Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:15

25
شهریور
سلطان گیاهان دارویی را بیشتر بشناسید

سلطان گیاهان دارویی را بیشتر بشناسید

اگر تا به الان از فواید یونجه، سلطان گیاهان دارویی اطلاعاتی نداشته اید، می‌توانید با خواندن این مطالب به پاسخ خود دست یابید.

 در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

برای پیشگیری از آسم و پیشرفت آن انبه مصرف کنید

خطر پیشرفت آسم در افرادی که مقدار فراوانی مواد مغذی ویژه‌ای مصرف می‌کنند بسیار پایین است؛ یکی از این مواد مغذی بتاکاروتین است که در انبه یافت می‌شود.

یونجه، سلطان گیاهان دارویی

گیاه یونجه را به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها سلطان گیاهان می‌نامند؛ یونجه، گیاهی است مغفول که امروزه در اذهان عمومی تنها به درد علوفه دام می‌خورد، درحالی‌که در گذشته استفاده‌های فراوان از این گیاه پرفایده می‌شده است.

این گیاه که عمدتاً در آسیا کشت می‌شود از اولین گیاهان دارویی شناخته‌شده برای بشر است.

یونجه از نظر تغذیه عمومی غذایی کامل است کهافراد را چاق می‌کند و آهن بسیاری دارد همچنین خوردن آن تمام اعضای بدن را تقویت می‌کند.

این گیاه در درمان ضعف عمومی، ضعف بنیه، کم‌خونی و اعصاب مفید است و مغز و ستون فقرات را قوت می‌بخشد؛ این گیاه خوراکی با خواص تغذیه‌ای فوق‌العاده، منبع غنی از ویتامین‌های B ,K ,E ,D ,A و همچنین املاح معدنی نظیر کلسیم، اسیدفولیک، منیزیم، پتاسیم به حساب می‌آید و البته مصرف خشک آن تأثیرگذارتر خواهد بود.

از دیگر فواید گیاه یونجه وجود مقدار قابل‌توجهی پروتئین است علاوه بر این، ریشه گیاه یونجه قابلیت آن را دارد که تا عمق ۱۸ متری زمین هم پیشروی کرده و ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری را از خاک جذب کند.

تمشک زایمان را آسان می‌کند

تمشک قرمز به عنوان تحریک کننده رحمی و آرام کننده محبوب است، این میوه موجب انقباضات رحمی می‌شود و زایمان ایمن را تسهیل می‌کند همچنین برگ‌های تمشک قرمز به درمان گرفتگی عضلات، تهوع، درد، سرگیجه، خستگی و ضعف در دوران بارداری کمک می‌کنند؛ نوشیدن عصاره تمشک می‌تواند از خونریزی جلوگیری و به زایمان آسان کمک کند.

اسرار مهم ضد پیری که خانم‌ها باید بدانند

سالمندی یک فرایند آرام و طبیعی است؛ هنگامی که یک زن به ۳۰ سالگی می‌رسد نشانه‌های اولیه پیری مانند خطوط و نقاط چین و چروک شروع می‌شود؛ همانقدر که سن بالا می‌رود، پوست او قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و در نهایت به چین و چروک منجر خواهد شد با این حال، می‌توانیم این روند را به تاخیر بیاندازیم و از جوان‌تر شدن پوست لذت ببریم، با مراقبت مناسب در سن مناسب می‌توانید با پیری مبارزه کنید.

مصرف آنتی اکسیدان‌ها به اندازه کافی

مصرف مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها در سنین پایین با رادیکال‌های آزاد که باعث پیری پوست می‌شوند مبارزه می‌کنند؛ این رادیکال‌های آزاد قرار گرفتن در معرض مواد سمی در محیط زیست است بنابراین، میوه، سبزیجات و دانه‌ها منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها هستند.

غذایی که قاتل مغز است

غذا‌های سرخ شده و چرب بدترین غذای مغز هستند همچنین مطالعاتی که چندی پیش صورت گرفت، نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی ناسالمی دارند و به طور مستمر غذا‌های پرچرب و پرکالری استفاده می‌کنند، هیپوکامپ کوچکتری دارند.

هیپوکامپ بخشی از مغز است که با یادگیری، حافظه و سلامت روانی مرتبط است؛ نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که نوع رژیم غذایی با سلامت روان، افسردگی، استرس و زوال عقل رابطه تنگاتنگ دارد.

رفع تبخال

ویروس تبخال برای رشد و تکثیر به فضایی گرم نیاز دارد؛ به محض مشاهده تبخال با گذاشتن یخ می‌توانید جلوی رشد آن را بگیرید، این ماده برای رفع سریع درد و سوزش تبخال نیز مفید است.

گرفتگی عضلات و علل آن

کار کشیدن بیش از حد عضلات، انجام دادن تمرینات بدنی شدید و خستگی عضلات، کم آبی بدن، قرار گرفتن عضلات در یک وضعیت ثابت به مدت طولانی، انجام ندادن حرکات کششی و گرم نکردن بدن پیش از اقدام به فعالیت‌های بدنی، بهم خوردن تعادل مایعات، هورمون‌ها و الکترولیت‌های بدن، تهی شدن عضلات از عناصر منیزیم، کلسیم و پتاسیم که برای انقباض مناسب عضلات ضروری هستند، مصرف برخی از داروها، مصرف مشروبات الکلی، نارسایی کلیه‌ها، کم کاری تیروئید، حاملگی و اختلالات عصبی از علل گرفتگی عضلات به شمار می‌روند.

بوییدن گل‌ها

اثرات مفیدی روی مغز و موجب تقویت مغز و اعصاب می‌شود؛ عطر گل‌های طبیعی روی خواب ما نیز تاثیرگذار هستند؛ سلول‌های مغز با عطر‌های گل‌های خوشبو تحت تاثیر قرار میگیرند.

چرا باید بچه ساعت ۹ بخوابد؟

هورمون رشد ساعت ۲۱ تا ۲ بامداد ترشح می‌شود و کم خوابی سبب لاغری میشود؛ که موجب یادگیری بیشتر و عملکرد بهتر کودک میشود. خواب کافی کودک را با هوش می‌کند.

 

 

برچسب ها: گیاهان دارویی، زایمان، دانستنی های پزشکی، درمان تبخال، درمان کم خونی، اخبار پزشکی، دانستنی های علمی تعداد بازديد: 553 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز