Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 02:15

30
اردیبهشت
فواید آناناس برای سلامتی (2)

فواید آناناس برای سلامتی (2)

بتاکاروتن که می‌توان آن را در انبه، پاپایا، زردآلو، کلم بروکلی، طالبی و هویج نیز یافت، یکی از آنتی‌اکسیدانهایی است که نشانه‌های حساسیت راکنترل می‌کند.

ویتامین‌‌ها و مواد معدنی

تحقیقات نشان داده است که ویتامین‌‌های آنتی‌اکسیدان نظیر بتا-کاروتن ویتامین A و ویتامین‌‌های C و E ممکن است ماکولارا در برابر تخریب محافظت کنند. اخیرا در مطالعه ای بر روی 3600 بیمارنشان داده شده است که مصرف ویتامین‌‌های C ,E, بتا-کاروتن و روی، خطرپیشرفت بیماری را در بعمی بیماران تا  28 درصد کاهش می‌‌دهد. این یافته‌‌ها سبب می‌‌شوند تا پژوهشگران به بیماران در خطر ابتلا به AMD پیشرفته توصیه کنند تا آنتی اکسیدان و روی به مقادیر زیر مصرف کنند.

سلامت قلب

"فیبرین"نام نوعی پروتئین ارگانیک است که باعث روند انعقاد خون می‌شود .وجود این ترکیبات در خون مانع از گردش خون شده و در نتیجه امکان دارد باعث ایجاد لخته‌های خونی شود اما بروملین قادر است که این پروتئین را حل کرده و جریان خون را روان سازد.

در این صورت است که خون به‌خوبی به تمام ارگانهای بدن می‌رسد، فعالیت قلب کنترل می‌شود، رگهای خونی بازشده و از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌شود. به عقیده محققان تأثیراین ترکیب با اثرات آسپرین قابل مقایسه است. البته منظورمان  این نیست که داروی آسپرین خود را کنار گذاشته و آناناس را جایگزین کنید. شما می‌توانیداز این میوه برای ارتقای سلامت قلب خود استفاده کنید.

استحکام استخوان‌‌ها

یکى از خواص مهم آناناس کمک به ساخت استخوان‌‌هاى سالم و استحکام استخوان‌‌ها است. آناناس غنى از منیزیم، ماده معدنى اى است که وجودش براى ساخت استخوانها و ارتباط بافت‌‌ها مرورى است.آناناس باعث رشد استخوان‌‌ها در بدن جوانان  و استحکام استخوان‌ها درپسران مى شود. منگنز، همراه با دیگر مواد معدنی، ممکن است در جلوگیری از پوکی استخوان در زنان یائسه مفید است.

مقابله با سرطان

ویتامین C موجود در آناناس علاوه بر تاثیر روی جوان ماندن سلولها، باعث حفظ سلامت دستگاه گوارش نیز می‌شود. اثر آنتی‌اکسیدانی این ویتامین به حدی است که مانع ابتلا به سرطان دستگاه گوارش می‌شود. علاوه بر این،آناناس حاوی آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن است. بنابراین مصرف آن باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات و همین طور سرطان کلون می‌شود.

فیبر موجود در آناناس نیز با تاثیر روی دستگاه گوارش از ابتلا به سرطان روده کوچک و بزرگ می‌کاهد. نتایج پژوهش‌‌های متعدد نشان می‌‌دهد که بروملین موجود در آناناس باسرطان مقابله می‌‌کند. بر اساس این نتایج دریافت زیاد این آنزیم به مدت چندماه باعث از بین رفتن تومورهای سرطانی شده است بدون اینکه عوارض جانبی ایجاد کرده باشد. نتایج بررسی‌‌های آزمایشگاهی نشان می‌‌دهد که بروملین می‌‌تواند از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند. به عقیده متخصصان مصرف آناناس و دریافت آنزیم بروملین می‌‌تواند یک درمان مکمل برای مقابله با سرطان باشد.

مقابله با التهاب سینوس‌‌ها

این میوه حاوی آنزیم هم کننده پروتئین به نام بروملین است که خاصیت ضد التهابی دارد. مصرف بروملین موثر است زیرا مخاط و التهاب سینوس‌‌ها راکاهش می‌‌دهد. می تواند به از بین بردن سینوزیت و مسائل مربوط به سینوس مبتنی بر آلرژی کمک کند و می‌‌تواند به درمان سرفه و خلط کمک کند.

آناناس و پوست

یکی از راهکارهای کنترل آسیبهای پوستی ناشی از اشعه آفتاب، آلودگی هوا و رسوب این آلاینده‌ها روی پوست، مصرف آناناس است. دلیل این مساله نیز وجود آنتی‌اکسیدان ویتامین C و روی در این میوه است. بنابراین با مصرف آناناس، سلولهای پوست ترمیم شده و به این ترتیب پوست سالم و شاداب می‌ماند. مالیدن محلول آب آناناس و لیموترش روی پوست نیز به ترمیم سلولهای آن کمک می‌کند.

آناناس و فشارخون

آناناس سرشار از پتاسیم است. بنابراین خوردن آناناس تازه در افراد مبتلا به فشار خون بالا باعث کنترل میزان فشار خون می‌شود. دلیل آن نیز پتاسیم بالای این خوراکی و تاثیر آن روی بهبود عملکرد پمپ سدیم  پتاسیم است. درافرادی که هر روز آناناس مصرف می‌کنند، خطر بالا رفتن فشار خون تا 20 درصد کاهش می‌یابد. این نکته بویژه در افرادی که دچار مشکل فشار خون بالا هستند، مساله بسیار مهمی است.

آناناس و حساسیت

بتاکاروتن که می‌توان آن را در انبه، پاپایا، زردآلو، کلم بروکلی، طالبی و هویج نیز یافت، یکی از آنتی‌اکسیدانهایی است که نشانه‌های حساسیت راکنترل می‌کند. بنابراین در فصل بهار که اوج حساسیت فصلی است، مصرف‌ روزانه چند حلقه آناناس تازه باعث کنترل نشانه‌های حساسیت می‌شود.

 

 

برای خواندن بخش اول - فواید آناناس برای سلامتی - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: خواص درمانی آناناس، آناناس، خواص آناناس، کنسرو آناناس، میوه آناناس، خوردن آناناس، دسر آناناس تعداد بازديد: 525 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز