Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:27

6
مهر
فرصت‌سازی و انجام ورزش (3)

فرصت‌سازی و انجام ورزش (3)

بخش سوم- آیا آنقدر مشغول هستید كه نمی‌توانید لحظاتی كوتاه را به ورزش اختصاص دهید؟ فكر نمی‌كنم، همیشه می‌توان به سادگی این لحظات را پیدا كرد. یافتن زمان برای تناسب اندام و ورزش، در دستان شما قرار دارد.

 

خودتان باشید

یكی از مهم‌ترین دلایلی كه افراد ورزش نمی‌كنند، انتخاب نادرست ورزش متناسب با شخصیت آنهاست. تصور نكنید چون دوست شما دونده خوبی است، شما هم می‌توانید دونده خوبی شوید. شیوه زندگی، علاقه‌های شخصی و شخصیت خود را تجزیه و تحلیل كنید تا متوجه شوید چه ورزشی مناسب شماست.

یافتن ورزشی كه به واقع از انجام آن لذت می‌برید، سخت نخواهد بود و گنجاندن‌ آن در برنامه روزانه بسیار لذت‌بخش نیز هست.

خانواده را همراه خود ببرید

اگر تعهدات خانوادگی مانع از فعالیت‌های گروهی شما می‌شود، به طور منظم به گونه‌ای برنامه‌ریزی كنید كه خانواده را همراه خود ببرید و فعالیت‌های گروهی انجام دهید. پیاده‌روی، فوتبال، دوچرخه‌سواری و انجام فعالیت‌های ورزشی گروهی می‌تواند در تشویق اعضای خانواده به ورزش نیز مفید باشد از كودك‌تان نیز نظرخواهی كنید و اجازه دهید در انتخاب نوع فعالیت‌های ورزشی سهیم باشد. به یاد داشته باشید كه برای خانواده‌تان ورزش می‌كنید و هنگامی كه كودك‌‌تان به اهمیت ورزش در زندگی والدین پی می‌برد، ورزش برای او نیز مهم می‌شود.

بردن وسایل ورزشی در زمان مسافرت و تعطیلات

هنگامی كه به مسافرت و یا تعطیلات می‌روید، حتماً لباس و وسایل ورزشی را همراه خود داشته باشید. این كار سیگنالی به مغز شما می‌فرستد تا وقت كافی برای ورزش كردن را پیدا كنید. می‌توانید 15 تا 20 دقیقه از وقت خود را صرف شنا در استخر یا حركت روی تردمیل كنید و یا حتی كمی یوگا انجام دهید و در همان حال به اخبار تلویزیون گوش كنید.

از دی‌وی‌دی‌های ورزشی استفاده كنید

كه علاوه بر اینكه مقرون به صرفه بودن خصوصی و انعطاف‌پذیر هستند، براساس محدودیت‌های واقعی زندگی برنامه‌ریزی شده‌اند. هنگامی كه لباس‌ها در حال شسته شدن هستند می‌توانید ورزش كنید.

ورزش صبحگاهی

برای بیشتر افراد، گذر زمان بسیار عادی است و روز خود را بسیار كسل‌كننده آغاز می‌كنند؛ در حالی كه با ورزش صبحگاهی می‌توان بسیار بانشاط شد. برای این كار شب، قبل از خوابیدن، لوازم و لباس‌های ورزشی خود را آماه كنید تا فردا چیزی را فراموش نكنید و البته مهم‌تر از همه فراموش نكنید كه باید ورزش كنید!

دوچرخه‌سواری كنید

به جای استفاده از مترو یا اتوبوس تا محل كار خود دوچرخه‌سواری كنید. البته اگر نمی‌توانید هر روز این كار را انجام دهید، دست‌كم هفته‌ای یك بار آن را امتحان كنید، به این ترتیب زمان شما هدر نمی‌رود و نمی‌توانید ادعا كنید كه فراموش كرده‌اید ورزش كنید.

از جای خود بلند شوید و ورزش كنید

فرقی نمی‌كند در محل كار و یا خانه باشید، هیچ‌گاه بیش از چند ساعت ننشینید، حداقل برای نوشیدن یك قهوه از جای خود بلند شوید و 10 دقیقه با انجام ورزش در فواصل منظم، خستگی را از بدن خود خارج كنید.

ورزش‌هایی بدین شكل در طول ماه گاه به مجموعه‌ای 12 قسمتی نیز تقسیم می‌‌شوند و فرد حتی چندین بار در طول روز از جای خود بلند می‌شود. انجام 15 دراز و نشست كمتر از 30 ثانیه طول می‌كشد، هنگامی كه كنار تلویزیون نشسته‌اید، ساعت زنگدار خود را كوك كنید تا به شما یادآوری كند وقت آن رسیده است كه از جای خود بلند شوید و ورزش كنید.

در فرصت كوتاه سخت ورزش كنید

زمانی كه واقعاً فرصت كافی برای ورزش ندارید. در همان فرصت كوتاه سخت ورزش كنید. اگر به خوبی روی ورزش تمركز كنید، حتی با كمتر از 20 دقیقه ورزش در هفته می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید، در مطالعه‌ای دریافتند كه زنان با چهار هفته تمرین 5 دقیقه‌ای و 3 بار در هفته می‌تواند 3 درصد از چربی خود را كاهش دهند و كلید اصلی آن تمركز و شدت بالا در جلسات كوتاه مدت است.

سن بیشتر؛ تحرك كمتر

هر چقدر كه سن افراد بیشتر می‌شود، مقدار تحرك و تعداد گام‌هایی كه هر روز برمی‌دارند، كمتر می‌شود. تا سن 65 سالگی تقریباً تعداد این گام‌ها به 4500 كاهش می‌یابد، در حالی‌كه هدف حفظ همان 000/10 گام است. بهترین روش استفاده از یك گام‌شمار است كه تعداد گام‌های برداشته در طی روز را ثبت كند. نظارت بر روی گام، تمایل برای پیاده‌روی را بیشتر می‌كند.

از دستتان كمك بگیرید

به جای استفاده از ماشین‌آلات و ابزارها برای انجام كارها، سعی كنید از دستان خود كمك بگیرید. این توصیه دكتر اندرسون به تمامی افراد است. مثلا برف‌ها را خودتان پارو بزنید و یا لباس‌ها را برای خشك شدن به بند آویزان كنید. استفاده از دستگاه‌های اتوماتیك، مصرف انرژی بدن را كاهش می‌‌دهند.

هنگام تلفن زدن به دوستان راه بروید

می‌توانید موبایل خود را بردارید و در حالی كه قدم می‌زنید، صحبت كنید. اینكار موجب می شود تا علاوه بر رسیدگی به كارهای ضروری روزانه، ورزش هم بكنید. البته این كار می‌تواند خطرناك هم باشد؛ چرا كه معمولاً تمركز افراد در این مواقع كم می‌شود، بنابراین همیشه مراقب محیط اطراف خود باشید. هدف این است كه در جایی امن ورزش كنید و سلامت شما حفظ شود.

 

 

 برای خواندن بخش اول- فرصت‌سازی و انجام ورزش- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم- فرصت‌سازی و انجام ورزش- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: ورزش، ورزش صبحگاهی، پیاده روی، ورزش های مناسب، فعالیت های ورزشی، فوتبال، وسایل ورزشی تعداد بازديد: 767 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز