Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 20:44

1
دی
اثرات گیاهخواری بر روی اندام‌های بدن انسان

اثرات گیاهخواری بر روی اندام‌های بدن انسان

همچنین در بیماری‌های كیسه صفرا در وهله اول باید ادویه تند، چربی و ترشی هر چه كمتر مصرف گردد. مصرف سبزی‌های لطیف از قبیل اسفناج، هویج، چغندر، كلم قمری، مارچوبه، گل كلم، خیار، كدو، گوجه‌فرنگی و ترب نیز توصیه می‌شود.

سيدجمال عزيزی؛ كارشناس ارشد زراعت

 

 

اندام‌های بدن انسان دائما چه در خواب و چه در بیداری در حال كار و فعالیت هستند و نظم و ترتیب شگفت‌آوری در كلیه دستگاه‌های بدن قرار است، پس برای ادامه یافتن و سالم نگاه داشتن این اعمال بایستی غذای مناسبی را به آنها رساند تا این نظم و هماهنگی به هم نخورد و تولید ناراحتی و اختلال ننماید.

باید غذاهایی را مصرف نمود كه بدن به آنها نیاز دارد نه آنچه كه عادت غلط به ما آموخته است. خوردن غذای تازه، خام و سالم گذشته از اینكه سمی وارد بدن ما نمی‌كند به بدن فرصتی می‌دهد تا خود را از شر فضولات و مواد سمی كه سال‌ها در بافت‌های مختلف آن انباشته شده و سلول‌ها را كم و بیش از بین برده‌اند، رها سازد و اعمال حیاتی خود را بهتر و كامل‌تر انجام دهند. 

خام‌‌گیاهخواری در بیماری‌های قلب و عروق معجزه می‌كند، زیرا با محدود شدن مصرف نمك و كلسترول، تعادل مواد معدنی (مانند كلسیم، سدیم، منیزیم و غیره) و همچنین فراوانی ویتامین‌هایی از قبیل ویتامین‌های گروه ب، نیروی قلب و عروق و طاقت آن برای انجام كارهای سنگین افزایش می‌یابد. كاهش كلسترول سبب باز شدن عروق (به ویژه شریان‌های قلب)، گردش خون بهتر و در نتیجه پیشگیری از بروز سكته‌های قلبی می‌گردد.

در این‌گونه بیماری‌ها، میوه، سالاد و انواع سبزیجات تازه بسیار مناسب است. با مصرف این مواد غذایی، فشار خون بالا نیز در نتیجه كاهش كلسترول تنظیم می‌شود. همچنین در درمان بیماری‌های كبدی (چه حاد و چه مزمن) كه با اختلال سوخت‌وساز همراهند، خام‌گیاهخواری نقش اصلی را دارد. در این‌گونه بیماری‌ها باید بیشتر از گندم، برنج، سبزیجات و میوه‌‌های تازه و سلولز‌دار و عسل استفاده گردد. در بین سبزی‌ها از همه مهم‌تر هویج، چغندر، كدو حلوایی، گوجه‌فرنگی، ترب و تربچه هستند. 

همچنین در بیماری‌های كیسه صفرا در وهله اول باید ادویه تند، چربی و ترشی هر چه كمتر مصرف گردد. مصرف سبزی‌های لطیف از قبیل اسفناج، هویج، چغندر، كلم قمری، مارچوبه، گل كلم، خیار، كدو، گوجه‌فرنگی و ترب نیز توصیه می‌شود.

در بیماری‌های كلیه خام‌گیاهخواری بهترین درمان است، چرا كه تمام شرایط اصلی معالجه در این نوع تغذیه یكجا با هم جمع‌اند، مخصوصا در نتیجه نوسازی سلول‌های از كار افتاده زندگی تازه‌ای به كلیه می‌بخشد. این رژیم به‌خصوص در یبوست مزمن كه معمولا بیماران مبتلا به سوءهاضمه به آن دچار هستند بسیار مفید است. مصرف سبزی و میوه به همراه پوست، بهترین درمان بوده، با قدرت نوسازی كه در آنها نهفته است مخاط معده و روده ترمیم می‌شود و بیمار از یك عمر مصرف دارو رها می‌شود.

در این بیماران با پیروی از رژیم خام‌گیاهخواری، تلخی و بوی بد دهان از بین می‌رود، اشتهای طبیعی بازمی‌گردد، التهاب مزمن معده از بین می‌رود و ناراحتی‌های بعد از غذا مانند ترش كردن، سوزش سر دل، نفخ و آروغ زیاد برطرف می‌شود، همچنین عملكرد روده منظم شده، از اسهال و یبوست اثری باقی نمی‌ماند.

در بیماری‌های پوستی نیز خام‌گیاهخواری بهترین درمان شناخته شده، زیرا با خوردن غذای طبیعی به تدریج تمام كمبودها به‌ویژه كمبود ویتامین‌هایی كه برای تندرستی پوست ضرورت كامل دارند برطرف می‌شود. با این رژیم چربی زیاد پوست یا خشكی آن از بین می‌رود و پوست باطراوت و صاف می‌شود، از طرف دیگر با متعادل ساختن مواد معدنی و غیره مواد مازاد و مزاحم دفع شده، همچنین با ترمیم ضایعات معده و روده علت بعضی از بیماری‌های پوست از بین می‌رود و درمان قطعی پدیدار می‌شود. این رژیم برای بیماران مبتلا به ضعف اعصاب نیز بسیار مفید است. 

پیروی از این رژیم در بیماران مبتلا به افسردگی (به جای استفاده از قرص‌های متعدد كه جز معتاد ساختن و مسموم كردن بیمار و اثر موقت چند ساعته فایده دیگری ندارند) نیز بسیار مفید است. همچنین خام‌گیاهخواری در مبتلایان به صرع و میگرن اثرات قابل توجهی دارد. دلهره، تشویش، زودرنجی، خودخوری، عصبانیت، سرد بودن دست‌ها، عرق كردن غیرعادی، طپش قلب و بسیاری از ناراحتی‌های دیگر، نتیجه به هم خوردن تعادل اعصاب خودكار است. این موارد بیش از 80 درصد بیمارانی را تشكیل می‌دهد كه به مطب پزشكان مراجعه می‌نمایند. در این موارد نیز رژیم خام‌گیاهخواری مفید است. 

خام‌گیاهخواری در بیماری‌هایی از قبیل روماتیسم، نقرس، بیماری‌های قند و چاقی هم اثر بسزایی دارد، زیرا بدن فرصتی به دست می‌آورد تا اسید اوریك هنگفتی را كه در نسوج انباشته شده از خود دور سازد. در دیابت نیز بسته به درجه شدت آن رژیم بیماران از موردی به مورد دیگر فرق می‌كند. در این بیماران بهتر است در ابتدا از میوه‌های خیلی شیرین با احتیاط و به مقدار كمتر مصرف شود.

در چاقی مفرط خام‌گیاهخواری بهترین درمان است، زیرا آنچه برای بیمار چاق زیان‌آور است (مانند چربی‌های اشباع‌شده) در این رژیم به میزان كمتری وجود دارد. در افراد چاق، علاوه بر انباشته شدن اسید اوریك و سایر سموم در بافت‌ها، فشار وارده بر روی قلب، سبب بزرگی و نارسایی آن شده، این افراد به تنگی نفس، افزایش فشار روی ستون مهره و در نتیجه دردهای دست، پشت، كمر و غیره دچار می‌شوند كه هر یك از این موارد، در جای خود گرفتاری بزرگی به حساب می‌آیند. 

ناتوانی جنسی در مردان، نازایی‌های مربوط به عدم عملكرد صحیح تخمدان‌ها، بعضی از موارد سقط جنین و بسیاری از اختلالات غدد، توسط خام‌گیاهخواری درمان‌پذیر است. خام‌گیاهخواری تمام نسوج بدن را محكم‌تر ساخته، عملكرد و سوخت و ساز آنها را بهبود می‌بخشد و با متعادل ساختن مواد معدنی از جمله كلسیم و فلوئور، سبب استحكام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود، همچنین دردهای ناشی از دیسك‌های بین مهره‌ها كاهش می‌یابد.

خام‌گیاهخواری از بروز سرطان پیشگیری می‌نماید، حتی در صورت اقدام به موقع، سرطان‌های پیشرفته و پخش شده را نیز درمان می‌نماید. 

 

برچسب ها: غذاهای مناسب بدن، ویژگی غذای مصرفی، درمان بیماری با غذا، خام گیاهخواری، رژیم خام گیاهخواری تعداد بازديد: 605 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز