Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 7 مهر 1403 - 15:43

5
مهر
ترفندهایی برای جلوگیری از آسیب به موها پس از رنگ کردن

ترفندهایی برای جلوگیری از آسیب به موها پس از رنگ کردن

داشتن موهای سالم آرزوی هر خانم و آقایی است‌. با افزایش سن و سال افراد جنس موها به تدریج تحت تأثیر قرار گرفته و کیفیت موها افت می‌کند. به همین سبب از انواع روش‌های ساده برای سلامت بیشتر موها استفاده می‌شود.

داشتن موهای سالم آرزوی هر خانم و آقایی است‌. با افزایش سن و سال افراد جنس موها به تدریج تحت تأثیر قرار گرفته و کیفیت موها افت می‌کند. به همین سبب از انواع روش‌های ساده برای سلامت بیشتر موها استفاده می‌شود. این موضوع به خصوص برای افرادی که موهای رنگ شده دارند اهمیت بیشتری دارد. مراقبت و استفاده از محصولات مناسب برای حفظ رنگ و سلامت موهای رنگ شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استفاده از شامپوها و کندیشنرهای مخصوص موهای رنگ شده به حفظ رنگ و لطافت موها کمک می‌کند.

همچنین از ابزارهای حالت دهی حرارتی برای موهای خود استفاده نکنید و مراقبت از موها با استفاده از ماسک‌ها و نرم‌کننده‌ها نیز اهمیت دارد. رعایت نکات و روش‌های ساده می‌تواند به حفظ زیبایی و سلامت موها کمک کند و از آسیب‌های احتمالی آنها جلوگیری نماید. در این زمینه مراقبت از موهای رنگ شده همیشه بیشتر در معرض توجه قرار می‌گیرد. در این قسمت به چند راهکار اساسی برای کاهش آسیب‌های این موها می‌پردازیم.

چه ترفندهایی برای مراقبت از موهای رنگ شده وجود دارد؟

مراقبت از موهای رنگ شده با در نظر گرفتن چند نکته ساده میسر خواهد بود. اولین قدم برای به حداقل رساندن آسیب به مو، انتخاب یک رنگ مو با کیفیت بالا می‌باشد. شما می‌توانید با این تکنیک‌های ساده از جوانی و شادابی جنس موهای خود همواره لذت ببرید. در این راستا از برخی مواد مراقبتی نیز استفاده می‌شود که در این قسمت به معرفی این موارد می‌پردازیم. توصیه می‌کنیم در صورت شدید بودن آسیب موهای خود حتماً به کارشناسان حرفه‌ای این حوزه مراجعه کنید. برخی از مهم‌ترین روش‌های مراقبتی شامل موارد زیر هستند:

استفاده از نرم کننده و ماسک مو

مراقبت از موهای رنگ شده با استفاده از ماسک‌ها و نرم کننده‌های مو میسر خواهد بود. استفاده از این محصولات بهداشتی بسیاری از مشکلات موهای شما را برطرف می‌کند. نرم کننده‌ها و ماسک‌های مو دسته بندی‌های مختلفی دارند و از برندهای تجاری متعددی ارائه می‌شوند. استفاده از آن‌ها به تدریج جنس موهای شما را بهبود می‌بخشد. برای خرید محصولات مخصوص مو حتماً به جنس موها و خشکی و چربی آن دقت داشته باشید. در این صورت انتخاب بهتری در میان این محصولات خواهید داشت.

در خصوص استفاده از ماسک‌ها و نرم کننده‌ها در حمام باید به ترتیب استفاده از آن‌ها نیز دقت داشته باشید. در این خصوص از کارشناسان فروش این محصولات بهداشتی اطلاعات دقیق‌تری به دست آورید. اگر ریشه و تارهای موهای شما تضعیف شده‌اند، با به کار گیری یک ماسک موی قوی این مشکلات برطرف خواهند شد. ماسک‌های مو، موهای شما را خوش حالت تر کرده و حالت وزی تارها را از بین می‌برد. به همین خاطر این محصولات در اولین قدم برای تقویت موهای رنگ شده به کار می‌روند.

کوتاه کردن نوک موها

مراقبت از موهای رنگ شده با استفاده از روش‌های کوتاهی نیز بسیار رایج است. این روش‌های ساده برای حذف قسمت‌های آسیب دیده موها و پیشگیری از انتقال این مشکلات به بقیه تارهای مو به کار می‌روند. شما می‌توانید با کوتاه کردن موها جان دوباره‌ای به تارهای موی آسیب دیده خود بدهید. در برخی موارد خانم‌ها قسمت‌هایی از پایین موهای خود را رنگ می‌کنند. در این وضعیت تنها باید قسمت‌های پایینی موها را کوتاه کنید تا آسیب‌های قسمت‌های دیگر برطرف شوند.

بیشتر بدانید: برای جلوگیری از ریزش مو رنگ شده چه باید کرد؟

مجموعه پارس ساعی بهترین روش‌ها را برای مراقبت از موهای آسیب دیده پس از رنگ زدن به مشتریان معرفی می‌کند. هر یک از این راهکارها با استفاده از برخی مواد ساده در منزل قابل استفاده خواهند بود؛ اما در صورت شدید بودن مشکلات خود به مراکز مراقبتی مراجعه کنید.

کاهش استفاده از حرارت برای مو

مراقبت از موهای رنگ شده با توجه به برخی نکات نیز میسر خواهد بود. استفاده از وسایل آرایشی حرارتی مانند سشوار یا اتوی مو به تدریج سبب افت کیفیت موهای شما می‌شود. به همین سبب توصیه می‌کنیم در راستای پیشگیری از افزایش مشکلات موهای رنگ شده خود، حتماً استفاده از این وسایل آسیب زا را به حداقل برسانید. در سال‌های اخیر مواد مراقبتی بسیاری برای نگهداری از موها در حین سشوار کشیدن یا اتوی مو ارائه شده‌اند. در صورتی که مجبور به استفاده از این محصولات شدید، حتماً از این مواد بهداشتی برای پیشگیری از آسیب‌های جدی استفاده کنید.

عدم استفاده از آب داغ

در خصوص مراقبت از موهای رنگ شده باید به نوع آبی که موهای خود را با استفاده از آن می‌شویید نیز دقت داشته باشید. استفاده از آب داغ به ریشه و ساقه موهای شما به شدت آسیب می‌رساند. شما می‌توانید با استفاده از آب ولرم برای شست و شوی موها، هم حالت دهی به موها را پس از شست و شو ساده‌تر کنید و هم از آسیب دیدگی تارها پیشگیری کنید.

در معرض رطوبت قرار نگیرید!

یک راه حل ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده، پیشگیری از مرطوب شدن مو در محیط است. شست و شوی موها را تنها در محیط حمام انجام دهید و از خیس شدن آن در شرایط دیگر پیشگیری کنید. رطوبت می‌تواند ریشه‌ها و ساقه موهای شما را به شدت تضعیف کند. به جز این مسئله باید همواره به نوع شامپوی مصرفی خود نیز دقت داشته باشید. استفاده بیش از حد از شامپو می‌تواند این مشکلات را به شدت افزایش دهد.

جمع بندی

مراقبت و توجه ویژه نسبت به موهای خود برای حفظ رنگ و زنده نگه داشتن موهای رنگ شده اهمیت ویژه‌ای دارد. یکی از اصول اساسی در مراقبت از موهای رنگ شده استفاده از محصولات مراقبتی مناسب مانند شامپوها، کندیشنرها و ماسک‌های مو است. این محصولات می‌توانند به حفظ رنگ مو، نرمی و لطافت آن کمک کنند. علاوه بر استفاده از محصولات مراقبتی مهم است که موهای خود را منظم کوتاه کنید. برش دادن نوک موها به منظور حذف قسمت‌های آسیب دیده و شکننده موها می‌تواند باعث بهبود وضعیت موها شود و از انتقال مشکلات به سایر قسمت‌های موها جلوگیری کند.

همچنین از حرارت زیاد برای حالت دادن به موها و استفاده از ابزارهای گرم برای سشوار کردن یا حالت دادن به موها باید اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است باعث آسیب به موها و رنگ آنها شوند. در نهایت تغذیه سالم و متنوع نیز نقش مهمی در حفظ رنگ و سلامت موها دارد. مواد غذایی مانند پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی حائز اهمیت هستند و برای حفظ رنگ و لطافت موها باید آن‌ها را به اندازه کافی در وعده‌های غذایی خود قرار دهید. به این توجه کنید که آب مصرفی نیز برای رطوبت دادن موها و حفظ رنگ آنها بسیار حائز اهمیت است.

تعداد بازديد: 68 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز