Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 08:10

10
خرداد
عسل كرم (2)

عسل كرم (2)

عسل كرم، عسلی است كه به لطافت گرانوله شده و در حین فرآیند كریستالیزاسیون طبیعی به دقت تحت كنترل قرار دارد.

 

از نقطه‌نظر اكثر مصرف‌كنندگان كه آگاهی كافی در مرد خصوصیات عسل ندارند، رس كردن آن مبین وجود ناخالصی و غیرطبیعی بودن می‌باشد. متاسفانه از این موضوع به حدی تاثیر سوء در اذهان مصرف‌كنندگان ایجاد كرده كه از یك طرف مشكل بزرگی را برای تولیدكننده در جریان عرضه و فروش عسل به بازار و از طرفی دیگر برای مصرف‌كنندگان از نظر خرید و تامین عسل طبیعی به وجود آورده است.

عسل كرم، عسلی است كه به لطافت گرانوله شده و در حین فرآیند كریستالیزاسیون طبیعی به دقت تحت كنترل قرار دارد كه در ضمن سرعت دادن پدیده‌ تبلور با استفاده از تغییرات دمایی و حفظ كلیه‌ خواص اولیه، به صورت ذرات بسیار ریز، حالت صاف و پیوسته‌ای داشته باشد و بافتی كره‌مانند پیدا كند.

چنانچه ذكر شد مشتریان عسل در بسیاری از كشورها، فرم رس كرده یا كرمی را بیشتر می‌پسندند و آن را عسل كرم (Creamed Honey) می‌نامند و زنبورداران این عسل‌ها را در بسته‌بندی‌های مختلفی به بازار عرضه می‌كنند.

دلایل توصیه بر مصرف عسل كرم عبارتند از:

- كلیه‌ مواد آلی، معدنی و بیولوژیكی موجود در عسل طبیعی اولیه، در عسل كرم حفظ می‌شود.

- بدون هیچ‌گونه افزودنی و تغییر شیمیایی فرآوری می‌گردد.

- نیاز به هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری و دستگاه اضافی ندارد.

- به دلیل داشتن بافتی كره‌مانند، به راحتی روی انواع نان و ساندویچ گسترده می‌شود.

- استفاده از آن آسان است، زیرا عسل گرانوله هرگز نمی‌چكد و كش نمی‌آید.

- طول عمل نگهداری آن نامحدود است.

- حمایت از زنبورداران عزیز كشورمان و زنده كردن مجدد صنعت زنبورداری را به دنبال دارد زیرا عدم مدیریت صحیح در زنبورستان‌ها، فرآوری نامطلوب عسل؛ و سودجویی برخی افراد متقلب به ركود این صنعت دامن زده و باعث شده عسل به تدریج ارزش واقعی خود را از دست بدهد و گاهی به صورت صددرصد تقلبی به بازار عرضه گردد.

خوشبختانه امكان دخل و تصرف در محصول عسل كرم وجود ندارد و شاید یكی از دلایل توسعه‌ آن در غرب همین مساله باشد.

تولید و به ویژه نگهداری عسل كرم كار آسانی نبوده و نیاز به مطالعه و تحقیق بسیار دارد تا كلیه‌ خواص اولیه حفظ گردد. در ضمن عسل شكرك زده كه ممكن است به دست افراد متقلب تهیه گردد، هرگز بافت نرم و كرم مانند نداشته و دانه‌های شكر به راحتی روی زبان احساس می‌شود.

افزون بر آن، اینكه، خوشبختانه با وجود امكانات و كارشناسان زبردست تنها با یك آزمایش ساده‌ محلول نشاسته و ید، وجود یا عدم وجود دیاستاز را تعیین كرده و به تایید محصول مطمئن، ‌كمك می‌شود.

تولید «عسل كرم» با حفظ كیفیت اولیه، شهرت جهانی عسل را كه زمانی به عنوان غذای خدایان ذخیره می‌شد محفوظ می‌دارد تا این محصول بتواند جایگاه واقعی خود را در بین سایر محصولات غذایی پیدا كند كه بدین وسیله از زنبورداران عزیز و زحمتكش میهن عزیزمان نیز حمایت كرده و این صنعت غذایی را دوباره زنده كنیم.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- عسل كرم- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: عسل طبیعی، مصرف عسل، كریستالیزاسیون، عسل طبیعی اولیه، زنبورداران، عسل شكرك زده، عسل گرانوله تعداد بازديد: 1572 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز