Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 18:19

13
خرداد
بیماران دیابتی میان‌وعده‌ها را فراموش نکنند

بیماران دیابتی میان‌وعده‌ها را فراموش نکنند

دکتر حسین ایمانی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت:‌ میان‌وعده‌ها باعث می‌شوند اثرات افت قندی که داروهای بیماری دیابت، ایجاد می‌کنند کنترل شود؛ به عنوان مثال فردی که صبح انسولین می‌زند، ممکن است

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر حسین ایمانی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت:‌ میان‌وعده‌ها باعث می‌شوند اثرات افت قندی که داروهای بیماری دیابت، ایجاد می‌کنند کنترل شود؛ به عنوان مثال فردی که صبح انسولین می‌زند، ممکن است دچار افت قند شود و باید میان‌وعده دریافت کند. میان‌وعده‌ها باید بر اساس قد و وزن افراد دیابتی تنظیم شوند تا این افراد انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند. بیماران دیابتی باید در کنار رژیم غذایی اصلی سه وعده اصلی یعنی صبحانه، نهار و شام، سه میان‌وعده بین صبحانه و نهار، عصرانه و شب قبل از خواب داشته باشند. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند سبب ابتلای افراد به دیابت نوع دوم شود، اضافه وزن و چاقی است. در صورتی که افراد بتوانند وزن خود را در حد طبیعی نگه دارند، این اقدام بیش از ۵۰ درصد از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند. اضافه وزن و چاقی سبب مقاومت سلولی به انسولین تزریقی بدن می‌شود و افراد را مستعد ابتلا به نوع دوم بیماری دیابت می‌کند. تغذیه مناسب، حفظ کنترل وزن و تاکید بر استفاده نکردن از قندهای ساده، اقدامات مهم برای پیشگیری از ابتلا به دیابت است. متخصص تغذیه بالینی در گفت و گو با خبرنگار علم و آموزش ایرنا و به نقل از دنیای تغذیه، به هموطنان توصیه کرد که از مصرف قند، شکر، مربا، عسل‌های کارخانه‌ای و کیک‌های کارخانه‌ای تا حد امکان خودداری کنند. رژیم غذایی ما به گونه نامناسب است، به این معنی که معمولاً وعده‌های غذایی اصلی را صرف نمی‌کنیم، اما به کرات چای را با قندهای ساده، شکلات و کیک‌هایی که سرشار از شکر است، مصرف می‌کنیم. مصرف بی‌رویه قندهای ساده و استرسی که در زندگی روزمره ما وجود دارد، افراد را مستعد ابتلا به دیابت می‌کند. در افراد دیابتی به خصوص نوع دوم، کنترل وزن بسیار حائز اهمیت است.

 بیشتربخوانید:

اختلالات خواب و دیابت بارداری

 ارتباط دیابت با کمبود ویتامین D

کاهش قند خون؛ عارضه شایع دیابت

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، کاهش وزن، دیابت، انسولین، قندخون، علائم دیابت، دیابت نوع2 تعداد بازديد: 179 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز