Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:03

16
خرداد
رژیم غذایی سالم (1)

رژیم غذایی سالم (1)

روده‌هایی كه به اندازه كافی حركت و فعالیت نداشته باشند، همواره مقداری مواد غذایی قدیمی را در خود نگاه می‌دارند و این مواد نوبت به نوبت جذب خون می‌شوند.

تحریریه دنیای سلامت

 

 

 

اغلب مردم به اندازه كافی آب نمی‌نوشند و وقتی كه احساس تشنگی می‌كنند، به اشتباه فكر می‌كنند كه گرسنه شده‌اند. افراد بسیاری دچار كم‌آبی هستند و اصلا متوجه این موضوع نمی‌باشند. علت این كم آبی هم فقط ننوشیدن آب كافی است. خوردن نوشابه، قهوه، چای، شیر كاكائو و مایعات دیگر، تشنگی را برطرف می‌كند و فرد دیگر میلی به نوشیدن آب ندارند؛ بنابراین رفته‌رفته مقدار آب بدنش كاهش می‌یابد.

احساس گرسنگی نباید باعث شود كه برای رفع آن هر ماده غذایی نامناسبی را بخوریم؛ مگر در مواقع ضروری. بدن ما نیاز به جذب مواد مغذی مورد نیاز از روده‌ها دارد. جذب غذا از طریق نوعی پوشش سمی در دیواره روده، مسدود می‌شود. به این ترتیب همواره مقداری غذای فاسد و حتی باقیمانده داروها در روده بزرگ می‌ماند و به صورت ذرات كوچك به دیواره روده می‌چسبد و با حركت‌ها و تكان‌های روده و شكم نیز از بین نرفته و دفع نمی‌شود.

ما همواره جمعی از مواد غذایی بسیار قدیمی و فاسد را در روده خود حمل می‌كنیم و خودمان هم اصلا از آن خبر نداریم. این مواد فقط با استفاده از برخی محصولات پاك‌كننده روده‌ها دفع می‌شوند. مثل ته‌نشین شدن جرم‌ها و مواد در لوله‌های آب كه با گذشت زمان لایه‌ای از این مواد در دیواره داخلی لوله‌ها تشكیل می‌شود و فقط با استفاده از تمیز كننده‌ها می‌توان لوله‌ها را پاك كرد، روده‌ها نیز در صورتی كه پاكسازی نشوند، دچار گرفتگی می‌شوند. به عبارت دیگر برای آنكه روده‌ها عملكرد بهتری داشته باشند، لازم است گاهی اوقات جوان‌سازی شوند.

در زمان‌های گذشته كه آرد تصفیه‌شده، شكر تصفیه‌شده، نمك تصفیه‌شده و سایر مواد غذایی تصفیه‌شده وجود نداشت، عمل دفع بیشتر صورت می‌گرفت و افراد تقریبا بعد از هر بار غذا خوردن یك‌بار مدفوع می‌كردند. این روزها می‌گویند كه اگر روزی یك‌بار این كار انجام شود، كافی است؛ در حالی كه اختلالات مربوط به دستگاه گوارش در میان مردم بسیار شایع شده و مرگ و میر در اثر سرطان روده در حال افزایش است.

روده‌هایی كه به اندازه كافی حركت و فعالیت نداشته باشند، همواره مقداری مواد غذایی قدیمی را در خود نگاه می‌دارند و این مواد نوبت به نوبت جذب خون می‌شوند و از آنجایی كه فاسد و كهنه هستند، مواد سمی را از طریق خون به تمام نقاط بدن می‌ر‌سانند. برخی مواد غذایی، خصوصا تخم‌مرغ، بیشتر به روده‌ها می‌چسبند و شروع به تولید این مواد سمی می‌كنند.

كم‌كم مواد دیگری نیز روی آنها انباشته می‌شود و عمل جذب مواد غذایی مفید از روده‌ها برای بدن دشوار می‌گردد. در این حالت بهترین رژیم‌های گیاهی و كامل‌ترین نوع تغذیه نیز نمی‌تواند به راحتی این مواد را دفع كند. برای پاكسازی روده‌ها می‌توان از ملین‌های گیاهی استفاده كرد. این ملین‌ها حاوی زغال چوب، ژلاتین سیب، نارون قرمز، دانه سلیوم و سایر مواد گیاهی هستند. (هرگز در استفاده از این ملین‌ها زیاده‌روی نكنید، بلكه فقط گاهی اوقات برای پاكسازی روده‌ها آنها را مصرف كنید).

در حال حاضر با پیشرفت علم و فن‌آوری‌های گوناگون همچنین زندگی ماشینی و گسترش شهرنشینی مردم كمتر به تغذیه و مواد غذایی مصرفی خود اهمیت می‌دهند و متوجه زیان‌های جبران‌ناپذیری كه از همین طریق به سیستم بدن خود وارد می‌كنند، نمی‌شوند. در این مقاله پیرامون نكاتی كه با رعایت آنها می‌توانید تا حدودی آسیب‌های ناشی از زندگی ماشینی را  كم كنید به شما عزیزان خواننده یادآوری می‌كنیم.

بیشتر مردم دنیا دچار حمله پارازیت‌ها می‌شوند. این پارازیت‌ها از مواد مغذی بدن ما تغذیه می‌كنند و ما احساس گرسنگی می‌كنیم. در واقع آنها انرژی ما را به غارت می‌برند و نیروی حیاتی‌ ما را می‌گیرند، ضایعات آنها هم جذب بدن می‌شود. برخی مواد گیاهی ضدپارازیت قادر به از بین بردن این پارازیت‌ها هستند؛ مثل سیر، خاراگوش، گردوی سیاه، پوست درخت انار، كوآسیا و ... نیازی نیست مدت‌ها از این داروهای گیاهی استفاده كنید تا پارازیت‌ها از بین بروند. در همان هفته نخست مصرف، این اتفاق می‌افتد و شما از شر آنها خلاص می‌شوید...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- رژیم غذایی سالم- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: رژیم غذایی سالم، غذای فاسد، غذای سالم، احساس گرسنگی، احساس تشنگی، رژیم سالم، دیواره روده تعداد بازديد: 877 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز