مدل دفندر(Defender) یکی از معروفترین مدلهای شرکت لندرور است که از قدیم نشان دهنده قابلیت همه کار بودن و روح توانمندی محصولات لندرور بوده است. دفندر مفهومی 100 که اولین بار در نمایشگاه خودرو دهلی نو 2012 در هند به نمایش در آمده است با حفظ همین روح لندرور طراحی شده است و هدف طراحان آن این بوده است که در حین خلاقیت، ماهیت یک لندرور که خصوصیاتی مانند سختی، انعطاف پذیری، دوام و توانمندی را دارد نیز حفظ کنند.
این مفهومی در دو تیپ معمولی و اسپرت معرفی شده است و طراحان آن امید دارند که بتوانند آن را تا نیمههای دهه آتی میلادی به بازار معرفی کنند. البته این مفهومی در نمایشگاه فرانکفورت سال 2011 نیز به علاقه مندان معرفی شده بود که مدل 2012 آن بهبودهایی از لحاظ قابلیتهای حرکت در جادههای خارج شهر در آن داده شده است از جمله مهمترین آنها رینگهای آلومینیومی 20 اینچی که با تایرهای همه کاره کوپر ترکیب بینظیری را ایجاد کرده اند.
این مفهومی ویژگیهای کلیدی مدل دفندر را همچنان حفظ کرده است. این ویژگی ها شامل تاق نمای کوتاه، پانلهای عمودی، شیشه جلو عمودی(بدون زاویه نسبت به خط افق)، فاصله مناسب صندلی ها از درها برای راحتی در نشستن و داشتن دید مناسب و مهمترین ویژگیهای دفندر که چراغهای گرد جلو و راهنما و جلو پنجره برجسته به همراه قلاب هستند، میشوند. در کنار این ویژگیهای انحصاری مدلهای لندرور دفندر این مفهومی جدید که به نام دفندر 100 نامگذاری شده است ویژگی آزادی بیشتر که با سقف برزنتی و شیشههای جلو و عقب تاشو فراهم میشوند را نیز به همراه دارد.
ویژگیهای توانمندی و انعطاف پذیری لندرور در این مدل با فناوریهای کمکی بدیع که خیلی در کاهش کار تحمیل شده به راننده کمک میکنند پیاده شده اند. مهمترین این ویژگی ها نسل بعدی از سیستم تشخیص نوع جاده که انحصاری لندرور است میباشد. این سیستم شرایط خودرو را برای هر نوع شرایط بدون تنظیم قبلی راننده میسنجد و خودرو را متناسب با آن تنظیم میکند. بعلاوه یک سیستم جدیدی به نام Terrain-i نقشه هوشمندی از توپوگرافی پیش روی خودرو را بصورت سه بعدی در پیش چشمان راننده به نمایش در میآورد. این سیستم به طور خودکار خطرات بالقوه جاده را شناسایی کرده و در صورت لزوم مسیرهای جایگزین را پیشنهاد میدهد. در شهر همین سیستم قادر به شناسایی عابران پیاده و خطرات یا موانع موجود در خیابان به طور بسیار دقیق است.
سیستم دیگری به نام وید(Wade) از سنسورهای صوتی که برروی سپرها و آینههای بغل نصب شده اند بهره گرفته و میزان عمق آب را اندازه میگیرد. همانند سیستم تشخیص نوع جاده سیستم کمکی وید به بهبود حرکت خودرو در عبور از مسیرهای آبی با بستن دریچههای روی بدنه، بالا بردن ارتفاع خودرو و انتخاب دنده سبک و پیشنهاد دادن سرعت امن برای حرکت کمک شایانی میکند.
دوام همیشه در محصولات لندرور حرف اول را میزده است. هم اکنون سه چهارم از دو میلیون لندرور تولید شده در دنیا همچنان به انجام وظایف معمول خود مشغولند! دفندر 100 این تعهد لندرور را با فناوریهای بدیع که اثرات محیطی را نیز کاهش میدهند تقویت کرده است. اولین سیستم برای اجرای این تعهد سیستم هوشمند حرکت/توقف به نام توین سولنوید(Twin-Solenoid) در قوای محرکه است که در کنار جعبه دنده خوکار 8 سرعته عملکردی خوبی را به این خودرو داده اند.
هردو این سیستم ها با ایده هیبریدی شدن در آینده طراحی شده اند. دومین سیستم بدیع این مفهومی، سیستم قطع انتقال نیرو(Driveline Disconnect System) است که به طور معمول نیرو را به اکسلهای جلو منتقل میکند مگر اینکه بنا به تشخیص سیستم چهارچرخ محرک لازم باشد.
برخلاف سیستمهای مشابه الکترونیکی این سیستم فیزیکی است و اکسل عقب را برای کاهش اصطکاک از سیستم محرکه خودرو جدا میکند اما میتواند فورا آن را دوباره در گیر کند.
در مجموع این مفهومی با داشتن ظاهری جسور اما لطیف و در حین حفظ ماهیت یک لندرور آینده خوبی از محصولات این خودروساز ترسیم کرده است.
ارائه فناوریهای بدیع و کاربردی که حجم کار و درگیری ذهنی راننده را کاهش میدهند از ویژگیهای برجسته و قابل تحسین این مفهومی لندرور است.