لکسوس برند لوکس تویوتا اخیرا از یکی از جدیدترین خودروهای مفهومی خود پرده برداری کرده است که به عقیده بسیاری شباهت بسیاری به خودروی اسپرت این شرکت به نام LFA دارد و البته به عقیده همین منتقدین این خودرو میتواند اوج طراحی در کلاس خودروهای کوپه این شرکت باشد.
این خودروساز ژاپنی که نسبت به رقبای لوکس ساز اروپایی خود خود پیش رفته است با معرفی این مفهومی آیندهای برای خودروی SC 430 فعلی خود که رقیب خودروهایی مانند سری 6 ب ام و و مرسدس اس ال است ترسیم کرده است و به طور قطع میتواند آن را در خط محصولات خود جای دهد. اگر به دامنه محصولات این شرکت خوب دقت کنید متوجه میشوید که این خودروساز محصولات متعددی در دامنه محصولات خود دارد که گرانترین انها LS 600h L است قیمت 120.000 دلار(البته در ایران بیش از 250 میلیون تومان) و دیگر محصولی در دامنه محصولات این خودروساز وجود ندارد تا قیمت 375.000 دلار که خودروی سوپر اسپرت LFA است. بنابراین این مفهومی لکسوس میتواند خلا موجود در این قسمت از دامنه محصولات این شرکت را پر کند.
با وجودیکه اطلاعات بسیاری در خصوص این مفهومی لکسوس منتشر نشده است اما برخی از ویژگی ها را میتوان از عکسهای موجود برای آن به وضوح دریافت. برای مثال در مورد قوای محرکه آن تنها آرم هایبرید(Hybrid) روی بدنه نشان میدهد که این مفهومی قطعا یک خودروی هیبریدی است.
این خودرو توسط طراحان برجسته استودیو طراحی کالتی لکسوس در کالیفرنیای امریکا طراحی شده است و در نمایشگاه دیترویت 2012 به نمایش در خواهد آمد. از لحاظ سبک بدنه و ظرفیت این خودرو کوپه 2+2 است. سقف شیشهای آن ستونهای نگهدارنده سبک داشته که با خطوط آلومینیومی از پنجرههای کناری جدا میشوند. این خطوط که همرنگ بدنه هستند در انتهای خودرو باریک شده و ظرافت خاصی به طراحی آن میدهند. در نمای جلوی ان وجود خطوط تیز در کنار ورودیهای هوای عظیم در سپر جلو و جلو پنجره مشبک آلومینیومی آن ظاهری جسور اما زیرک به آن داده اند. چراغهای L شکل جلو با قابلیت فعال بودن در روز و مه شکنهای عمودی که در کنار یکدیگر حالت ماتریسی را شکل میدهند روح جسارت و حرکت را در خودرو به نمایش میگذارد.
در نمای عقب لکسوس با الهام از LFA چراغهای الای دی در آن بکار گرفته و ظاهری جسور اما غمگین به آن داده است. نمای عقب آن ظاهر دوک شکل داشته و چراغهای عقب حالت جت مانند به خودرو داده و با فرو رفتگیهای آن حالت عمق را به نمای عقب داده اند. همچنین چراغهای عقب نیز L شکل بوده که چشمان بیننده را به سمت چهار اگزوز عقب خودرو هدایت میکنند.
در طراحی داخل کابین از مواد نرم و اشکال ارگانیک بسیار استفاده شده است تا حس امنیت را به سرنشین القا کند. پنلهای کناری از داخل انحنای زیبایی داشته که در کنار حالت منحنی شکل کنسول میانی حس لطافت را به بیننده میدهند. همچنین بهره گیری از چوب و صندلیهای چرمی اسپرت ارغوانی که از مواد نرمی پر شده اند و با رنگ بدنه نیز هماهنگ است هارمونی خاصی به آن بخشیده است. این موارد در کنار صفحات فلزی براق بر روی پنل داخلی درها جذابیت داخل کابین را بیشتر کرده اند. صفحه لمسی با کنترل از راه دور بر روی کنسول میانی امکان کنترل وسایل جانبی درون خودرو را بدون برداشتن نگاه از جاده به راننده میدهد. این مزیت در کنار صفحه نمایش 310 میلیمتری در روی داشبورد که اطلاعات خود را از همان صفحه لمسی میگیرد و همچنین صفحه کلیدی که قابلیت جمع شدن دارد کامل میشود. همچنین بر روی هر در صفحات لمسی وجود دارد که وضعیت هر صندلی، آینه ها و پنجره ها را جداگانه میتوان با آن کنترل کرد.
صفحه نمایشهای آنالوگ و LCD با چند سطح نمایش در پشت فرمان و در جلوی راننده وجود دارد که سطح پایین آن وضعیت دما، سطح سوخت و پارامترهای دیگر را در جلوی چشمان راننده به نمایش در میآورد. سطح دوم آن دورموتور و پارامترهای موتور و سطح بالای آن شاخصهای دور موتور، سرعت و پارامترهای کارکردی دیگر را نمایش میدهد.