Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 06:27

29
تیر
10 خاصیت طلایی انار در درمان بیماری‌ها (2)

10 خاصیت طلایی انار در درمان بیماری‌ها (2)

بخش دوم- انار خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد که در مقایسه با ظرفیت آنتی اکسیدانی چای سبز 3 برابر بیشتر است.

 

افزایش ایمنی بدن با مصرف انار   

انار خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی قوی داردکه منجر به نابودی باکتری‌‌ها و ویروس‌‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌‌شود.  با مصرف انار می‌‌توان به طور قابل توجهی میکروب‌‌های موجود در دهان که عامل پوسیدگی دندان‌‌ها هستند را کاهش داد و به این ترتیب به سلامت دهان و دندان کمک کرد و همچنین می‌‌توان سیستم ایمنی را تقویت کرده و بروز بیماری‌‌های عفونی را کاهش داد.

خاصیت ضد ویروسی انار باعث شده نسبت به سایر میوه‌‌ها بیشترین قابلیت را در مهار انتقال بین فردی ویروس HIV داشته باشد.  علاوه بر این، در مبتلایان به ویروس HIV، احتمال بروز هرگونه عفونت جدید را کاهش می‌‌دهد. 

با مصرف انار جوان و زیبا بمانید 

انار طول عمر فیبروبلاست‌‌ها را که مسئول تولید کلاژن و الاستین هستند افزایش می‌‌دهند و به این ترتیب به جوان و سالم ماندن پوست کمک می‌‌کنند.  با رژیم غذایی حاوی انار می‌‌توان سرعت پیر شدن پوست را که ناشی از مواجهه با نور خورشید است کاهش داده و با افزایش بازسازی در سلول‌‌های پوستی از تجمع رنگدانه‌‌ها و ایجاد لکه‌‌های پوستی جلوگیری کرده و آثار زخم‌‌ها را بهبود بخشد. 

مولکول‌‌های کوچک موجود در انار به عمیق ترین لایه‌‌های پوست نفوذ کرده و پوست‌‌های خشک را مرطوب نگه می‌‌دارد و همچنین از جوش زدن و ایجاد چربی پوستی در پوست‌‌های چرب جلوگیری می‌‌کند.  به این ترتیب مصرف انار برای هر نوع پوست مفید است.

انار و آلزایمر     

عوامل مختلفی می‌‌تواند در سلول‌‌های مغزی انسان التهاب ایجاد کند.  این التهاب خود زمینه ساز بیماری‌‌های عصبی مختلفی همچون آلزایمر و پارکینسون است.  پلی فنولی به نام پونیکالاجین در انار وجود دارد که می‌‌تواند با التهاب برخی سلول‌‌های اختصاصی در مغز مقابله کند. 

به این ترتیب با دریافت کافی انار می‌‌توان از بروز برخی بیماری‌‌های عصبی مانند آلزایمر جلوگیری کرد و یا به روند درمانی آن کمک کرد.  در تحقیقات مشاهده شده افرادی که در هفته 2 لیوان یا بیشتر آب انار می‌‌نوشند، احتمال پیشرفت و بروز آلزایمر در آن‌‌ها نسبت به افرادی که در هفته نصف لیوان آب انار مصرف می‌‌کنند 76درصد کمتر است.

تأثیر انار بر مفاصل و استخوان‌‌ها

انار حاوی مهارکننده اینترلوکین1b- که عامل اصلی التهاب و تخریب مفاصل می‌‌باشد، است. در بیمارانی که از ورم مفاصل و استخوان‌‌ها رنج می‌‌برند، مصرف انار با خاصیت ضد التهابی خود می‌‌تواند تخریب مفاصل را کاهش دهد. پس با دریافت منظم این میوه می‌‌توان علائم ورم مفاصل و التهاب استخوان‌‌ها را کاهش داد. 

مصرف انار در بارداری

انار غنی از ویتامین‌‌های A،E ،C ، B3و اسید فولیک، پتاسیم، کلسیم و فیبر است، که برای سلامت مادر در بارداری و رشد مناسب جنین ضروری می‌‌باشند.  میزان بالای آهن و اسید فولیک انار از کم خونی در بارداری جلوگیری کرده و خاصیت ضد التهابی آن برای بهبود جریان خون که برای رشد طبیعی کودک ضروری است، مفید می‌‌باشد. 

پتاسیم موجود در انار از گرفتگی عضلات پا که در حاملگی شایع است جلوگیری می‌‌کند.  مادر باردار با مصرف منظم انار می‌‌تواند از تولد نوزاد کم وزن، نارس و یا صدمات مغزی در نوزاد پیشگیری کند.

 

 

 

 برای خواندن بخش اول- 10 خاصیت طلایی انار در درمان بیماری‌ها- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: کلاژن، مصرف انار، فیبروبلاست‌‌ها، الاستین، انار و آلزایمر، تأثیر انار بر مفاصل، مصرف انار در بارداری تعداد بازديد: 507 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز