Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 7 مهر 1403 - 16:48

27
تیر
پيش به سوي كوهستان‌هاي صخره‌اي

پيش به سوي كوهستان‌هاي صخره‌اي

گويي برخي خودروها تنها براي جاده و كوهستان ساخته شده‌اند و انگار به ...

گويي برخي خودروها تنها براي جاده و كوهستان ساخته شده‌اند و انگار به دليل برخورداري از انبوهي از امكانات و در عين حال قدرت و استحكام چشمگير، استفاده از آنها در داخل شهر چنگي به دل نمي‌زند. هامر H2 از اين دسته خودروهاست كه در حال حاضر در بازارهای آمريكا و اروپا به عنوان يكي از خودروهاي برتر در كلاس خودروهاي شاسي‌ بلند كوهستاني و جاده‌اي طبقه‌بندی مي‌شود.

فناوري‌هاي جديد

 هامر H2، نسل ارتقا يافته‌ از مدل نخست این خودروست. با اين‌حال نكته جالب توجه اين است كه تلاش شده تا حد امكان به زيبايي و افزايش امكانات و گزينه‌‌هاي داخلي آن توجه شود تا هامر H2 كه اصولا خودرويي با ساختاري خشن و مستحكم است، به خودرويي جذاب براي سفرهاي بيرون شهر بدل شود.
هامر محصول جديد خود يعني هامر H2 را چند سال پيش معرفي كرد اما به نظر مي‌رسد كمي زمان برد تا در بين علاقه‌مندان به خودرو، جاي مناسبي براي خود باز كند. اكنون اين خودرو يكي از اصلي‌ترين پيشنهاداتي است كه به علاقه‌مندان به خريد خودروهايي در اين كلاس ارائه مي‌شود. مارتين والش، مدير عامل شركت خودروسازي هامر مي‌گويد: هامر H2  نه تنها از حيث ايمني بلكه از نظر راحتي و جذابيت و به‌ویژه افزايش امكانات و گزينه‌‌هاي داخلي، همگان را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. اين خودرو داراي موتور تمام آلومينيومي 8 سيلندر با حجم 2‌/‌6 ليتر است و با 393 اسب بخار قدرت، توانايي حركت و مانوردهي در سطوح صعب‌العبور را دارد.
استفاده از آلومينيوم در ساخت بلوك سيلندرهاي خودرو تاثير زيادي بر كاستن از وزن نهايي آن داشته است حال آن‌كه معمولا در خودروهايي از اين دست به دليل ابعاد قابل توجه موتور با وزن قابل توجهي روبه‌رو هستيم.

خودرويي براي عبور از شكاف‌ها

مهندسان شركت هامر براي اين‌كه نشان دهنده خودرويي به معناي واقعي كلمه براي نواحي كوهستاني و صعب‌العبور طراحي كرده‌اند آن را در نواحي صخره‌اي غرب آمريكا مورد ارزيابي قرار داده‌اند. بخشي از اين ارزيابي شامل عبور خودرو از روي شكاف‌هاي نسبتا عريض بود كه هامر H2 در همه آنها سربلند از آزمايش خارج شد.
اين خودرو همچنین در مناطقی كه دوچرخه‌‌سواران كوهستان از آن معابر به عنوان گذرگاه‌هاي پر پيچ و خم و صعب‌العبور استفاده مي‌كنند، نیز مورد آزمايش قرار گرفته است. يكي از آزمايشاتي كه درخصوص حركت چرخ‌هاي هامر H2 انجام شده است نشان داد اين خودرو مي‌تواند به‌راحتي از درون چاله‌هاي شني يا صخره‌اي تا عمق نيم‌متر خارج شده و حتي از صخره‌هايي به ارتفاع 40 سانتي‌متر نيز بالا رود!
نگاهي به بدنه خارجي خودرو نشان از آن دارد كه همچون بسياري از خودروهاي مخصوص كوهستان و مناطق صعب‌العبور خبري از انحنا در بدنه و توجه به وضعيت آيروديناميكي نيست چون اساسا قرار نيست اين خودرو با سرعت بالاي 250 يا 300 كيلومتر بر ساعت حركت كند!
در كل مي‌توان هامر H2 را به عنوان يك پيشنهاد منطقي براي علاقه‌مندان به نواحي خشك و بي‌آب و علف و همچنين كوهستاني و حتي كويري در نظر گرفت. موفقيت در آزمون‌هاي مختلف شن و برف عميق نشان مي‌دهد هامر H2 با داشتن ظاهري همچون تازه‌واردها و بدنه به ظاهر سخت و به دور از ظرافت، فضاي داخلي منطبق با پيشرفته‌ترين فناوري‌هاي ارتباطاتي، مسيريابي، ايمني و حركتي دارد.
شركت هامر با توجه به موفقيتي كه در ارائه اين محصول جديد داشته است در نظر دارد تا بازاريابي گسترده‌اي براي مناطق مختلف جهان داشته باشد.
 

استارت از راه دور
يكي از ابتكار عمل‌هايي كه در ساخت اين خودرو به كار گرفته شده است به‌كارگيري فناوري استارت از راه دور است. اتفاقا استفاده از اين فناوري در چنين خودرويي كه عمدتا در نواحي كوهستاني و معمولا سردسير به كار گرفته مي‌شود ضروري به نظر مي‌رسد. با استفاده از اين فناوري راننده مي‌تواند تا پيش از سوار شدن به خودرو آن را روشن کند و سيستم‌هاي سرمايشي يا گرمايشي آن را به كار اندازد.

كيسه هوا براي همه سرنشينان
در خودروهايي در كلاس هامر H2، سلامت راننده و سرنشينان همواره در معرض خطرات جدي قرار دارد. علت آن نیز روشن است؛ اين خودرو عمدتا در نواحي كوهستاني و صعب‌العبور حركت مي‌كند و به همين دليل وقوع تصادفات و بروز حوادث جدي دور از ذهن نيست. براي اين منظور مهندسان شركت هامر كيسه‌هاي هوا را در بدنه خودرو و در كنار هر سه رديف سرنشينان آن جاسازي كرده‌اند تا بدين ترتيب جراحات احتمالي در حين بروز تصادفات به حداقل برسد.
گذشته از آن از سيستم مخصوصي براي كنترل و نظارت لحظه به لحظه فشار هواي داخل تايرها استفاده مي‌شود تا در صورت بروز نوسان در آن راننده در كسري از زمان متوجه آن شود.

تغییرات اساسی
شركت هامر چند سال پيش مدل اوليه هامر H2 را روانه بازار كرد كه اتفاقا به دليل امكانات مناسبي كه از آن برخوردار بود بشدت مورد توجه علاقه‌مندان به خودرو و كارشناسان قرار گرفت. اكنون و در ارائه هامر H2 تلاش شده تا اين جلب توجه به اوج برسد. به همين دليل است كه با باز كردن درب خودرو با انبوهي از نوآوري‌ها روبه‌رو مي‌شويم. به طور مثال، صندلي‌ها تغيير كرده‌اند. رديف جديدي به عنوان رديف سوم در نظر گرفته شده است تا دو سرنشين ديگر به جمع سرنشينان خودرو افزوده شوند.
از سيستم تهويه مطبوع گرفته تا صفحه نمايشگر درها و كنسول مقابل راننده و حتي سيستم گرمايشی سرنشينان عقب، همه چيز تغيير كرده است. سرنشينان خودرو نه تنها از سيستم پخش DVD خودرو لذت مي‌برند بلكه فيلم و موسيقي را از طريق سيستم صوتي محيطي فراگير درون خودرو مي‌شنوند و اين يعني گويي درون يكي از پيشرفته‌ترين سالن‌هاي سينماي جهان نشسته‌اند!
سرنشينان خودرو مي‌توانند از سيستم كنترل اوضاع جوي درون خودرو براي كنترل لحظه به لحظه كيفيت هواي داخل استفاده كنند. اين امكان فراهم شده كه سرنشينان رديف‌هاي دوم و سوم نيز به راحتي چنين كنترل‌هايي را به دست گيرند. راننده مي‌تواند با استفاده از سيستم پيشرفته مسيريابي، بدون هيچ نگراني سوار بر هامر H2 در دورافتاده‌ترين جاده‌هاي بين شهري و كوهستاني نيز رانندگي كند. گذشته از آن براي پارك‌كردن خودرو، دوربين مخصوصي در پشت خودرو نصب شده است تا راننده به رغم بزرگ بودن ابعاد خودرو، آن را به‌راحتي در فضاهاي محدود پارك كند.

هامر H2 از نگاه نزديك
راننده مي‌تواند با استفاده از سيستم پيشرفته مسيريابي، بدون هيچ نگراني سوار بر هامر H2 در دورافتاده‌ترين جاده‌هاي بين شهري و كوهستاني نيز رانندگي كند.
سيستم مخصوصي براي كنترل و نظارت لحظه به لحظه فشار هواي داخل تايرها استفاده مي‌شود تا در صورت بروز نوسان در آن راننده در كسري از زمان متوجه آن شود.
اين خودرو داراي موتور تمام آلومينيومي 8 سيلندر با حجم 2‌/‌6 ليتر است كه با 393 اسب بخار قدرت توانايي حركت و مانوردهي در سطوح صعب‌العبور را دارد.
 

 

تعداد بازديد: 391 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز