Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 14:20

19
مرداد
تفلون، مناسب و بی‌خطر

تفلون، مناسب و بی‌خطر

نام ظروف تفلون به ظروفی اطلاق می‌شود كه در آنها سطح داخلی كه در تماس با ماده غذایی است، با یك ماده پلیمری پوشانده می‌شود تا از چسبیدن مواد غذایی به ظرف در حین پخت جلوگیری شود.

محمد حضوری

 

 

نام ظروف تفلون به ظروفی اطلاق می‌شود كه در آنها سطح داخلی كه در تماس با ماده غذایی است، با یك ماده پلیمری پوشانده می‌شود تا از چسبیدن مواد غذایی به ظرف در حین پخت جلوگیری شود. ظروف تفلون می‌توانند از آلومینیوم، فولاد ضدزنگ، چدن و سرامیك با درجه خلوصی كه در شرایط عادی مصرف مواد غذایی در آنها موجب آلودگی و مسمومیت غذایی نشود، ساخته شوند.

در هنگام خرید این ظروف دقت كنید كه پوشش كف ظرف عاری از ترك‌های مشهود باشد. برای این بررسی تمامی سطوح داخلی (كف و بدنه) به جز سرپرچ‌ها را برای اطمینان از كامل بودن پوشش بررسی كنید. تهیه ظروف با نام‌های تجاری معروف اطمینان بیشتری را در خصوص كیفیت تفلون به ما خواهد داد.

اثرات تفلون بر سلامتی: دو نگرانی اساسی در خصوص به كارگیری ظروف تفلون عبارتند از اثرات حرارت بر این ظروف كه ممكن است با احتمال تشكیل مواد سمی در آنها همراه باشد و مورد دیگر جدا شدن تكه‌های تفلون از كف ظرف و وارد شدن آنها به بدن كه ممكن است برای سلامتی زیانبار باشد.

محققان اعلام كرده‌اند كه تفلون در اثر حرارت تجزیه می‌شود و گازی كه در اثر تجزیه از آن متصاعد می‌شود برای محیط زیست زیان‌آور است. البته شركت‌های معتبر تولید تفلون اعلام می‌دارند كه تفلون عرضه‌شده آنها كیفیت خود را تا دمای 200 درجه سانتیگراد حفظ می‌كند و تجزیه پوشش فقط زمانی اتفاق می‌افتد كه درجه حرارت از 300 درجه تجاوز كند.

توصیه‌هایی برای استفاده بهینه از ظروف تفلون: نكته مهم در مورد ظروف تفلون این است كه هرگز نسبت به بازسازی آنها اقدام نكنید، زیرا بر اساس اعلام نظر وزارت بهداشت نوع تفلون مصرفی و نحوه فعالیت بسیاری از واحدهای بازسازی تفلون، مورد تایید نیست.

قبل از استفاده برای اولین بار از ظرف، آن را با آب داغ و مایع ظرفشویی بشویید و با روغن مایع آغشته كنید. از كفگیر یا دیگر وسایل مشابه فلزی در ظروف نچسب با مقاومت معمولی استفاده نكنید و برای این كار از قاشق‌های تفلون یا چوبی استفاده نمایید. برای شستشوی این نوع از ظروف، هیچ‌گاه از سیم یا پودرهای شوینده كه ممكن است موجب ساییدگی كف ظرف شود، استفاده نكنید. از حرارت دادن ظرف خالی پرهیز كنید.

 

برچسب ها: مسمومیت غذایی، ظروف تفلون، تفلون، خواص ظروف تفلون، ماده پلیمری، پوشش ظروف تفلون، سطوح ظروف تفلون تعداد بازديد: 854 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز