Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 7 مهر 1403 - 16:56

27
تیر
سيستم چهار چرخ محرک 4ماتيک مرسدس بنز

سيستم چهار چرخ محرک 4ماتيک مرسدس بنز

شاید بسیاری ندانند که شرکت مرسدس بنز بیش از صد سال است که ...

شاید بسیاری ندانند که شرکت مرسدس بنز بیش از صد سال است که روی سیستم چهار چرخ محرک کار می‌کند. اولین خودروی مرسدس بنز با چهار چرخ محرک استیشن واگن درنبرگ در سال 1907 میلادی بوده است. این خودرو برای جاده‌های بیابانی آفریقا طراحی شده بود و حدود 6/3 تن وزن داشت. البته از آن زمان تا کنون سیستم‌های چهار چرخ محرک طراحی شده توسط مرسدس بنز تحولات بسیاری را شاهد بوده‌اند. اولین سیستم چهار چرخ محرک که نام 4 ماتیک(4Matic) را گرفت در سال 1987 میلادی طراحی شد.
این نسل از سیستم 4 ماتیک حدود 150 کیلوگرم وزن داشت و از نوع عملکرد برحسب تقاضا بود؛ به این معنی که قدرت همیشه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و هنگامیکه چرخ‌های عقب می‌لغزند، سیستم قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. هم اکنون نسل چهارم این سیستم نیز توسط طراحان مرسدس بنز طراحی شده است و تنها حدود 70 کیلوگرم وزن دارد؛ یعنی نصف نسل اول آن. این نسل از سیستم 4ماتیک سیستمی با عملکرد تمام وقت است که در آن قدرت در کل و همیشه به چهارچرخ منتقل می‌شود.
در حالیکه در سیستم‌های دیگر قدرت به طور معمول 45 درصد در جلو و 55 درصد در عقب توزیع می‌شود، در این سیستم می‌توان آن 30 درصد را در یک جهت و 70 درصد را در جهت دیگر توزیع کرد. در واقع این سیستم در یک جعبه دنده هفت سرعت ادغام شده که آن را سبک‌تر و کاراتر کرده است.
مسوولان مرسدس می‌گویند که در حال حاضر بین 35 تا 45 درصد محصولات مرسدس بنز و نزدیک به نیمی از این کلاس E آن بطور آپشن دارای این فناوری هستند. در واقع هر خودروی سواری مرسدس به غیر از کلاس‌های SLK، SLS و SL از آپشن چهار چرخ محرک 4 ماتیک برخوردارند.

تعداد بازديد: 560 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز