Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 00:41

31
خرداد
کاهش وزن با رژیم غذایی تابستانی (1)

کاهش وزن با رژیم غذایی تابستانی (1)

فصل گرما، بهترین زمان برای تفریح و دورهم جمع شدن است. اما اگر چربی های اضافه بدن تان، باعث خجالت تان می شود و به فکر لاغر شدن افتاده اید، نیازی نیست خود را گرسنگی بدهید. شما می توانید با مصرف خوراکی های تابستانی به وزن دلخواه تان برسید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

فصل گرما، بهترین زمان برای تفریح و دورهم جمع شدن است. اما اگر چربی های اضافه بدن تان، باعث خجالت تان می شود و به فکر لاغر شدن افتاده اید، نیازی نیست خود را گرسنگی بدهید. شما می توانید با مصرف خوراکی های تابستانی به وزن دلخواه تان برسید.

راز وزن کم کردن در انتخاب غذاهای سالم و مصرف کالری کمتر از حدی است که بدن تان می سوزاند. و اینکه هنگام تابستان، وقتی به دلیل گرما تمایل فرد به غذاهای سنگین و پرچرب کمتر می شود، زمان خوبی برای لاغر شدن است.

بنابر توصیه کارشناسان تغذیه، مناسب ترین روش برای کم کردن کالری از غذای تان، استفاده از سخاوت طبیعت در تابستان است. انواع میوه و سبزی در فصل تابستان به وفور یافت می شوند و این خوراکی ها علاوه بر اینکه کم کالری هستند، سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و فیبر هستند.

خوردن میوه هایی مانند پرتقال و سیب را برای فصل پاییز بگذارید و اکنون از خوراکی هایی مانند انواع توت های تازه، هندوانه، گوجه فرنگی، کدوی سبز، خیار، نخود فرنگی مصرف کنید. همچنین وقتی پای میوه و سبزی در میان باشد، نگران مقدار مصرف نباشید و هر اندازه که مایل باشید می توانید میل کنید.

خوراکی های تابستانی، بهترین گزینه برای لاغری

اگر اضافه وزن دارید و در عین حال از ماندن در آشپزخانه در روزهای گرم تابستان بیزارید، خوراکی های زیر بهترین گزینه هستند. با خوردن این غذاها، می توانید چربی های اضافی بدن تان را بسوزانید و خنک تر از همیشه باقی بمانید.

سوپ های سرد

سوپ های سرد بسیار کم کالری و بهترین انتخاب برای لاغر شدن هستند. سوپ های سرد مانند گازپاچو یا شوید وخیار که حاوی سبزیجات متنوعی هستند، بهترین پیش غذا برای لاغر شدن است.

تحقیقات نشان داده که مصرف سوپ های حاوی حبوبات و سبزی، پیش از غذای اصلی، به فرد تا حد زیادی احساس سیری می دهد و باعث می شود، از غذای اصلی کمتر بخورد.

سوپ سرد گازپاچو از ترکیب گوجه فرنگی، پیاز، خیار، فلفل دلمه ای،کرفس، سرکه، روغن زیتون، آب لیمو ترش و آب گوجه فرنگی درست می شود و علاوه بر اینکه طعم خوبی دارد، به دلیل کالری کم، در رژیم های غذایی کاهش وزن، بسیار مناسب است.

خوراکی های پرآب

بررسی ها نشان داده است که خوراکی های پرآب شاخص توده بدنی را پایین نگه می دارند. آب موجود در این خوراکی ها، به فرد احساس سیری می دهد و او نسبت به غذاهای پرکالری تمایل کمتری نشان می دهد.

بیش از 92 درصد حجم هندوانه و توت فرنگی ها را آب گرفته است. از میوه های دیگر که آنها نیز حاوی آب فراوان هستند، می توان به انگور، طالبی و هلو اشاره کرد. البته این میوه ها نیز حاوی قند فراوان هستند، پس در مصرف آنها در روز زیاده روی نکنید.

سبزی های گریل شده

سبزی هایی مانند پیاز، فلفل دلمه ای، کدوی سبز، هویج، بادنجان، مارچوبه و سیر را گریل کرده و مصرف کنید. این خوراکی ها بهترین گزینه برای رژیم های کاهش وزن هستند.

می توانید با استفاده از آنها وعده های غذایی مناسبی آماده کنید. مانند: سالاد سبزی گریل شده به همراه پنیر بز،  سبزی های گریل شده و نان پیتا...

 

 

برای خواندن بخش دوم -کاهش وزن با رژیم غذایی تابستانی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه و چاقی، تغذیه و تابستان، تغذیه و گرما، تناسب اندام، رژیم کاهش وزن، راه های لاغر شدن، کاهش وزن و تابستان تعداد بازديد: 1158 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز