. انتظار مي‌‌رود که مانند دیگر محصولات جدید هیوندا این نسل از سانتافه نیز بتواند رویه‌های آزمون ایمنی 2012 موسسه ان کپ(NCAP) را براورده کرده و رتبه ایمنی پنج ستاره این موسسه را کسب کند.
 

تعداد بازديد: 478 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز