Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 18:15

25
مهر
این گیاه معطر ۶ ویروس خطرناک را از شما دور می‌کند

این گیاه معطر ۶ ویروس خطرناک را از شما دور می‌کند

آویشن خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچی، ضد انگلی، ضدالتهاب، ضد احتقان، ضد زخم‌های داخلی، ضد آلزایمر و قابض دارد.

آویشن برای تقویت اعصاب، درمان افسردگی، خستگی و بی‌خوابی مفید است و باعث کاهش فشارخون و چربی خون می‌شود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، علی حسین بیرانوند اظهار کرد: آویشن گیاهی کوهستانی و معطراست که تنوع زیادی دارد. این گیاه دارای طبیعتی گرم و خشک است و از آن معمولاً به‌عنوان ادویه برای طعم دار کردن انواع غذا‌ها و بعضی خوراک‌ها استفاده می‌کنند.

 وی تصریح کرد: این گیاه در کشور ما معمولاً به‌صورت خشک شده و پودر مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی در کشور‌های دیگر علاوه بر پودر آن، نوع تازه‌اش را نیز در غذا مصرف می‌کنند، زیرا آویشن تازه عطر و بوی بیشتری نسبت به نوع خشک آن دارد.
 
 
 
 

عضو پارک علم و فناوری لرستان خاطرنشان کرد: آویشن برای تقویت اعصاب، درمان افسردگی، خستگی و بی‌خوابی مفید است و باعث کاهش فشارخون و چربی خون می‌شود.

بیرانوند اضافه کرد: آویشن خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچی، ضد انگلی، ضدالتهاب، ضد احتقان، ضد زخم‌های داخلی، ضد آلزایمر و قابض دارد.

وی بیان کرد: مصرف آویشن به‌صورت جوشانده برای رفع تنگی نفس، برونشیت، سرفه، نفخ شکم، سوءهاضمه، آسم، سیاه‌سرفه، سرگیجه، سردرد و زکام توصیه می‌شود.

عضو پارک علم و فناوری لرستان اظهار کرد: برای این منظور ۱۰ گرم آویشن را در یک لیتر آب ریخته و جوشانده آن در طول روز مصرف شود.

بیرانوند تصریح کرد: آویشن سقط کننده جنین در مادران باردار محسوب می‌شود بنابراین زنان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند.

بیشتربخوانید:

این دمنوش های گیاهی سلامت شما را تضمین می‌کنند

مصرف 8 دمنوش با طبع گرم برای روزهای سرد پاییز

 

 

برچسب ها: فشار خون، چربی خون، آویشن، دمنوش آویشن تعداد بازديد: 133 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز