Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 7 مهر 1403 - 16:48

27
تیر
پژو 107؛ خودروی مجردها

پژو 107؛ خودروی مجردها

شرکت خودروسازی پژو، خودرویی مدر ن و شهری را با ظاهری جذاب و امکانات...

نمـاي نزديك

شرکت خودروسازی پژو، خودرویی مدر ن و شهری را با ظاهری جذاب و امکانات مناسب طراحی و تولید کرده است. این خودرو مدل 107 نام دارد و نسبت به خودروهای هم کلاس خود کاربردی‌تر و با صرفه‌تر به نظر می‌رسد. پژو 107 در حال حاضر در 48 کشور دنیا به فروش می‌رسد. معمولا خودروهای که در کلاس خودروهای کوچک و شهری طبقه‌بندی می‌شوند مناسب افراد مجرد، خانم‌ها یا افرادیست که می‌خواهند خودروی دوم داشته باشند.
بیشتر مشتریان این خودرو از آن رضایت کافی دارند زیرا قدرت مانور بالا، لذت رانندگی خوب و با صرفه دارد.

External design

طراحی خارجی؛ ظریف و پیچیده
با داشتن نمای جلوی کاملا تغییریافته و حفظ ابعاد نسل‌های قبلی، پژو 107 سبک جدیدی از خودروهای پژو را با ظاهری ظریف و پیچیده معرفی کرده است. انحنای کاپوت آن ماهیت جدیدی به این خودروهای پژو بخشیده است و وجود لبه‌ای در جلوی کاپوت که درب کاپوت را از جلو پنجره مجزا می‌کند و قرار گرفتن آرم پژو روی درب کاپوت آن را بی‌شباهت به پژو 208 نکرده است.
در حالیکه مانند دیگر مدل‌ها و نسل قبلی چراغ‌های جلو در سطح بالاتری قرار دارند، اما خطوط صاف‌تری نسبت به مدل‌های قبلی دارد و بیشتر مارک پژو که در جلو قرار دارد را برجسته می‌کنند. اما چراغ‌های عقب با روکش و رنگی تیره پوشیده شده‌اند که در کنار شیشه‌های تیره رنگ آن چندان جلوه نمی‌کنند.
جلو پنجره این مدل که به طور انحصاری از شبکه‌های لانه زنبوری برخوردارند، نمایی مانند یک دهان باز به خودرو داده است و با توجه به رنگ‌های جذاب این کلاس، جلوه بیشتری به خودرو می‌بخشند.
وجود چراغ‌های ال‌ای‌دی فعال در روز، علاوه بر اینکه محافظ‌های جانبی را برجسته می‌کنند، نمای بیشتری به خودرو داده‌اند. همچنین بسته به تیپ آن مه‌شکن‌های جلو با قاب‌های کرومی نیز عرضه می‌شوند. تمامی این ویژگی‌ها در کنار افزودن رنگ گوجه‌ای به دامنه رنگ‌های این محصول، پژو 107 را در کلاس خود بی‌رقیب کرده است.

لوازم جانبی ویژه 107

لوازم جانبی که برای این مدل ارایه می‌شوند نیز در نوع خود جالب و کم نظیرند. چرخ‌های آلیاژی، دسته دنده با روکش آلومینیومی، پایه درها با روکش کرومی و کفی‌هایی که آرم 107 روی آن وجود دارند از جمله این وسایل هستند که این مدل را جذاب‌تر می‌کنند. البته همه این لوازم به طور استاندارد روی آن قرار دارند.
از لوازم کاربردی دیگری که روی آن وجود دارند می‌توان به سیستم و نمایشگر ناوبری تاشو که قابلیت اتصال به آیفون یا آی‌پد را دارد و وجود محفظه‌ای روی کنسول میانی که فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل سرنشینان دارد، اشاره کرد.
همچنین با این خودرو انواع باربند و محفظه برای حمل دو چرخه، چوب اسکی و غیره نیز ارایه می‌شوند.

Interior design

طراحی داخلی؛‌ترکیب رنگ به اضافه تجهیزات جدید
ترکیب رنگ جدید موسوم به میسترال به اضافه‌ ترکیب جدید روکش‌ها موسوم به مانهاتان و دو نوع مختلف از جنس مواد و داشبورد از ویژگی‌هایی هستند که پژو 107 جدید را از نسل‌های قبل و هم کلاس‌های خود متمایز می‌کنند.  بعلاوه تجهیزات جدیدی مانند دو بلندگو اضافه که به طور استاندارد روی آن نصب شده‌اند، سیستم‌های بلوتوث، MP3 و USB که معمولا برای کلاس‌های بالاتر ارایه می‌شوند، فرمان جدید با دستگیره اهرم جدید و روکش چرمی سطح این خودرو را در کلاس خود بالاتر برده‌اند.

Lights

قوای محرکه؛ دامنه محدود اما ویژگی‌های پیشرفته
پژو 107 دامنه محدودی دارد و در دو تیپ ارائه می‌شود: یک تیپ سه در و تیپ دیگر پنج در است. همچنین دو نوع قوای محرکه برای این مدل در نظر گرفته شده است: قوای محرکه یک لیتری انژکتوری با دنده دستی 5 سرعته و قوای محرکه یک لیتری با دنده توترونیک دستی 5 سرعته. این قوای محرکه با فرمان روکش چرمی که تا روی دسته دنده توترونیک هم آمده، قدرت مانور و چابکی فوق العاده‌ای به این خودرو داده اند.
چراغ‌های LED فعال در روز و مه شکن‌ها که بطور استاندارد روی آن نصب شده‌اند، با بهتر روشن کردن جلوی دید راننده، به ارتقا ایمنی خودرو کمک شایانی کرده‌اند.
مهمترین نکته که درباره این پژو نباید فراموش کرد، توجه خوب به کارایی محیط زیستی این خودرو است که از استانداردهای بالایی در کلاس خود برخوردار است. میزان گسیل گاز دی اکسید کربن این خودرو در کلاس خود در پایین‌ترین حد که برای جعبه دنده‌های دستی و توترونیک به‌ترتیب 99 و 104 گرم در کیلومتر هستند. همچنین مصرف سوخت آن با کاهش یافتن به میزان 3/4 و 5/4 لیتر در صد کیلومتر برای دنده‌های دستی و توترونیک در نوع خود کم نظیر است.
 

خودرویی مناسب خانم‌ها
یکی دیگر از ویژگی‌های این پژو این است که نوع خاصی از آن که مختص خانم‌ها طراحی شده است از مارس سال 2012 در رنگ‌های گوجه‌ای و سیاه کالدرا(نوعی رنگ خاکستری) که مطابق سلیقه خانم‌ها است عرضه ‌شد. همچنین تودوزی و روکش‌های آن با تم مخصوص خانم‌ها که کفی‌های گلدوزی شده و برچسب‌های مخصوص روی دستگیره درها از جمله ویژگی‌های این تم هستند، نیز روی این مدل قرار دارند.
در این تیپ از 107 ، وجود پایه درهای آلومینیومی و یک کیف کوچک که برای قرار دادن و منظم کردن وسایل(مخصوصا وسایل زیاد خانم‌ها) مناسب است به همراه قلاب مخصوص آویزان کردن آن نیز چشم‌نوازی می‌کند.
 

 

تعداد بازديد: 505 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز