Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 14:48

4
تیر
کدام نوشیدنی کاهش وزن را ۲ برابر می‌کند؟

کدام نوشیدنی کاهش وزن را ۲ برابر می‌کند؟

نتایج تحقیقی نشان داد که جایگزینی آب با نوشیدنی‌های دیگر می‌تواند به کاهش وزن پنج پوندی (۲.۲۶۷ کیلوگرم) کمک کند.

نتایج تحقیق قبلی نیز نشان داد که دو لیوان آب قبل از غذا می‌تواند کاهش وزن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. نوشیدن آب به کاهش سطح گلوکز ناشتا کمک می‌کند و به طور طبیعی منجر به هیدراتاسیون بهتر می‌شود.

دکتر دبورا تیت، محقق ارشد این تحقیق گفت: جایگزینی نوشیدنی‌های بدون کالری – چه آب، چه نوشابه‌های رژیمی یا چیزهای دیگر – می‌تواند یک تغییر واضح و ساده برای افرادی باشد که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند یا حفظ کنند.

اگر این کار در مقیاس وسیع انجام شود، می‌تواند به طور قابل توجهی از افزایش مشکل چاقی در سلامت عمومی بکاهد.

در این مطالعه ۳۱۸ فرد چاق یا دارای اضافه وزن شرکت کردند و از یک گروه خواسته شد که نوشیدنی‌های حاوی کالری را به آب یا نوشیدنی‌های رژیمی تغییر دهند. گروه مقایسه نیز با انتخاب خود، تغییری در رژیم غذایی خود ایجاد کردند.

نتایج نشان داد که ۶ ماه بعد، گروهی که به نوشیدنی‌های بدون کالری پایبند بودند، دو برابر شانس کاهش وزن خود را داشتند.

بیشتربخوانید:

 

 

دکتر تیت گفت: ما آموختیم که هم آب و هم نوشابه‌های رژیمی فوایدی دارند اما ممکن است متفاوت باشند.

افرادی که واقعا طعم شیرین یا کربناته یا کافئین نوشابه‌ها را دوست دارند، اگر فقط نوشابه‌های رژیمی مصرف می‌کنند، ممکن است بیشتر به این تغییر پایبند باشند اما نوشیدن آب با برخی دیگر از بهبودهای مهم سلامتی مانند کاهش قند خون مرتبط است.

 دکتر تیت افزود: تغییر به یک نوشیدنی بدون کالری در مقایسه با سایر مداخلات رژیمی نسبتا آسان است.

جایگزینی غذاها یا نوشیدنی‌های خاصی که بخش قابل توجهی از کالری روزانه را فراهم می‌کنند، ممکن است یک استراتژی مفید برای کاهش وزن متوسط یا پیشگیری از افزایش وزن باشد.

نوشیدنی‌ها ممکن است اهداف ایده‌آلی باشند اما به خاطر داشته باشید، این استراتژی تنها در صورتی جواب می‌دهد که فرد کالری‌های از دست رفته را به روش دیگری جبران نکند.

برچسب ها: رژیم غذایی، چاقی، لاغری، کاهش وزن، تناسب اندام، کالری، چربی سوزی، آب، لاغری سریع تعداد بازديد: 105 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز