Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 7 مهر 1403 - 16:49

27
تیر
مرسدس سيتان 2013

مرسدس سيتان 2013

مرسدس بنز قصد دارد برای اولین بار خودرویی قدرتمند با ابعاد کوچک که بسیار ...

مرسدس بنز قصد دارد برای اولین بار خودرویی قدرتمند با ابعاد کوچک که بسیار مناسب برای خیابان‌هاي شهراست، را عرضه کند. سیتان با کیفیت و فرمانپذیری فوق العاده، ایمنی و صرفه جویی بی نظیر و قدرت و چابکی بالا، اولین ونی است که مختص محیط شهری توسط شرکت مرسدس بنز طراحی شده و قرار است در سپتامبر سال 2012 در نمایشگاه خودروهای تجاری به نمایش گذاشته شود.

تیپ‌هاي مختلف سیتان

به واسطه چابکی و تطبیق پذیری آن، مرسدس بنز سیتان جدید مي‌‌تواند کاربردهای تجاری متعددی داشته باشد. این ون که از نوع ون‌هاي در کشویی است و برای ارائه خدمات در محیط شهری طراحی شده است در سه طول 94/ 3 متر، 32/4 متر و 71/4 متر عرضه مي‌‌شود. همچنین از لحاظ تنوع تیپ‌‌ها‌، یک تیپ آن از نوع پنج صندلی به نام سیتان میکستو که صندلی‌هاي عقب آن تاشو هستند، پارتیشن‌هاي مشبک که فضای بار را مجزا مي‌‌کنند داشته و دو در کشویی در عقب دارد. تیپدوم آن به نام سیتان کروباس نیز از نوع پنج صندلی با صندلی‌هاي عقب تاشو و درهای کشویی در هر طرف است و تفاوت آن با نوع قبلی این است که فاصله دو محور و نتیجتا طول بیشتری دارد. تیپ سوم از لحاظ ابعاد و امکانات مابین این دو نوع قرار دارد.
به عنوان جایگزین درب پنجم معمولی، مرسدس برای این خودرو درهایی با زاویه باز شدن بیشتر نیز ارائه مي‌‌دهد. همچنین ریل‌هاي سقفی و نردبان برای تسهیل حمل وسایل طویل نیز به صورت آپشن روی این خودرو قابل نصب هستند.
 

تجهیزات ایمنی

مانند هر مرسدس دیگری، ایمنی در این مدل نیز اهمیت بسیاری دارد. این خودرو مجهز به سیستم کنترل ثبات خودرو بطور استاندارد است. این سیستم حجم خودرو را بطور خودکار در نظر گرفته و ثبات خودرو درحرکت را تضمین مي‌‌کند. این سیستم کنترلی کارکردهای سیستم‌هاي ترمز ضدقفل، سیستم کنترل پویایی خودرو، که چرخش فرمان را کنترل مي‌‌کند، سیستم کنترل کشش خودرو را با هم ترکیب و ثبات خودرو را به بهترین وجه حفظ مي‌‌کند.
چراغ‌هاي فعال در روز، کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع، دارای پیش کشنده و محدودکننده‌هاي نیرو برای صندلی‌هاي جلو، هشدار دهنده فعال نبودن کمربند ایمنی و کیسه‌هاي هوای راننده همه از جمله تجهیزات ایمنی هستند که بطور استاندارد روی این مرسدس نصب شده‌اند. مدل کروباس آن علاوه بر موارد فوق الذکر دارای کیسه‌هاي هوای سرنشین جلو، کیسه‌هاي هوای جانبی و بالای پنجره‌‌ها‌ برای سرنشینان جلو نیز است. بعلاوه پارتیشن کاملی از سرخوردن بارها و حرکت آنها به سمت کابین راننده جلوگیری مي‌‌کند. حلقه‌‌ها‌یی در عقب برای محافظت از بار وجود دارند. پوشش لاستیکی کف و تودوزی مجزا از بدنه دربرابر اجسام تیز محافظت مي‌‌کند.

نمای خارجی

نمای خارجی این خودرو نیز مانند هر محصول دیگر مرسدس بنز جلوه‌‌اي از این برند را به نمایش مي‌‌گذارد. آرم معروف مرسدس بنز از جنس کروم روی جلو پنجره‌‌اي برجسته که سه لبه دارد خودنمایی مي‌‌کند. در کنار این جلو پنجره چراغ‌هاي برجسته‌‌اي نیز وجود دارند که کاملا با حالت V شکل کاپوت جلوی خودرو هماهنگی دارند. در پایین آنها شکل ذوزنقه‌‌اي ورودی‌هاي هوا روی سپر حالت قدرتمند این مرسدس بنز را بیشتر مي‌‌نمایاند. جالب آنکه این حالت نیز مختص مرسدس است و از مدل‌های قدیمی‌تر آن باقي مانده است.


خصوصیات ارگونومیک و راحتی فوق العاده

فضای داخلی مرسدس بنز سیتان هم به تجهیزاتی با استاندارد بالا مجهز است. هم صندلی راننده و هم سرنشین از بالشتک‌هاي نرم و راحتی برخوردارند. به ویژه پشت صندلی‌هاي آنها خاصیت تطبیق با بدن را دارند که هم ایمنی و هم راحتی آن را افزایش مي‌‌دهند. الیاف بکار رفته در صندلی‌‌ها‌ علاوه بر داشتن جنسی محکم، بسیار نرم، راحت و التیام بخش هستند. فضای اطراف نشانگرها حالتی چرم مانند دارد تا ظاهری جذاب تر به داشبورد بدهد. همچنین محل قرار گرفتن دکمه‌‌ها‌، دسته دنده و کلید کاملا ارگونومیک طراحی شده اند، به گونه‌‌اي که هر کسی که پیش از این مرسدس بنز رانده است فورا راحتی و ارگونومیک بودن آن را احساس مي‌‌کنند.
هدف در طراحی سیتان غلبه بر چالش‌هاي کار روزمره با خودروهای تجاری است. ویژگی‌هاي کاربردی این ون مرسدس شامل محفظه داشبورد بزرگ، محفظه‌‌اي بین دو صندلی جلو و محفظه‌‌اي در بالای شیشه جلو و در جلوی دو سرنشین جلو برای قرار دادن وسایلی که باید در دسترس راننده باشند، مي‌‌شود. همچنین تجهیزات کاربردی دیگری که به‌طور استاندارد روی این ون قرار دارند شامل فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع، قفل مرکزی با ریموت و آینه بغل‌هاي برقی که مي‌‌توانند از داخل(روی داشبورد) تنظیم شوند، مي‌‌شوند.
 

قوای محرکه

موتورهای متعددی برای این ون مرسدس عرضه مي‌‌شوند. سه موتور توربو دیزل با گشتاور بالا که مي‌‌توانند توان خروجی 75 اسب بخار تا 110 اسب بخار تولید کنند و یک موتور بنزینی توربو شارژ که توان 114 اسب بخار را داراست. همچنین جعبه دنده‌هاي پنج و شش سرعته نیروی موتور را با اشاره انگشت روی دسته دنده‌‌اي که در نزدیک راننده روی کنسول میانی قرار دارند، به چرخ‌ها انتقال مي‌‌دهند.
از لحاظ اقتصادی بودن مصرف سوخت، در این خودرو امکاناتی وجود دارند که مي‌‌توانند ارقام عملکردی آن را بهبود دهند. وجود نشانگر تعویض دنده بطور استاندارد روی این سیتان به راننده کمک مي‌‌کند که حالت بهینه رانندگی و عملکرد موتور را بهتر انتخاب کند. بعلاوه موتور بنزینی آن مجهز به بسته کارایی به نام بلو افیشنسی (BlueEfficiency) است- البته برای موتور دیزلی این بسته به‌صورت آپشن عرضه مي‌‌شود. این بسته شامل عملکرد توقف-حرکت بهینه، سیستم مدیریت باتری و ژنراتور و تایرهایی با مقاومت کمتر مي‌‌گردد که همگی به کاهش مصرف سوخت کمک مي‌‌کنند.

تعداد بازديد: 476 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز